Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Lelijkste Marklin Lok ooit.

Gestart door Kappa zaterdag 26 mei 2007, 14:23:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lelijkste Marklin Lok ooit.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Lelijkste Marklin Lok ooit.
Als tegenhanger van "het beste product of Lok", lanceer ik dit draadje.
Hier kun je aangeven welke Lok van marklin je echt lelijk of minst mooi vind, qua model of qua afwerking/details etc, maakt niet uit wat. :mrgreen:

Zelf vond en vind ik de 3021 een lelijke lok. Ik vind dat marklin dit model al veel eerder had moeten vernieuwen, maar dit gebeurde pas in de jaren 90.  :roll:

Gr Ad
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
De Alpha trein lokjes.
Vind het helemaal niks die dingen.
Zien er niet uit en ja voor mij zijn dat de lelijkste.

Groetjes Antal.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
3035 in de diarreebruine uitvoering:




Zie ook dit topic trouwens.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Die "varken-lok". Dat vind ik echt een lelijk ding!

Verder kan ik niet echt iets bedenken...

Koen
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
De 3021 de allerheilige V200 een lelijke Loc  :shock: :evil: :evil: :evil: dachut nie he ! :mrgreen:

Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen, de 3035 is inderdaad niet mothers finest, maar inderdaad de PigLoc is echt afschuwelijk, ik zou hem nog niet meenemen als ze geld bij gaven  8)

Mvg Gert
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Citaat van: v200marklin op zaterdag 26 mei 2007, 17:00:40
De 3021 de allerheilige V200 een lelijke Loc  :shock: :evil: :evil: :evil: dachut nie he ! :mrgreen:

Ha Gert, ik zei de 3021 (niet de Br220/221 in grootspoor), maar ik had deze reactie van jouw verwacht hoor.  :mrgreen:
Ik bedoel dus de 3021 als Marklin model, de huidige modellen van Marklin van de Br 220/221 vindt ik wel heel geslaagd, dussuh nie boos worden hé  :mrgreen: :wink:

Gr Ad
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Echt lelijk vind de "Henschel-Wegmann" treinset, het insidermodel van 2005. Die lok vind ik zo spuuglelijk. Je verwacht eigenlijk in de zijkant ergens een gat waar je een sleuteltje in kan steken om hem op te winden. Ziet er erg speelgoedachtig uit, komt misschien ook door die zoete kleurtjes.

Groeten, Martin
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
^^ Ik dacht eerst dat het een diesel was, totdat ik las dat het een BR 61 was...
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Kunnen we niet wat meer plaatjes verzamelen van de hier genoemde misbaksels? Dit topic wordt dan een soort rariteitenkabinet :-P
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Citaat van: Acido op zondag 27 mei 2007, 00:49:04
Kunnen we niet wat meer plaatjes verzamelen van de hier genoemde misbaksels? Dit topic wordt dan een soort rariteitenkabinet :-P

Als dat zou kunnen ? Dat zou het geheel een stuk beter te volgen maken voor ondergetekende :)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Citeer3035 in de diarreebruine uitvoering:




Zie ook dit topic trouwens.

Daar ben ik het volledig mee eens! Dat was ook de eerste die mij te binnen schoot.

En dat varken vind ik zo belachelijk dat ik die niet eens meer onder de locs wil rekenen  :shock:
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Ik heb de E424 zien rijden in die bruine kleur... ze ZIJN gewoon lelijk, daar kan Märklin niet eens zo veel aan doen! :-P
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Citaat van: Acido op zondag 27 mei 2007, 11:49:59
Ik heb de E424 zien rijden in die bruine kleur... ze ZIJN gewoon lelijk, daar kan Märklin niet eens zo veel aan doen! :-P

tja en ik vind hem juist iets hebben, ook die gelede 2 delige versie in het echt
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Citaat van: Rloop op zondag 27 mei 2007, 12:15:00
Citaat van: Acido op zondag 27 mei 2007, 11:49:59
Ik heb de E424 zien rijden in die bruine kleur... ze ZIJN gewoon lelijk, daar kan Märklin niet eens zo veel aan doen! :-P

tja en ik vind hem juist iets hebben, ook die gelede 2 delige versie in het echt

Smaken verschillen... ;-)

Zeg, jij bent toch die stootblokken-fetisjist? :-P

Ik heb ooit een foto voor je geplaatst... :mrgreen:  Zie hier

;-)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Aaah, kom op zeg. Die Italiaan valt nog reuze mee. In het echie is die best wel sfeervol.

