Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Diverse woningen uit dik papier / Even een woontoren tussendoor.

Gestart door Roeny maandag 19 november 2012, 19:08:46

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Diverse woningen uit dik papier / Even een woontoren tussendoor.
Hallo allemaal,

Herkenbare woningen uit je eigen omgeving nabouwen uit papier/karton, dat was al lang geleden het idee.
Dit weekend ben ik aan de slag gegaan om het (eindelijk) ook realiteit te maken.
Hoofddoel van dit project is het bereiken van een eerste reactie als: Cool, gaaf model. (Niet: Zo, leuke knutselmiddag gehad...) :P

Met de kersengaarde kan je nu ook zelf aan de slag, download hier de bouwplaten: http://files.3rail.nl/roeny/kersengaarde.rar
Om het bestand te openen heb je Winrar nodig. Heb je dat nog niet? Download het gratis op winrar.nl


De gekozen locatie is voor mij Boskoop, en van daar uit zal ik dus ook bepaalde (nieuwbouw) woningen kiezen.
Allereerst de straat Reinette:



Het grote voorbeeld:


Aan de hand van gemaakte foto's heb ik eerst een schets gemaakt van alle afmetingen en verhoudingen voor 1:87:


Vervolgens is het de grote klus om alles om te tekenen in paint:
Let wel! Doordat ik geen vlakke kleuren gebruik maar letterlijk stukken uit de foto's haal, krijg je een realistisch beeld (gevel), en daarmee (hopelijk) ook een gaaf ogend model.


En dan is het de grote klus om alles passend uit te werken tot een plak model:



En dan is het moment aangebroken om de eerste delen in elkaar te vouwen/plakken.
Let wel! Ik snij alles uit met een Stanleymes (geen schaar) + alle gevouwen delen snij ik dun.
(dit voorkomt ''dikke'' en lelijke randen)






Vorderingen tot nu toe:






Als details en om alles nog meer een 3d gevoel te geven komen er o.a. ook nog regenpijpen en andere accessoires bij.

Groetjes,

Jeroen

Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Citaat van: Roeny op maandag 19 november 2012, 19:08:46
Hoofddoel van dit project is het bereiken van een eerste reactie als: Cool, gaaf model. (Niet: Zo, leuke knutselmiddag gehad...) :P
Bij deze: cool en gaaf model :wink:.

Dit is iets waar ik ook al eens over nagedacht heb. Daar is het overigens bij gebleven :sad:.
Je hebt voor "vierkante" gebouwen gekozen en dat lijkt me voor de eerste keer erg makkelijk. Succes met de verdere bouw en afwerking.

Komen deze gebouwen "ergens" in de achtergrond te staan?
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
prachtig gemaakt
maak je die muren volledig in paint  8o ?
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Ziet er zeer mooi uit.
Knap gemaakt.

Tony
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Dat is inderdaad nog eens cool.  :D

Ik bewonder je hoe je dat zo in Paint gemaakt hebt.
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Citaat van: Gerard op maandag 19 november 2012, 20:03:12
Bij deze: cool en gaaf model :wink:.
Bedankt! :)

Citaat van: Gerard op maandag 19 november 2012, 20:03:12
Komen deze gebouwen "ergens" in de achtergrond te staan?
Dat zou je in eerste instantie wel ''verwachten'' van papier modellen, maar als het uiteindelijke resultaat fraai genoeg wordt, krijgt het ook de aandacht (plek) die het verdiend.

Citaat van: michiel(BE) op maandag 19 november 2012, 20:09:49
prachtig gemaakt
maak je die muren volledig in paint  8o ?
Bedankt!

De kleuren, het kleurpatroon zeg maar de ''texture'' komt direct gekopieerd van de foto. (foto wel eerst verkleint tot 1:87)
Maar zoals je ziet zijn er ook o.a. bomen en auto's die in de weg staan en die moet je dus ''even weghalen''. Daarbij is alles op de foto niet kaarsrecht, dus er komt heel wat knippen, plakken en slepen bij kijken.

Voordeel is wel dat wanneer je 1 woning klaar hebt, je deze simpelweg kunt kopiëren (en horizontaal spiegelen) zodat je deze gelijk weer kan gebruiken.

Citaat van: blauweengel op maandag 19 november 2012, 20:16:08
Ziet er zeer mooi uit.
Knap gemaakt.

