Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

roco br 94 loc naar marklin digi

Gestart door M. Swinnen zondag 18 november 2012, 13:33:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
roco br 94 loc naar marklin digi
roco br 94 loc naar marklin digitaal

het is een oude loc ongeveer 30 jaar oud
mijn vraag is kan ik deze goedkoop ombouwen naar marklin digitaal
Re: roco br 94 loc naar marklin digi
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: roco br 94 loc naar marklin digi
Wat is goedkoop? Daar verschillen de meningen nog over.

Is het een 2 of 3 rail loc? Zo te zien is het een 2-rail loc, dan zou er een sleper moeten onder worden geplaatst. De vraag is of er ruimte voor is. Verder dienen de wielen op een asafstand van 14.0 mm worden gezet zodat de loc niet ontspoort op wissels. De flenshoogte is zo te zien ook laag, dus daar kan je ook nog problemen mee krijgen (ontsporingen en dergelijk). Om dit eigenlijk op te lossen zou je alle assen met wielen moeten vervangen.

Om hem te digitaliseren moet er een decoder in.

Uitgaand dat het een 2-rail loc is, kost een sleper ~5 euro + decoder ~30 euro. Verder is het de vraag hoe handig je zelf bent met de sleper plaatsen en de assen op de juiste afstand zetten.

Als je dit in een winkel laat doen gaat het je in totaal gauw richting de 100 euro kosten.
Re: roco br 94 loc naar marklin digi
Het is trouwens een Fleischmann lok.

Een foto van de onderkant kan helpen.

Gr, Ben.
Re: roco br 94 loc naar marklin digi
oke
Re: roco br 94 loc naar marklin digi
Fleischmann zelf heeft een drierailversie uitgebracht. Dan zijn er onderdelen beschikbaar voor ombouw, sleper, misschien een andere bodemplaat. Je kan natuurlijk ook deze verkopen en ....
Re: roco br 94 loc naar marklin digi
Citaat van: henkv op zondag 18 november 2012, 16:31:04
Fleischmann zelf heeft een drierailversie uitgebracht. Dan zijn er onderdelen beschikbaar voor ombouw, sleper, misschien een andere bodemplaat. Je kan natuurlijk ook deze verkopen en ....

ja dat kan ook :|
Re: roco br 94 loc naar marklin digi
Best Forumlid,jaren geleden deze fleischmanloc omgebouwd voor 3rail,sleper geplaatst,bodemplaat ruimte voor sleper gemaakt,iets van het chassis weggefreest voor sleper,decoder ingebouwd =genoeg ruimte ,wielen :niets aangedaan,loopt prima over k rails /wissels etc,gr Rene.
Re: roco br 94 loc naar marklin digi
oke en op c-rails

en als ik hem verkoop hoeveel kan ik er dan voor vragen
Re: roco br 94 loc naar marklin digi
Even ebay.de volgen. Staan er altijd wel een paar op en dan zie je vanzelf wat ze opleveren.
Re: roco br 94 loc naar marklin digi
ik heb besloten hem te verkopen ga er 100,- euro voor vragen kan ik hier ergens dingen verkopen
Re: roco br 94 loc naar marklin digi
Ja. In het "Verkoop hoekje".