Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

terugmelding en trein besturing

Gestart door wouter zondag 25 november 2012, 10:15:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
terugmelding en trein besturing
http://www.gamesontrack.de/

heeft iemand ervaring met GPS  trein besturing ?
zie bovenstaande link
graag verneem ik je ervaringen

Wouter
Re: terugmelding en trein besturing
is er al iemand die van dit systeem gebruik maakt ???
Re: terugmelding en trein besturing
Ik heb het 2 jaar terug gezien op een beurs. Eén groot nadeel is wel als je met tunnels werkt want het systeem moet met zijn "satelliet" contact kunnen maken. Het zag er anders wel veelbelovend uit.
Re: terugmelding en trein besturing
op het iTrainforum is er iemand die het gebruikt,
het heeft anders wel een stevige prijs;


mvg,
Michel
Re: terugmelding en trein besturing
Geen ervaring. Wel gesproken met de heren van faller op een beurs over hun nieuwe systeem faller Carsysteem. In basis het zelfde. Het nadeel is al gezegd: Tunnels en schaduwstations: Daar zal je iets van extra ontvangers (satellieten) bij plaatsen omdat er de mogelijkheid bestaat dat er geen goed contact is. Het is zoals eerder gezegd een relatief dure oplossing. Je hebt altijd een computer nodig om je treintjes te besturen. Een ander nadeel en mogelijk het grootste nadeel is dat je een gat van een millimeter of 7 - 10 in diameter in je lok of treinstel hebt omdat de ontvanger redelijk goed zicht moet hebben. Kijk maar eens in de videos op youtube:

Games on Track

Groet Ronald.
Re: terugmelding en trein besturing
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik werk met Rfid ID onder elke loc en Rfid lezer onder de rail in combinatie met arduino. Hierdoor krijgt ook elke trein zijn eigen ID en kan mbv contacten geprogrammeerde gebeurtenissen starten. In mijn geval heb ik een aantal Rfid lezers op cruciale punten en kan daarmee treinen individueel prorammeren per situatie. Ik weet niet wat de prijs v e gps is, maar dit kost 1 euro per chip en ca 40 euro per uitleesstation plus afhankelijk van het aantal locs een paar relais.
Re: terugmelding en trein besturing
in aansluiting op vorige post, hierbij een link zoals het RFID met arduino werkt en daarmee een pulse afgeeft gelijk aan een S-88 contact