Tony
Citaat van: lesley001 op maandag 19 november 2012, 21:31:01
Dat is inderdaad nog eens cool.  :D

Ik bewonder je hoe je dat zo in Paint gemaakt hebt.

Jullie ook bedankt natuurlijk, dat zijn toch de reacties waar je het (ook) voor doet. :)
En tja, paint is echt een mooi programma, hoewel het ontwerpen van de buitenlijnen wel veel gemakkelijker zal gaan in autoCAD. :/

Jeroen
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Dit is wel meer dan een cool gaaf model hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup:. En zeker geen knutselmiddagje, want het lijkt haast op werken :D. Het ziet er goed uit.

groeten Martin
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Wauw! Dat ziet er echt netjes uit! :thumbup:
Wel een aparte bouw van de huizen.

Echt super!! Ben erg benieuw hoe het eruit komt te zien.

Groetjes Mark ;)
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
ziet er goed uit joh.
ik wil meer zien.

gr john
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Citaat van: jptrain op dinsdag 20 november 2012, 10:12:52
ik wil meer zien.

Dat treft, want ik ben nog even verder gegaan. :)
Het eerste blok van 4 woningen is nu af.*

*Dat wil zeggen de buitenmuren/gevels

De tweede hoekwoning nog in aanbouw:




En een paar foto's van het hele blok:












En natuurlijk ook de achterkant van het blok:






Volgende punten om nog te doen:
> Binnenkant van zwartpapier voorzien.
> Daken maken.
> Details toevoegen.

Jeroen
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Hoi Jeroen,

Mooi verhaal over een toch nog steeds onderschat medium in de modelbouw! :thumbup:
Doorgaan!
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
ziet er mooi uit je gebouw(en).
ik ben benieuwd waar deze op jou baan komen te staan

gr john
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Komt er nog iets van reliëfbouw op? Ik bedoel dikkere randen langs ramen en deuren, regenpijpen, regengoten en dergelijke?
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Bedankt voor de reacties heren, :thumbup:

Citaat van: Willem E op dinsdag 20 november 2012, 11:56:25
Mooi verhaal over een toch nog steeds onderschat medium in de modelbouw! :thumbup:
De belangrijkste reden dat dit blok een realistische uitstraling heeft, komt door de inbreng van de foto's.
En ik moet zeggen dat ik ook niet direct had verwacht dat het zo zou uitpakken. :)

Citaat van: Gerard op dinsdag 20 november 2012, 12:11:58
Komt er nog iets van reliëfbouw op? Ik bedoel dikkere randen langs ramen en deuren, regenpijpen, regengoten en dergelijke?
Dat is wel de bedoeling ja. Alleen loop ik dan wel tegen kleine problemen aan.
Want weet iemand bijv. een setje dakgoten/regenpijpen die je los kunt bestellen :help: alvast bedankt
Verder zal ik proberen om inderdaad wat meer 3d te creëren, maar alleen als dit een meerwaarde geeft aan het model. Want als dat van die witte randen oplevert is het weer zonde. :(

Jeroen
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Citaat van: Roeny op dinsdag 20 november 2012, 12:59:12
Want weet iemand bijv. een setje dakgoten/regenpijpen die je los kunt bestellen :help: alvast bedankt
Verder zal ik proberen om inderdaad wat meer 3d te creëren, maar alleen als dit een meerwaarde geeft aan het model. Want als dat van die witte randen oplevert is het weer zonde. :(
Dat klopt.
Regenpijpen zou je misschien kunnen maken van cocktailprikkertjes, en raam- en deurkozijnen van lucifers?
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Citaat van: Gerard op dinsdag 20 november 2012, 13:03:31
Regenpijpen zou je misschien kunnen maken van cocktailprikkertjes, en raam- en deurkozijnen van lucifers?

Ik zal me er eens in verdiepen, kijken waar ik mee kan komen.
Bedankt voor de tips. :thumbup:

Jeroen
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Zozo, een leuke knutselnamiddag gehad, Jeroen ???


SORRY, die kon ik toch echt niet laten liggen , hoor.

