Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Faller kolenkraan B-148

Gestart door Alexander donderdag 24 mei 2007, 21:09:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Faller kolenkraan B-148
Alexander
gast

Faller kolenkraan B-148
Hallo,
ik heb onlangs een faller kolenkraan B-148 gekocht maar in deze doos is er geen motor bijgeleverd het zou het motortje nummer (629) moeten zijn maar er staat bij dat de kraan dan een zwenking zou kunnen maken van 360° maar zou ik hiermee dan ook de touwen (voor kolen op te scheppen ) kunnen bewegen of is het meer voor decoratie geschikt???
Weet er ook iemand wat zo een motortje (629) kost en hoe het bestuurbaar is???
Alexander  :D
Re: Faller kolenkraan B-148
Lid sinds: 2009

offline
Re: Faller kolenkraan B-148
Hallo Alexander

het nummer 629 is volgens Faller nu 180629
en heeft een advies prijs van 19,95 euries

wat betrefd de kolenkraan
ik weet dat er een was, weet niet of het dit nummer betrefd, maar die kon inderdaad alleen maar ronddraaien
maar niet hijsen dacht ik

hoop dat je hier wat aan hebt

mvg Frans
Re: Faller kolenkraan B-148
hallo,
ik heb nu ook gevraagd aan die persoon waar ik ze gekocht had naar het motortje en hij ging er naar op zoek gaan zou er misschien een mogelijkheid zijn een ander motortje in te steken zodat ze zou kunnen hijsen???
Alexander
Re: Faller kolenkraan B-148
Hallo Alexander,

Als je ook wilt hijsen dan zul je volgens mij twee motortjes moeten plaatsen, eentje voor iedere 'beweging'. Of je hier ruimte voor hebt :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Faller kolenkraan B-148
musictrain
gast

Re: Faller kolenkraan B-148
Voor het draaien, grijpen en hijsen moet je drie motoren hebben.

- draaien
- hijsen/vieren
- grijper open/dicht

En dan nog alles inbouwen!

Dan kun je beter of een digitale kraan kopen of via marktplaats een oude Marklin kraan op de kop proberen te tikken.
Re:Faller kolenkraan B-148
ik heb hem zelf ook gekocht de faller kolen kraan 148
maar ik heb een vraag

ik wil de motor lings en rechts om laten draaien
zo is het in het echt ook zo

heeft iemand een iede hoe ik zo iets kan doen
er zit maar 2 draaden aan de moter

ik hoor graag dan van u
alvast bedankt groeten jelmer
Re:Faller kolenkraan B-148
Je zou dit kunnen doen met een modelbouw motortje, dan denk ik aan een lichte motor om autotjes te sturen, met een 3standen schakelaar (links,0,rechts) zou je dit kunnen sturen, enkel even checken hoe snel het draait en wat de benodigde spanning is.