Dat deze locomotief nou nog niet is afgepoeierd!!  :shock:  :shock:  :shock:



AAAAAAAAH!!!! I become sick!! Wat een lelijk ding zeg, gatver de gatver de gatver!!
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
1 uur en 15 minuten verder...

JÁÁÁH, dáár zijn jullie wel even stil van hè? Wat een lelijk ding, bâh!!  :?


:lol:  8) :wink:
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Uuhhmm...Vincent...te veel rookvloeistof ingeademd vandaag ? Zie geen foto-tje hoor :?
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Citeer1 uur en 15 minuten verder...
CiteerAAAAAAAAH!!!! I become sick!! Wat een lelijk ding zeg, gatver de gatver de gatver!!
Vincent, misschien heb je volkomen gelijk, maar net wat Rolf al zegt: zonder foto :( kunnen we geen oordeel geven :lol:.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Direct linken staat Marklin niet toe. Je moet dus even naar de Marklin site, artikelnummer 39160 intikken en je ziet de loc ;)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
MSN Groups heeft de boel zo te zien óók beveiligd. Dat is een tegenvaller zeg. Vanaf heden dan maar fotolinkjes ipv direct de foto:

Klikkerdeklik!

Onaardig hoor van MSN Groups!
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Nee, moeders mooiste is het zeker niet :(. Maar ik heb lelijker loc's en treinen gezien.
Op de "Schaal van Gerard" zou de loc een 5 scoren (1 staat voor :evil:, 10 voor :mrgreen:).
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Vééls te hoog  :shock:


:wink:
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Citaat van: VincentKloeg op zondag 27 mei 2007, 21:35:45
JÁÁÁH, dáár zijn jullie wel even stil van hè? Wat een lelijk ding, bâh!!  :?

HOE DURF JE :!: Hahaha...de 39160 ken ik wel ja. Dat vind ik een prachtige loc hoor...pfew...;)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Onbegrijpelijk!!!!!!
Dat onze stoommaniak überhaupt een stoomloc lelijk kan vinden.
Ik snap er niets meer van. :mrgreen:

mvgr.  Charlie
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Wat is er mis met een 3021 zo een stoere loc gewoonweg een pracht loc  :D
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
^^ Helaas is het merendeel die je tegenkomt op Marktplaats, Houten etc. in zielige staat :(

De 42.90 is al een stuk beter met Wagner-windleibladen (39161) :)

Lelijkste Marklin model, tja.. , de modellen die grijsgespoten zijn (fotografieransicht) vind ik zelf verre van mooi.

Edit: en dit was gelijk post 500 :)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
je zou die 3035 maar hebben en die bruine wagonnen willen kopen dat doet heel erg pijn aan je geldbuidel.die wagonnen kosten 75 euro per stuk
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Ik vind die engelse lok op basis van de v200 helemaal niks. De warship class (3073?).

Deze hadden ze wat mij betreft nooit hoeven uitbrengen.

Bart
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Ik heb zelfs een top 3 van lelijkste en verschrikkelijke locs.

Op 3: De oude uitvoering van de BR03??? met rode stroomlijnbekleding; er staat op deze loc ook nog Marklin maar voor de rest lijkt 't niet op een fatsoenlijke stoomloc. 2e hands zie je de loc hier en daar nog.

2) De Henschell-Wegmann-loc met bijbehorende trein.
Uiterlijk al geen schoonheid en daar komt nog bij dat de rijeigenschappen in model vies tegenvallen. Volgens een echte ras-Marklinner op een ander forum althans.
Met recht DE misser van de laatste jaren!!