Ik vind dit een knap staaltje papierknutselwerk.   Zelf zou ik het niet doen met mijn worstenvingers en onhandige knokkels, maar wat jij daar neerzet is fraai werk !
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Jeroen,

Je zou eens moeten gaan kijken in de winkel van Waltman.  Die is gehuisvest in het gebouw van de faculteit Bouwkunde, Julianalaan 134 in Delft.
Deze winkel verkoopt alle materialen voor de fabricage van maquettes en is bedoeld voor de a.s. studelten architectuur, maar ook vrij toegankelijk
voor iedereen die in modelbouw geinteresseerd is. De prijzen zijn er ook wat plezieriger dan de modelbouw winkel.
Ze hebben daar speciaal kartonplaat in diverse dikten, vivak voor de glaspartijen, styreenprofiel voor hemelwater afvoer en ander details.

De woningen krijgen een realistischer uitstraling als je in laagjes karton gaat werken, de ramen uitsnijdt en verdiept inbrengt.
Je zal dan je paint document meerder malen moeten uit printen, bijvoorbeeld: 1e laag muur, 2e laag blauw kozijn, 3e laag glas.

Dan ben je nog wel even bezig  :D
Op Groterdam staat nu een bespreking van een kit lasercut gebouw van Joswood. Brengt je misschien op idee...

Succes,

Cor
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette Boskoop
Ik vind het er wel netjes uitzien
Mvg Danny
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
>UPDATE<

Haai,

Vandaag ben ik nog ''eventjes'' verder gegaan met de papieren modellen, alleen had ik wat problemen om het dak (voor Reinette) de juiste vorm te geven op de tekening(en).



Ik kwam uiteindelijk op het probleem, en dat was dat de hoek niet de juiste (136) graden had om de gewenste verbinding te krijgen.


Omdat ik eventjes klaar was daarmee, (en ik al de foto's voor de volgende straat had liggen) heb ik daar alvast een beginnetje van gemaakt:
Dit betekend natuurlijk niet dat ik niet verder ga met de Reinette, want een huis zonder dak en details opleveren kan ik die preisertjes natuurlijk niet aandoen. :D ;)

De Kersengaarde

Het grote voorbeeld:






Het model in paint 1:87:

Het blok:


Aanpassingen:




De eerste delen van het model plakken en vouwen:




Ook hier komt er 3d in de beganegrond:






Dat was 'm weer, Graag hoor ik jullie reacties! :)

Jeroen
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Mijn complimenten :thumbup:.
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Citaat van: Gerard op woensdag 21 november 2012, 20:45:50
Mijn complimenten :thumbup:.
van ik hetzelfde  :thumbup:
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
ziet er goed uit. het zou mooi zijn als je de kozijnen een beetje naar buiten laat komen. dan krieer je een beetje meer diepte


gr john
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Hoi Roeny,

Het wordt een mooi setje huizen! :thumbup:
Zou je de bouwplaatjes niet als download ter beschikking willen stellen?
Ik denk dat sommigen hier er ook eens mee willen gaan stoeien.
Misschien inspireert het anderen om ook eens zoiets te maken!

Daarnaast:
heb je als eens overwogen om textures van CGTextures te gebruiken?

mvg.
Willem E.

Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Wauw, je gaat als de brandweer. Zie wel dat het net werken is :D. Kan me wel vinden in de vraag van Willem E.


groeten Martin
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
zet mijn naam ook maar op het lijstje van mensen die dit knap vinden en interesse hebben in je ontwerpen !
Geweldig goed bezig, Roeny !
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Citaat van: Brenner op dinsdag 20 november 2012, 13:29:15
Je zou eens moeten gaan kijken in de winkel van Waltman.  Die is gehuisvest in het gebouw van de faculteit Bouwkunde, Julianalaan 134 in Delft.

Bedankt voor de informatie, zo te horen zal ik daar zeker mijn voordeel uit kunnen halen.
Met verschillende diktes bouwen ben ik nog een beetje sceptisch. Omdat je dan van die witte randen creëert en het snijden van kozijnen lijkt me niet direct gemakkelijk. Want wanneer je meer in de diepte gaat moet je kozijn daar toch bovenop zitten.
Ik zal eens kijken wat ik kan doen. 

