Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

een vraagje over een omheining

Gestart door Petra en Rik zaterdag 24 november 2012, 18:21:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
een vraagje over een omheining
Petra en Rik
gast

een vraagje over een omheining
ben van plan om zelf mijn omheining te maken op het stuk waar de trein klimt (of daalt)...heb een voorbeeldje gemaakt en foto's getrokken...
nu is mijn vraag dewelke ik zou kunnen gebruiken...(tis maar een probeersel, dus don't shoot me voor de afwerking hé hahahahaha)
de foto's
de eerste is 2 hokjes hoog (van 0.5cm op 0.5cm) de volgende foto's zijn 3 hokjes hoog... of moet ik nog hoger gaan met mijn omheining...
Re: een vraagje over een omheining
Leuk idee.
hoe heb je ze gemaakt, gewoon draad en solderen?
ik vind persoonlijk de 3 hokjes, de onderste het mooiste.

groet Winno
Re: een vraagje over een omheining
Citaat van: wvniersen op zaterdag 24 november 2012, 18:28:28
Leuk idee.
hoe heb je ze gemaakt, gewoon draad en solderen?
ik vind persoonlijk de 3 hokjes, de onderste het mooiste.

groet Winno

Das gewoon kippedraad in een blokje hout..de houten blokjes zijn boordstenen, worden allemaal grijs geschilderd, daar boren we kleine gaatjes in zodat we het kippedraad erin kunnen prikken...bovenop de draad komt nog een boord voor de afwerking, in styrene, op het hoogste punt komt nog een trap naar beneden, zodat ze een beetje deftig aan het spoor kunnen werken, moesten er problemen komen , en niet de ganse spoorlijn moeten volgen om erbij te kunnen... ;)(we moeten het een beetje veilig houden hé...hihihi)
Re: een vraagje over een omheining
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: een vraagje over een omheining
3 hokjes is inderdaad in dit geval mooier

gr john
Re: een vraagje over een omheining
ik vind de onderste ook het mooist  :O

erg leuk gedaan ;)

Gr. M. Swinnen
Re: een vraagje over een omheining
dank je wel voor de feedback.... :thumbup: de 3 hokjes worden het dus.... :D :D

dus heel veel boordstenen maken, weten we weer wat gedaan....  8o 8o
Re: een vraagje over een omheining
Nu nog een mooie railing voor op het hek ;)
Re: een vraagje over een omheining
Niet slecht gevonden die kippendraad.  De onderste (met 3 hokjes) is inderdaad de mooiste.
Persoonlijk zou ik de bovenste draad eraf knippen en vervangen door een dikkere draad, dat geeft dan meer en leuning effect; maar da's kwestie van eigen smaak.
Re: een vraagje over een omheining
Citaat van: Sattrickske op maandag 26 november 2012, 19:41:35
Niet slecht gevonden die kippendraad.  De onderste (met 3 hokjes) is inderdaad de mooiste.
Persoonlijk zou ik de bovenste draad eraf knippen en vervangen door een dikkere draad, dat geeft dan meer en leuning effect; maar da's kwestie van eigen smaak.

das inderdaad geen slecht idee, was nog wat aan het klooien met styreen, maar dat werkt eigenlijk niet zo goed... dan was ik aan het denken van de plastieken dingen van de spreu van de huisjes te gebruiken, maar dan moet je er een helehoop van dezelfde dikte hebben en daar vrees ik een beetje voor....dus ga ik zeker dit idee van de dikkere draad  in gedachten houden...leuk als er zo wat mensen meedenken met jou.... :D :D :D