Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Lelijkste Marklin Lok ooit.

Gestart door Kappa zaterdag 26 mei 2007, 14:23:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Helemaal mee eens Mat-60: een onooglijk ding is het. Kan mij hierbij ook niet voorstellen dat dit een collectors-item moet worden.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Dan is het gelukszwijntje helemaal een lachertje geweest . http://veiling.catawiki.nl/kavels/158143-m-rklin-h0-30455-het-delta-digitale-geluksvarken .
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Smaken verschillen en over smaak valt niet te twisten. Zo zijn er naast diegenen die de 3035 lelijk vinden ook mensen die er wel wat in zien. ;). Vind het zeker geen lelijke lok, functioneel en passend bij het tijdperk, heb ook nog een bijzondere herinnering aan deze lok en dat maakt 'm in elk geval voor mij speciaal: Kabinerit van Rimini naar Ancona...VET! :-)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Die SBB loc is misschien niet naar realiteit, maar is wel mooi gedetailleerd en afgewerkt.  :thumbup:
Niet iedereen heeft zijn modelbaan 'naar waarheid' en ik kan best begrijpen dat men zoiets best wel wil laten rijden.
En dat geldt ook voor andere onrealistische, maar mooi afgewerkt en gedetailleerde Märklin modellen!
Persoonlijk heb ik niets met E-locs, Engelse of Amerikaanse modellen, maar dat zegt niets over de lelijkheid van een model.

Het topic heeft als titel 'Lelijkste Märklin loc ooit' en daar wil ik ook een bijdrage aan leveren:
Märklin 3080 de gele DHG 500 - die nog lelijker is dan de 3078, zelfde uitvoering maar met ietwat meer details.
Terwijl het geen lelijke loc is en dus ook geen lelijk model hoeft te zijn, zie hier het bewijs - helaas in gelijkstroom  :?
De 3080 is een bijzonder slecht gedatailleerd model en doet het voorbeeld geen eer aan, zelf het varkentje heeft meer details :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Zijn ook in AC leverbaar hoor.
Kost dan 229 euro en is dan al digitaal.

Groeten Sander
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 25 september 2013, 21:06:26
...........Die SBB loc is misschien niet naar realiteit, maar is wel mooi gedetailleerd en afgewerkt............

Deze lok heeft dan wel enige detailering en is misschien mooi afgewerkt, maar ik verkoos vooral deze lok als "lelijkste Marklinlok ooit" omdat ik van mening ben dat een echt modelspoorfabrikant van naam, niet namaak en zelf bedacht spul moet uitbrengen.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Citaat van: mat-60 op dinsdag 24 september 2013, 22:54:22
maar ik vindt de Märklin 39591 SBB Ae 8/14 Limited Edition in BRUIN (!) echt de lelijkste lok ooit.
Heeft nooit bestaan, is dus niet echt, is dus gewoon speelgoed ipv een modeltrein  :thumbdown:

Wel in het groen heeft hij gereden 8o   
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Citaat van: 44er op woensdag 25 september 2013, 21:31:45
............Wel in het groen heeft hij gereden.............

Maar niet in het bruin  ;) en ook niet in alle andere kleuren waarin hij/zij eventueel nog uitgebracht gaat worden  :D
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Citaat van: mat-60 op woensdag 25 september 2013, 22:47:15
Maar niet in het bruin

Dat had je al gemeld....

Gr, Jan
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.

Deze vind ik spuuglelijk. Sorry hoor.

Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Grappig, die CFL-loc was een tijdje geleden bij mij op bezoek en ik vond hem eigenlijk wel mooi! :)

Groet, Marc
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.

OK smaken verschillen. Gelukkig maar!  ;)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Citaat van: Har op donderdag 26 september 2013, 08:53:57
Deze vind ik spuuglelijk. Sorry hoor.
Ik vind deze lok juist geweldig mooi en heel interessant.
Vooral de dak constructie met de stroomafnemers erop.
Het is dat ik vooral Duits materiaal heb, maar wellicht maak ik voor deze lok ook een uitzondering.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.

OK Ad.

Ik krijg al meer tegengas op mijn bevindingen. Misschien is-sie wel mooi van lelijkheid.
Listig rubriekje..Zo vind ik mijn  eigen vrouw bijvoorbeeld erg knap 8)

gr Harry 
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Ik zou uit kijken als ik jou was. Nu open je een listig lijntje ;)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Geeft niet Har/Harry, ieder heeft zo zijn voorkeuren, of juist niet................
En dat is maar goed ook, anders waren de modelspoor fabrikanten zo klaar met produceren, als we allemaal hetzelfde willen  ;)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
" als we allemaal hetzelfde willen"  Maar dat willen we toch ook allemaal treintjes en zoveel mogelijk. 8o
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Citaat van: Johnnytrein op donderdag 26 september 2013, 16:14:19
.......allemaal treintjes en zoveel mogelijk.....