Citaat van: dani op dinsdag 20 november 2012, 13:22:02
Ik vind dit een knap staaltje papierknutselwerk.   Z

Bedankt, het is een aardig (denk!)werkje, maar gelukkig scoor ik hoog met ruimtelijk inzicht. :D :wink:

Citaat van: michiel(BE) op woensdag 21 november 2012, 21:02:53
Citaat van: Gerard op woensdag 21 november 2012, 20:45:50
Mijn complimenten :thumbup:.
van ik hetzelfde  :thumbup:

Thnx voor beide! :)

Citaat van: jptrain op woensdag 21 november 2012, 21:09:32
ziet er goed uit. het zou mooi zijn als je de kozijnen een beetje naar buiten laat komen. dan krieer je een beetje meer diepte

Klopt, ik zal kijken hoever ik ermee kan komen, het is namelijk makkelijker gezegd.. :o)

Citaat van: Willem E op woensdag 21 november 2012, 22:40:05
Hoi Roeny,

Het wordt een mooi setje huizen! :thumbup:
Zou je de bouwplaatjes niet als download ter beschikking willen stellen?
Ik denk dat sommigen hier er ook eens mee willen gaan stoeien.
Misschien inspireert het anderen om ook eens zoiets te maken!

Daarnaast:
heb je als eens overwogen om textures van CGTextures te gebruiken?

mvg.
Willem E.



Bedankt, om het als bouwplaat ter beschikking te stellen moeten jullie nog even geduld hebben tot ik van een blok alles klaar heb. Maar natuurlijk is dat geen probleem.* Het lijkt me leuk om zo ook andere ontwerpen van andere leden voorbij te zien komen.

Van de website CGTextures heb ik tot nu nog niet eerder van gehoord, maar ik heb het ook nog niet eerder opgezocht. Stiekum gelijk even gekeken, en direct al een oplossing gevonden voor toekomstige problemen als schuine daken die je simpel weg niet op de foto kunt krijgen.

Dus bedankt voor de link!

*Enige eis is om wat namen als ''Eerwijk'' of ''Roeny'' te laten vallen bij de bouw. hihi >:-D O:-D

Jeroen


Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Citaat van: oetbeem op dinsdag 20 november 2012, 15:49:23
Ik vind het er wel netjes uitzien
Mvg Danny
En het wordt nog mooier. B)

Citaat van: martjo op woensdag 21 november 2012, 22:59:01
Wauw, je gaat als de brandweer. Zie wel dat het net werken is :D. Kan me wel vinden in de vraag van Willem E.


groeten Martin

Je hebt gewoon helemaal gelijk!  :D
En die bouwplaten komen er wel hoor, met de nodige uitleg zelfs. ;)

Citaat van: dani op woensdag 21 november 2012, 23:09:37
zet mijn naam ook maar op het lijstje van mensen die dit knap vinden en interesse hebben in je ontwerpen !
Geweldig goed bezig, Roeny !
Dankje, dankje, dankje

Jeroen
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Citeer

Bedankt voor de informatie, zo te horen zal ik daar zeker mijn voordeel uit kunnen halen.
Met verschillende diktes bouwen ben ik nog een beetje sceptisch. Omdat je dan van die witte randen creëert en het snijden van kozijnen lijkt me niet direct gemakkelijk. Want wanneer je meer in de diepte gaat moet je kozijn daar toch bovenop zitten.
Ik zal eens kijken wat ik kan doen. 

Die witte randen en soms ook de vouwranden kan je prima bijkleuren met simpele waterverf uit een kinderverfdoos. Of met de tubetjes waterverf van de Blokker/Action e.d. Nog geen 2 euries en voor het leven genoeg! :-)

Als de bouwplaten er zijn wil ik het wel demonstreren. Maar als je wat rond-googeld vind je ook genoeg voorbeelden.
De "ouwerwetse" bouwplaten wereld is nog nooit zo groot geweest als in deze digitale tijd. Ik bedoel: welk model kan je over een draadje in een fractie van een seconde naar de andere kant van de wereld krijgen :D OK ook een fotomodel... :-)

mvg.
Willem E.
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Hey Jeroen,

Dit ziet er echt heel netjes uit. Kom voor m'n werk geregeld in Boskoop, is dit in dezelfde hoek als waar die overheerlijke ijszaak zit?
Zou graag t.z.t. wat van die gebouwen willen als achtergrond voor Leiden C.S.
Groet,

Ronald
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Citaat van: Willem E op donderdag 22 november 2012, 00:07:36
Die witte randen en soms ook de vouwranden kan je prima bijkleuren met simpele waterverf uit een kinderverfdoos.
Dat is waar, misschien ben ik gewoon te voorzichtig.

Citaat van: Willem E op donderdag 22 november 2012, 00:07:36
De "ouwerwetse" bouwplaten wereld is nog nooit zo groot geweest als in deze digitale tijd.
Als je (wat) sites hebt gevonden om fraaie modellen te downloaden mag je die gerust plaatsen.