All-time nr.1 Die vieze gele industrieloc, catnr. 3080 zonder verlichting met meegespoten traptreden, het plastic is hier en daar zelfs doorzichtig.
Het blauwe broertje hoort eigenlijk ook in de top 3 maar de Henschell-Wegmanncombi is nog net effe erger.

Om dat varkenslocje kan ik wel lachen dat is ook een knipoogje van Marklin.

Aangepast aan Marc z'n reactie hierboven, tks Mark
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Die gele industrieloc (geen DHG volgens Marklin catalogus 1974) is artikelnummer 3080, en inderdaad geen mooi ding.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Die blauwe DHG 500 (3078) was destijds (rond 1979) mijn eerste zelf gekochte lok en heb hem een aantal jaren terug gereviseerd, nieuwe wielen en hekjes en buffers.
Die heeft destijds heel wat km afgelegd, maar hij heeft voor mij wel een sentimentele waarde  :roll: :wink:
En ik vindt hem nog steeds mooi.
Ik heb ook nog de 3044, de elektrische 3078 in het rood, ach ja ieder gek z'n gebrek. :mrgreen:

En wat betreft die Warship class (3073) die vindt ik ook spuuglelijk  :x
Ik vind ook de meeste engelse diesel niet erg hoogstaand qua design.

Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
En wat te denken van de 37155 ?



(Ebay.de)

Dat is nou ook niet echt om aan te zien, een oranje 52'er :shock: Leuk voor Koninginnedag, maar verder...
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Een Amerikaanse Santa Fé vind ik niet mooi. Ik ben eigenlijk totaal niet gecharmeerd van het Amerikaanse spul.
Uiteraard met uitzondering van Mr. BigBoy  8)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Citaat van: Mark op dinsdag 29 mei 2007, 20:29:05
En wat te denken van de 37155 ?

Dat is nou ook niet echt om aan te zien, een oranje 52'er :shock: Leuk voor Koninginnedag, maar verder...

Ik snap niet waarom Marklin zo'n wangedrocht maakt, ik kan me niet voorstellen dat er een BR52 ooit in deze kleur heeft rondegereden en als dit wel zo is, dan zeker voor het koningshuis geweest  :lol: :mrgreen:
De volgende wordt een gifgroene...... :?:
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
heeft niet zo rondgereden, de kleur moet echter de menie voorstellen, voordat de lok zijn uiteindelijke kleur krijgt.
het gaat erom dat er weer een kleurvariant op de markt is.
op beurzen erg goedkoop de laatste jaren, gr wim
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Maar dat zijn modellen waar je een knipoog tegen moet geven. Het is een kleurvariant, speciaal voor die en die uitgebracht bla bla bla... De BR 52 is namelijk op zichzelf een schitterende lok.

Die BR 42 is gwoon verschrikkelijk. Die ziet er gewoon niet uit. Die staat echt helemaal op nummer 1 en daarna vrijwel niks. Maar die voorkant is zo verschrikkelijk bij dat ding.

Een echte stoomliefhebber is juist heel kritisch  8). Ik vind van z'n lang zal die leven niet alle stoomloks mooi.

Nu schiet me de BR 53 ook te binnen. Heeft nooit bestaan, gelukkig maar. Maar Marklin moest er weer zo nodig een model van maken  :lol:. Maar veels te groot en een enorm lelijke kuiptender. Bah!
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Citaat van: VincentKloeg op woensdag 30 mei 2007, 10:09:21
Maar die voorkant is zo verschrikkelijk bij dat ding.

Die voorkant ziet er juist zo stoer uit. Ik zou de versie zonder windleibladen dolgraag aan de (mini-)collectie toevoegen...maar dan wel in't zwart-rood :|
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Hij is verschrikkelijk Rolf  :P
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Afvallige ;)
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Citaat van: VincentKloeg op woensdag 30 mei 2007, 10:09:21
De BR 52 is namelijk op zichzelf een schitterende lok.

Uiteraard :)

Citaat van: VincentKloeg
Nu schiet me de BR 53 ook te binnen. Heeft nooit bestaan, gelukkig maar. Maar Marklin moest er weer zo nodig een model van maken  :lol:. Maar veels te groot en een enorm lelijke kuiptender. Bah!

