Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

baanontwerp 2.40 x 1.40 meter

Gestart door Adje donderdag 22 november 2012, 21:35:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
baanontwerp 2.40 x 1.40 meter
Lid sinds: 2006

offline
baanontwerp 2.40 x 1.40 meter
Beste Forumleden,

Eindelijk de ruimte gekregen voor het realiseren van een baan (M-rails).
Eerst in AutoCad diverse ontwerpen gemaakt en vorige week het 'definitieve'ontwerp in het programma Scarm gezet.
Hierdoor kreeg ik ook meer inzicht in een 3D-aanzicht.
Het schaduwstation wil ik dmv raid-contacten of schakelrails beveiligen. Ook ben ik aan het uitzoeken om de lok's vol automatisch te laten rijden op de baan. Dit wil ik aan c.q. uitzetten dmv van één knop.
Graag wil jullie reactie op het ontwerp.

Met vriendelijke groet
Ad

Eerste plaatje is van het schaduwstation
Tweede plaatje is van zichtgedeelte
Derde plaatje is 3D
Re: baanontwerp 2.40 x 1.40 meter
Ad,

Ik zou spoor (vanaf onder gezien) door trekken naar het eind links. Zo wordt je station groter en heb je meer mogelijkheden.

Gr. Dirk
Re: baanontwerp 2.40 x 1.40 meter
Lid sinds: 2012

SBB - Zwitserland

offline
Re: baanontwerp 2.40 x 1.40 meter
Hallo Ad,

In het miden boven ga je wel heel snel omhoog volgens mij. Met twee boogwissels en een stukje recht ga je een heel niveau omhoog. In de praktijk zal dat mogelijk niet gaan.

Gtrz, Dick
Re: baanontwerp 2.40 x 1.40 meter
Hoi Dirk,
Kun je nader uitleggen wat je bedoeld met "het spoor doortrekken naar links"?

Hoi Dick,
Inderdaad lijkt het op de 3D-afbeelding dat het spoor te steil is. Het is nl. dat in het programma Scarm geen helling op kan geven in de wissels. En inderdaad de helling is op het randje (5%) maar ik wil dat alleen korte treinen en railbus naar de "top"laten rijden.
De baan is ontworpen ook voor het aanleggen van een bovenleiding maar als ik deze weghaal kan de helling iets aangepast worden.

gr. Ad