Citaat van: Ronald op donderdag 22 november 2012, 05:10:12
Dit ziet er echt heel netjes uit. Kom voor m'n werk geregeld in Boskoop, is dit in dezelfde hoek als waar die overheerlijke ijszaak zit?
Bedankt, de twee straten waar ik nu mee bezig ben zijn onderdeel van woonwijk ''Waterrijk''. En dat ligt inderdaad schuin tegenover de ijssalon in die hoek.

Citaat van: Ronald op donderdag 22 november 2012, 05:10:12
Zou graag t.z.t. wat van die gebouwen willen als achtergrond voor Leiden C.S.
We willen allemaal wel eens wat. >:-D
Geintje, maar nu niet gelijk je hele achtergrond vol bouwen. Kom ik straks met iets anders leuks, is je ruimte op. :D

Jeroen



Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Hoi jeroen

Ik vind het zeer knap wat je gemaakt heb.
Ik vind het er zeer echr uit zien.

Tony
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Ja ziet er super uit, vooral de Kersengaarde is erg herkenbaar  ;)

Ga zo door!
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
> UPDATE <

Haai allemaal, vandaag een update over de achterkant en ''bovenkant'' van de 2 gesloten tussenwoningen die iets dieper liggen.

Zeg maar deze 2 dus:


Daarbij nog een kleine update over de 3d opstelling van de beganegrond.

De 3d opstelling beneden:
Ik heb hier overigens ook gelijk het dakje ervoor ingewerkt, dus het geheel is gelijk helemaal dicht.




Het preisertje verklapt het al een beetje...


Dan nu het ''grote gedeelte''.
De bouwtekening voor de printer: (hier nog in aanbouw te zien)


Geprint en gesneden:


See for yourself


Ook hier dubbele openslaande deuren naar buiten:


Hier kan je duidelijk zien waar en hoe het andere huis aansluit.


Het leuke (maar lastige) is dat deze huizen zijn opgeleverd met de keuze voor een klein of groot balkon.
Dit heb ik er dus ook in verwerkt, het ene huis heeft een groot balkon en de andere een kleinere (en dus grotere zolder).






Voor de tegels (waar ik dus geen foto van heb) heb ik een foto gepakt van: http://www.cgtextures.com/ :thumbup:


Op het terras tussen de woningen komt later ook een afscheidingsscherm, net als in het grote voorbeeld.


Jeroen
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
echt geweldig hoe u dit maakt met computer :D
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Jeroen,
Die witte naden voorkom je door de texture ter plekke iets uit te rekken, of met cut/paste te verlengen. Dat hoeft maar een millimetertje te zijn.
Het vel papier met texture laat je iets uitsteken buiten de kartonnen onderlaag en vouw je over de zijkant van het karton.

Meer mooie textures vindt je op de site van Wienerberger

Cor
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Ziet er goed uit met dat balkon. En ik zal inderdaad geduldig zijn voor de achtergrond  >:-D >:-D
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Haai allemaal,

Ik heb nog een kleine update van het terras/balkon om te laten zien.
En omdat foto's meer zeggen: :)









Sommige delen aan de binnenkant moeten nog een kleurtje hebben, dus daar komt later nog een plaatje overheen.

Jeroen
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Citaat van: blauweengel op donderdag 22 november 2012, 08:43:49
Ik vind het zeer knap wat je gemaakt heb.
Ik vind het er zeer echr uit zien.
Bedankt, het resultaat geeft ook weer nieuwe energie en zin om verder te gaan. :)

Citaat van: wautah91 op donderdag 22 november 2012, 10:52:08
Ja ziet er super uit, vooral de Kersengaarde is erg herkenbaar  ;)
Dank je, het geeft best een maf gevoel om iets na te bouwen waar je zelf nog in gewoond hebt. :)

Citaat van: FrankD op donderdag 22 november 2012, 16:29:07
echt geweldig hoe u dit maakt met computer :D
Bedankt! Wat je met foto's en paint wel niet kunt bereiken hé!

Citaat van: Brenner op donderdag 22 november 2012, 17:23:18
Meer mooie textures vindt je op de site van Wienerberger
Oke, bedankt, ik zal hem onthouden. Het ziet er inderdaad strak uit.