Mwoa, de 53 vind ik wel wat hebben. Het heeft wel wat bijzonders, zo'n loc met 2 cilinders op 1 rij aan 1 kant (heette dat niet een Mallet loc ofzo?). Mja, het ziet er wel bijzonder uit, zo'n 53'er in Marklin vorm :).
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Citaat van: Acido op zondag 27 mei 2007, 12:25:36
Citaat van: Rloop op zondag 27 mei 2007, 12:15:00
Citaat van: Acido op zondag 27 mei 2007, 11:49:59
Ik heb de E424 zien rijden in die bruine kleur... ze ZIJN gewoon lelijk, daar kan Märklin niet eens zo veel aan doen! :-P

tja en ik vind hem juist iets hebben, ook die gelede 2 delige versie in het echt

Smaken verschillen... ;-)

Zeg, jij bent toch die stootblokken-fetisjist? :-P

Ik heb ooit een foto voor je geplaatst... :mrgreen:  Zie hier

;-)

mijn bijdrage aan de fotowedstrijd hiero is ook de magie van het stootblokje, de power en uitstraling die die dingen bezitten, de liefde tussen trein en stootblokje
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Citeerde liefde tussen trein en stootblokje

En het soms innige contact tussen die twee, natuurlijk.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Citaat van: Baanloos op maandag 28 mei 2007, 19:39:52
2) De Henschell-Wegmann-loc met bijbehorende trein.
Uiterlijk al geen schoonheid en daar komt nog bij dat de rijeigenschappen in model vies tegenvallen. Volgens een echte ras-Marklinner op een ander forum althans.
Met recht DE misser van de laatste jaren!!
Nee,
Vind ik niet. Ik heb de set ook ( dus heb recht van spreken :P ;) ) en bij mij rijd die geweldig. Hbe er totaal geen problemen mee.
En wat vind je dan zo lelijk ? Dat die helemaal is ingepakt?? Ik vind het wel wat hebben.

Marcel
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Citeer2) De Henschell-Wegmann-loc met bijbehorende trein.
Uiterlijk al geen schoonheid en daar komt nog bij dat de rijeigenschappen in model vies tegenvallen. Volgens een echte ras-Marklinner op een ander forum althans.
Met recht DE misser van de laatste jaren!!
Over de rij-eigenschappen kan ik niks zeggen; ik heb deze loc -gelukkig- niet. Maar de vorm (het lijkt meer op een dieselloc dan op een stoomloc) en de kleurencombinatie (wie verzint zoiets voor een stoomloc) doen me altijd rondkijken of er geen WC in de buurt is.

Op de "Schaal van Gerard" haalt deze loc een krappe 0 (ja, je leest het goed, een nul).
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit :twisted: :mrgreen: :wink:
Citaat van: Mark op dinsdag 29 mei 2007, 20:29:05
En wat te denken van de 37155 ?



(Ebay.de)

Dat is nou ook niet echt om aan te zien, een oranje 52'er :shock: Leuk voor Koninginnedag, maar verder...

haha geweldig!!!
Deze heb ik voor maar liefst 80 euri's op de kop getikt.
Nu ligt ze in onderdelen uit elkaar om van een mooie zwarte jas te worden voorzien. Kosten dezes? Nog geen 35 pegelino's
Heb ik toch weer een fijne volledig digitale Br52 voor een schijntje.
Soms zit het mee..... :mrgreen:
Hasta la Pasta
Fred
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Als je het lukt, is het wel knap :P
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
wat lelijkheid betreft wat dacht je van de cargosprinter 37090
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Citaat van: Rloop op woensdag 06 juni 2007, 02:16:28
wat lelijkheid betreft wat dacht je van de cargosprinter 37090

Dat is zeker een goede kanshebber  :lol:
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Lelijkste Marklin Lok ooit.
Ach

Ik heb der ook 1, zat in een startset met een BR 101 van AGFA ( ofzo ) en hij rijd niet hard, maar wel mooi. Misschien eens kijken of ik deze groter kan maken dan 5 stuks :roll:.

Marcel