Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Diorama in aanbouw

Gestart door FryslanDiorama woensdag 21 november 2012, 23:04:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Diorama in aanbouw
FryslanDiorama
gast

Diorama in aanbouw
Heej Mede-forumleden,

Ik ben Kevin en ik kom uit Leeuwarden. Ik ben deze week begonnen met de bouw van mijn diorama.
Mijn diorama is 1.22 lang en 61 cm breed.

De diorama zal uit het volgende bestaan:

- Asfaltwegen met een kruising;'
- fietspaden;
- middenberm met vangrails en verlichting;
- een Faller modern Aral Tankstation
- een moderne Faller Polizeiburo of de Smart verkoopcentre met Smarttoren.

Daarnaast wordt de diorama zoveel mogelijk aangekleed. Denk hierbij aan figuren, voertuigen, verlichting, beplanting en allerlei andere zaken.
Hierbij de eerste foto:

Re: Diorama in aanbouw
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Diorama in aanbouw
leuk en mooi begin. voor de fietspaden had je ook fijn rood schuurpapier kunnen gebruiken maar wat je nu hebt kan natuurlijk ook.


gr john
Re: Diorama in aanbouw
FryslanDiorama
gast

Re: Diorama in aanbouw
Dankje. Ja ik vond dit wel een mooie oplossing. Er staan ook gelijk de goede symbolen op. Ik vind de plakdingen van Busch en Faller wel mooie oplossingen (strak resultaat).
Re: Diorama in aanbouw
Succes met de afbouw van de diorama.

Citaat van: FryslanDiorama op woensdag 21 november 2012, 23:48:05
Dankje. Ja ik vond dit wel een mooie oplossing. Er staan ook gelijk de goede symbolen op. Ik vind de plakdingen van Busch en Faller wel mooie oplossingen (strak resultaat).
Op zich zijn de plakwegen en fietspaden van Busch erg mooi, maar als je ze wilt verwijderen... Hoe ik dat weet? O:-D
Re: Diorama in aanbouw
FryslanDiorama
gast

Re: Diorama in aanbouw
Het verwijderen heb ik al ondervonden (had verkeerde kruising: betonstructuur i.p.v. asfaltstructuur). Zoveel mogelijk het eraf trekken, nat maken met water en dan wat Mr. Muscle erop spuiten, laten intrekken en dan het erafwrijven. Zo heb ik het er weer afgekregen.
Re: Diorama in aanbouw
Die truc kende ik nog niet.
Zo leer je nog eens wat op een vroege doordeweekse laatste donderdagmorgen van deze week. Bedankt!