Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Design huizen/villa's aan het spoor

Gestart door Assembler zaterdag 24 november 2012, 21:22:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Design huizen/villa's aan het spoor
Beste mede spoorder,

Naast een liefde voor de spoorbaan heb ik er ook een voor architectuur (19/20e eeuw). Deze zou ik het liefst willen combineren!
Daarom ben ik op zoek naar design huizen / villa's, voor H0.

Voorbeelden:
Frank Lyoid Wright's 'Falling water'

http://www.architectural-models.com/galfallwat.html

'Robie House'

Deze is al als H0 bouwpakket te koop! http://www.shopwright.org/robie-house-model.html

Le Corbusier's 'Villa Savoye'

(Meer info: http://www.greatbuildings.com/buildings/Villa_Savoye.html)

In het topic van Einte kwam ik een mooie tegen.
Citaat van: Einte op zondag 05 juni 2011, 18:15:31
(...)

(...)
Zo'n zelfde heb ik ook eens in Houten gezien, alleen was die in een beroerde staat.
Hebben jullie tips of bijvoorbeeld bovenstaand huisje ergens te koop is, of andere mooie huizen?

Met vriendelijke groet,
Simon
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
Ik weet niet of het er in het topic van Einte bij stond, maar dat is een Faller-kit. Het is een kit uit de jaren '60/'70 van de vorige eeuw en zo af en toe kom je er wel eens een tegen op een beurs.
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
Hallo Simon,

Dat huisje had ik op MP gekocht,
al in elkaar gezet  :)
Heb ze inderdaad nog nooit in Houten gezien.

Gr Einte
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
Citaat van: Gerard op zaterdag 24 november 2012, 21:28:39
Ik weet niet of het er in het topic van Einte bij stond, maar dat is een Faller-kit. Het is een kit uit de jaren '60/'70 van de vorige eeuw en zo af en toe kom je er wel eens een tegen op een beurs.
Kijk daar kan ik al wat mee, heb je enig idee wat voor nummer of serie het uit komt? Misschien zijn er wel meer in die serie geproduceerd!
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
Villa 'Tessin', Faller B-271.  Wilde ik vroeger altijd hebben, maar nooit gelukt.... Zoek ze!
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
Citaat van: Wasmi op zaterdag 24 november 2012, 21:53:22
Villa 'Tessin', Faller B-271.  Wilde ik vroeger altijd hebben, maar nooit gelukt.... Zoek ze!

Inderdaad zal hem ook altijd houden  :)

Nog een foto.



Gr Einte
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
Het bedoelde Faller-huis is heel lang en in grote aantallen gemaakt. Voor de jaren 60 was het zowaar redelijk goed op schaal.
Ik denk dat je het nog best wel vaak kunt aantreffen (onder de tafels op de beurzen), maar zelfs nog wel in de winkel.
Het oude Faller-nummer is denk ik B-271.

kijk ook eens hier

John
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
Met een artikelnummer is het gelukkig wat makkelijker gericht zoeken, ik zie ze in ieder geval op ebay en marktplaats staan.
Nu nog op zoek naar andere mooie huizen!
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
Citaat van: Assembler op zaterdag 24 november 2012, 21:47:19
Citaat van: Gerard op zaterdag 24 november 2012, 21:28:39
Ik weet niet of het er in het topic van Einte bij stond, maar dat is een Faller-kit. Het is een kit uit de jaren '60/'70 van de vorige eeuw en zo af en toe kom je er wel eens een tegen op een beurs.
Kijk daar kan ik al wat mee, heb je enig idee wat voor nummer of serie het uit komt? Misschien zijn er wel meer in die serie geproduceerd!
Meer info heb ik niet, ik lepelde dit ook maar uit mijn geheugen op :oops:.

De villa maakte toen indruk op me omdat het me altijd deed denken aan de villa waarin de familie (naam onbekend) uit de tv-poppenserie "The Thunderbirds" woonde.
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
Bij architectuur zou ik zeggen: Zelfbouw!
Pak de blueprints en gaan aan de slag met karton, plastic card en de hele mikmak!
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
Kijk eens op de beurs in Houten bij h0 vastgoedje, die hebben een groot aantal gebouwde huizen staan.
Ze kunnen niet alles meenemen ivm de ruimte dus de kans bestaat dat zij jou verder kunnen helpen.

Even bij de stand vragen, als ze het hebben nemen ze het de volgende keer voor je mee.

Mvg,

Peter-degeluidsman.
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
Hallo Simon,

ik had toevallig hier een paar gezien.

Groet Hubert
Re: Design huizen/villa's aan het spoor
ik ben ook geinteresserd in architectuur en leef me wat dat betreft ook uit op mijn baan en die zg Faller Villa Tessin is op beurzen best nog wel te koop,  even zoeken... en ik heb er vorig jaar 1 gekocht en heb het dak veranderd, plat gemaakt en ook de zijkant iets anders met een oprijpad en losse garage, succes met het vinden van die villa
mvg Leen