Enkele treintjes is best leuk, de intentie zoveel mogelijk treintjes, heb ik nooit gehad. Al hoewel mijn wederhelft vindt dat mijn intentie niet op mijn verzamelingetje van toepassing is........ :D
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Bahnhof Kloten
gast

Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Ach, er blijft altijd wat te wensen over, toch?
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Goedenavond allemaal saamn,
Die Luxenburger, istie mooi, istie lelijk, volgnes mij geen van beiden, hij is wel speciaal en uniek. Het is in alle geval een buitenbeentje en staat op mijn verlangenlijstje. Ooit, eens komt ie bij de verzameling.
Zoals reeds verschillende zegden: smaken verschillen, ... Nog een geluk.
Met vriendelijke groeten,
Denis.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Citaat van: Har op donderdag 26 september 2013, 10:49:37
Ik krijg al meer tegengas op mijn bevindingen.
Hoi Harry, ik geef geen tegengas hoor, alleen mijn mening. ;)
Zoveel zielen, zoveel meningen en dat is maar goed ook.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.

Ja Ad, de term tegengas heb ik een beetje ongelukkig gekozen, geef ik toe. Het zijn meningen idd. ;)

Langzaam aan begin ik hem een beetje mooier te vinden. Langzaam aan hè.

grt. Harry 
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Gelukkig maar, komt het hopelijk toch nog allemaal goed  :D :thumbup:
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Ook vreselijk, en dus een plekje in dit draadje verdient:

Die vreselijke Marklin Kerstwagentjes..............

Heeft ook echt niets met modelspoor te maken. Maar ja, relatief heel goedkoop te produceren, en het wordt nog verkocht ook..........
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Het gaat hier over lokjes......maar ja ieder zijn meug he....de een vind hem juist mooi , en de ander oer en oer lelijk.....
En dat hem je met rijtuigen en wagons precies het zelfde.
Er is nu eenmaal vraag naar , en dan zijn er er toch bij die hem mooi vinden.

Mvg: Alex
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.

...en hoe vinden we dit?

Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Hoe vindt je hem zelf ?

(Volgens mij hou je niet zoveel van "krokodillen"........... ;) )

Gr mat-60
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.

Oogverblindend!..

Dwz. Wanneer ik hem zie dan gaan mijn ogen als vanzelf dicht. whahaha! (slechte gewoonte van me om altijd hartelijk te lachen om mijn eigen grapjes)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Die E70 is toch ook een schitterende lok.
Neuzen, hekjes, lantaarns etc, veel mooier dan die gladde gestroomlijnde beschuitbussen die nu rondrijden. ;)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Citaat van: Kappa op vrijdag 27 september 2013, 11:38:45....die gladde gestroomlijnde beschuitbussen die nu rondrijden.....

U bedoelt de DB 101 en al haar zusjes met ander nummertje maar precies hetzelfde.
Stond ooit eens op een superplekje langs de Rijn, kwamen er 10(!) na elkaar langs, werd er licht depressief  van  :thumbdown:
Vreselijke loks, dus horen allemaal in de draadje thuis

Gr mat-60
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Dus het ligt niet aan mij dat ik denk dat zowat alle locs er tegenwoordig hetzelfde uitzien? Met die 101 die overal de boventoon voert, wordt het m.i. wel een beetje saai. En echt mooi is die lok idd niet (al bezit ik er zelf eentje uit de Railpool starterset).
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
@Har," slechte gewoonte van me om altijd hartelijk te lachen om mijn eigen grapjes" dan ben je zeker dat er minstens 1 iemand lacht.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
DB Schenker 1615 die pas uit is. Wat een flop!
Met airco unit en vage koppeling.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Ok Ok Ok...Ik geef het toe. Gestroomlijnde beschuitbussen zijn ook niet alles.

Het oude spul is mooi..(mpwgrmpffffts) ;)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.

Na mijn beursgangetje in Houten van gisteren, heb ik in dit topic twee dingetjes te melden:

1.De door mij hierboven beschimpte Märklin locs heb ik beide in handen gehad. Ik viel ervoor. Als een blok. Om budgettaire redenen-ik werk bij het spoor-heb ik ze allebei niet meegenomen. Maar ze zijn wel degelijk mooi. Dat was bakzeil één.