Citaat van: Ronald op donderdag 22 november 2012, 20:01:23
Ziet er goed uit met dat balkon. En ik zal inderdaad geduldig zijn voor de achtergrond  >:-D >:-D
Pff, gelukkig. :D
Misschien dat ik morgen wel een bouwplaatje online kan zetten.

Jeroen
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Hoi Roeny,

Je hebt wat los gemaakt, man!
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En zet maar wat downloaden klaar...

mvg.
Willem E.
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Kleine update voor de gevels achter. :)

Eigenlijk had het balkon nog wat lager moeten liggen (2-3mm), maar in paint is dit helaas fout gegaan.
Desalniettemin past het preisertje wel gewoon door de deur, aangezien de deur zelf niet in maatvoering in afgenomen.









Jeroen
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Ik hou het kort, want "plaatjes" zeggen meer dan woorden: :thumbup:.
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Citaat van: Roeny op vrijdag 23 november 2012, 12:40:20
Eigenlijk had het balkon nog wat lager moeten liggen (2-3mm), maar in paint is dit helaas fout gegaan.
Jeroen

Dit is topklasse. Maquette bouwer kun je je beroep van maken.
En ik ben blij met de links.
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Haai allemaal,

Ik ga er niet te veel worden aan vuil maken, ik heb zojuist nog even de andere kant afgemaakt. Simpelweg de nodige plaatjes horizontaal gespiegeld, geprint en gelijk geplakt.

Daarbij heb ik de kleine openingen dichtgemaakt:




Dit was het plan:


En dit is 'm geworden (tot nu):


En de achterkant:


Het 3d is duidelijk zichtbaar:








Graag jullie reacties. :)

Jeroen
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Zo heb je binnen niet al te lange tijd een heel blok staan naar Nederlands voorbeeld.

Mijn reactie? :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Citaat van: Gerard op vrijdag 23 november 2012, 13:18:44
Ik hou het kort, want "plaatjes" zeggen meer dan woorden: :thumbup:.
Jij ook weer bedankt voor je reacties Gerard, wordt gewaardeerd. :thumbup:
Het is inderdaad vrij snel en vlot gegaan. Scheelt al enorm wanneer je het voor de tweede keer doet.
Nu maar eens concentreren op de details. (en bouwplaten)

Citaat van: Jan22 op vrijdag 23 november 2012, 15:23:15
Dit is topklasse. Maquette bouwer kun je je beroep van maken.
Hm.. Kuntselen voor geld, klinkt goed. :D
Bedankt!

Jeroen
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Momenteel even lopen stoeien met de daken voor de kersengaarde, de meest beste oplossing (direct tot mijn beschikking) is het gebruik maken van isolatiemateriaal (voor de dikte) samen met zwart papier en een zwarte stift.

Resultaat? Ben er zelf niet echt helemaal over te spreken, het is naar mijn idee niet genoeg een geheel en het straalt wat slordigheid uit. Maar voor ik het helemaal afkraak eerst wat foto's. 8)


Door gebruik te maken van 2 lagen blijft het model goed in vorm en valt het er niet zo weer af. Voordeel is ook dat je het dak altijd kunt verwijderen.




Wat begroeiing aangebracht, + drie delen van dak voorzien.






Ik denk dat ik het voor dit blok zo wel laat, maar voor nieuwere blokken (reinette) ga ik nog even denken over andere oplossingen.

EDIT:

Het gehele blok van dak voorzien:


Jeroen
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Zojuist de bouwplaten voor de kersengaarde in een winrar bestandje klaargezet, alleen moeten ze nu nog in de al bestaande map ''Roeny'' van 3rail worden gezet.
Hoe gaan we dat doen moderators? Mailtje sturen via gmail? :)

Jeroen
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
Hey Roeny,

Mail het beheer even met het bestand erin. (beheer (at) 3rail.nl)

grtn,
Herman
Re: (nieuwbouw) Woningen uit dik papier / Reinette en Kersengaarde Boskoop
>UPDATE<

Haai,

Vandaag ben ik bezig geweest om het blok een vast plekje te geven, waarna ik verder ben gegaan met de inrichting van de tuinen en de schuurtjes.
Om het geheel vast te zetten heb ik een triplex plaatje gezaagd van 450X250MM.
Elke schuur bestaat uit 2 schuurtjes, er zijn in totaal dus 6 schuurtjes. (voor alle 6 de woningen)
Schuttingen en poortdeuren worden/zijn aan beide kanten bedrukt. ;)

Ik zou zeggen: enjoy! :D













Jeroen