Ik ben nu bezig met het hergebruiken en reviseren van M-rails die 40 jaar oud zijn. Deze M-rails worden gebruikt in de niet zichtbare keerlussen en schaduwstations. Ik heb al twee keerlussen gemaakt en ze voorlopig al een plaats gegeven. Let niet op de onderbrekingen voor de houten spoorstroken. Boven de keerslussen (-2 en -1) komen C-rails met station, lokloods en een indruk van stad en platteland. Achteraan is de klimspiraal (C-rails) om van niveau -2 naar 0 te komen. Het traject is enkelspoor. Het is een beetje een vreemde opstelling, maar het is ingegeven vanuit het gegeven dat ik relatief weinig plaats heb en mijn oude sporen in vele gevallen kan hergebruiken. Ik creeƫr ook nogal wat rijlengte met opstelsporen en schakelingen. Er kunnen dus permanent tot vijf treinen in bedrijf zijn, en het wordt toch wel leuk plannen en beveiligen op het enkel spoor met de kruising in het station (nog niet zichtbaar) en de opstelsporen in de schaduwstations.
Veel tijd kruipt in de revisie van de M-sporen. Er is altijd wel een wissel of schakelrail bij die zijn beste tijd gehad heeft, waardoor hergebruik beter niet plaatsvindt. Ik heb geen haast en focus mij op tijdperk III, Duits en wat Belgisch.
Wordt vervolgd