2.Bakzeil twee is dat ik me voortaan niet meer laat verleiden uitspraken te doen over het uiterlijk van ons geliefd speelgoed.
Het heeft allemaal een eigen charme en kan rekenen op mijn hoge waardering.       
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Beschuitbussen=eenheidsworst  :D

Je bedoelt de BR185/186
die zie je heel veel,
de BR101 wat minder, maar ook veel, ja  :D
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Citaat van: mat-60 op vrijdag 27 september 2013, 14:37:18
U bedoelt de DB 101 en al haar zusjes met ander nummertje maar precies hetzelfde.
ja zo ongeveer, niet dat ik de moderne loks echt lelijk vind, maar de diversiteit is ver te zoeken.
Met de nieuwe platformen van Siemens en Alstom, komt daar wel weer wat verandering in, maar spannend zijn ze niet.
Maar de huidige machines zijn nu eenmaal efficiënt en zonder tierelantijnen.

Citaat van: Har op vrijdag 27 september 2013, 23:27:09
Ok Ok Ok...Ik geef het toe. Gestroomlijnde beschuitbussen zijn ook niet alles.

Het oude spul is mooi..(mpwgrmpffffts) ;)
Har, je hoeft echt niet toe te geven, jouw mening en de mijne mogen best verschillen hoor. ;)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Ik vermoed dat het met hedendaagse locs net zo gesteld is als met hedendaagse auto's. De windtunnel dicteert, gevolgd door de gestelde veiligheidseisen alsmede verbruik. Gevolg is dat los van details de meeste auto's er hetzelfde uitzien. Ik kan me zo voorstellen dat dit bij locs ook het geval is. Meer diversiteit zal er dus nooit meer komen (los van verschillende kleuren) hier in de westerse wereld...  :?
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Hoi Wiliam,

Niet alleen wat je aangaf dicteert, maar ook de teruglopende verkoop van nieuwe auto's, en in zekere zin ook de samenwerking van fabrikanten, om 4 verschillende auto's op 1 platform te zetten (PSA bijvoorbeeld).

Ach als de toekomst niet zoveel te bieden heeft, kunnen ze altijd nog op een verleden teren, om nog nooit uitgebrachte lok's/wagons te brengen.

En echt lelijke lok's heb je niet, want juist doordat sommige lok's lelijk zijn, worden ze weer mooi ;)

Smaken verschillen nu eenmaal, en daardoor zou je nooit iedereen tevreden kunnen stellen.

M.v.g.

Hans V200.0




Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Bahnhof Kloten
gast

Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Soms heb ik het idee dat we het hoogte punt achter ons hebben. De echte mooie en unieke (moderne) dingen komen van halverwege de jaren 40 tot begin jaren 90 naar mijn mening.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Tja, 'tis net als in m'n huwelijk.......

Gr, Ben.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
hahaha.

laten we hopen dat mä niet op het idee komt om ooit een model van de fyra uit te brengen. Anders wordt dit een lang topic....
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Zolang de onderdelen er aanblijven... ;)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
CiteerGevolg is dat los van details de meeste auto's er hetzelfde uitzien.

Volgens mij is dat net zoiets als "die jeugd van tegenwoordig"... hoe ouder je wordt, hoe meer je dat gaat vinden. Ik vind bijvoorbeeld dat auto's in de jaren 50 er allemaal ongeveer hetzelfde uitzien, die in de jaren 60, 70 en 80 ook. De auto's vanaf de jaren 90 t/m nu vind ik nou juist het meest onderscheidend van elkaar. Dat heeft dus minder te maken met het ontwerp van de auto's, maar meer met hoe goed je de diverse modellen kent.

Geldt ook voor treinen: ik vind alle stoomlocs er hetzelfde uitzien, pas vanaf de elektrische treinen vind ik het echt onderscheidend.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Wat iemand lelijk vindt  :(, kan juist een ander mooi vinden  : :-).
Gelukkig maar dat er zo vele meningen zijn.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2009

Naarden

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
maar door het uitbrengen van dit monster(bruine Ae 8/14) zijn de onderdelen wel weer verkrijgbaar.
zo heeft ieder nadeel zijn voordeel. Heeft Johan toch weer gelijk l!!


groet Aad
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Mag deze ook meedoen?








bron:Marktplaats



Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
En bij het bekijken geeft deze bij beide links aan foto verwijderd

jammer

gr Ed
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Blijkbaar zo lelijk dat de foto's verwijderd zijn  :D
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Ai, Har mijn ogen doen pijn...
Wachten is op deze loc in strontbruin compleet met de eeuwig meegegoten trapjes.
Hij is er ook nog in geel met NS-vishaken.
We zouden een top 10 moeten maken en deze staat bij mij hoog.
Is het in zoverre alweer legendarisch dat hij meerdere malen genomineerd staat als Lelijkerd.