Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery

Gestart door dennisvandijk zaterdag 17 november 2012, 23:27:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
ja ik blijf lekker aan de hobby

valscherm komt zoiezo achter de vriezer want vandaag kwam de thalys er al af zetten (is ook een mehano ombouw) gelukkig niet kapot gegaan

voor de boogbrug bij de vriezer komen wel losse marklin brugdelen voor de veiligheid

bij de andere brug komt een ''hekje '' langs (wat ik ga solderen met koperdraad) hier gebeurd niet zo heel veel vermoed ik want daar klopt de rails goed

Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
gister de ruimte en de baan maar eens even beetje aan kant gemaakt want was het overzicht een beetje kwijt

er lag te veel spul op de baan en na het een en ander opruimen lijkt de baan wel groter haha

wilde gister nog gaan beginnen met ombouwen van de roco alleen de tijd onbrak even

vandaag even met een maatje aantal audio setjes plaatsen voor oud en nieuw bij aantal bedrijven en hopelijk vanavond nog even tijd voor de roco :)

verder ben ik nog even langs de intratuin geweest aangezien de kerst artikelen met korting weg gingen
dus even wat strooisel en steentjes papier voor bij de bruggen gekocht

deze week nog even kijken of ik schakelaartjes kan gaan vinden voor alle wissels

de rails ligt in principe allemaal alleen ga ik achter de vriezer toch wat flexrail leggen aangezien er nog knikjes in zitten door korte stukjes rails en hopelijk bonkt het dan minder en is er minder ontsporings gevaar

groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Dennis,

Doe mij een lol, maak eerst je valscherm. Je hebt het filmpje gezien wat er kan gebeuren.
Is maar iets voor nodig, en je trein ligt op de grond.

Mvg
Arie
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
nou arie ik heb een beveiliging gemaakt dmv een hek solderen van 220v koperdraad en denk dat het best gaat werken

moet er alleen nog foto s van maken

de roco 1700 is ook omgebouwd alleen moet er nog verlichting aangesloten worden

het hele treinstel

http://youtu.be/ziXBJM6p67M

vanavond bij pa en ma de motorpost opgehaald





eerst even een panto gerepareerd want deze zat het schroefje van los

de lok was nu open en kon ik goed de binnenkant bekijken







helaas geen decoder er in wat ik had verwacht aangezien ik de lok al jaren heb

aankomende week oid even langs ''het oude station '' in papendrecht om navraag te doen om de lok om te bouwen want het is een mooie trein

ook vandaag 4 roco post wagons besteld want vond dat wel mooi er achter en mooier dan ''standaard '' wagons

snel weer updates
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Hoi Dennis,

Mooi spul joh. De Motorpost is natuurlijk bij menigeen een favoriet.
We wachten je foto's af.

Mvg
Arie
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Ja arie het is een zeer leuk ding

Denk dat ik zaterdag middag ook wel even in papendrecht ben voor de ombouw van deze lok

Even voor onderdeeltjes en een esu decoder

Hoop dat snel de 4 wagons binnen zijn  :)
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Niet digitaal, maar toch al met de elektronisch gestuurde omschakelrelais dus toch al niet echt helemaal analoog meer.
Deze ombouwen met een decodertje is  kinderspel. Tamsje of  Uhlenbrockje der in en klaar...
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Dat hij electronisch schakelde wist ik al

Ga t even navragen aangezien ik alleen nog van 2 rail naar 3 rail heb omgebouwd en nog geen marklin lok naar digitaal

Wil graag weer met deze lok gaan rijden omdat het gewoon een mooie trien is

Krijg ook nog bochtwissels binnen dus kan de binnen baan nog iets gaan aanpassen

Groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Dennis,Ik weet wel dat men bij een loc over een mooie dame spreekt maar wist niet dat ze ook een trien genoemd word." een mooie trien is "
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Haha

Ik had het niet eens gezien dat ik dat had geplaatst

Maar bedoelde uiteraard mooie trein

Groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Ipv zaterdag ben ik vrijdag avond even in papendrecht geweest

Voelde de bui al hangen want gister lag ik de hele dag op bed grieperig te zijn

Maar vandaag de tijd genomen de lok om te bouwen met 5 sterren motor en marklin decoder

De lok rijd weer alleen moeten de plaatjes van de leds nog worden aangepast

Ook de 1700 is voorzien van verlichting
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Hoi Dennis,

Leuke baan, geeft mij gelijk een idee over hoe ik het zelf zou kunnen gaan maken.
Ik ben zelf ook liefhebber van de ns modellen, een mooie stoomloc zou ik ook nog ooit eens willen, met geluid het liefst.
Ga vooral door, ik blijf het volgen.

Gr. Paul
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
mooi baantje  :thumbup: ga je nog meer rails aanschaffen?
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Hmm, nog een draadje dat ik ga blijven volgen.
Leuk dat je de loc zelf hebt kunnen ombouwen.
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Of er nog meer rails bij komt

Denk het niet want dan word het te vol naar mijn mening

Ben nu wel 2 bochtwissels er aan het tussen zetten zodat ik van beide kanten in de "binnenbaan" kan komen

Komt in de "binnenbaan" nog wel een rangeer gedeelte

De lok onbouwen is redelijk simpel alleen moet je even goed opletten  hoe of wat

Dit is overgens mijn eerste marklinlok die ik heb omgebouwd

De sprinter (fleischman)
Thalys (mehano)
1700( roco)

Waren al gelukt

Vanmiddag eens verder met de "binnenbaan"

Groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Hallo Dennis,

Ik heb voor de ombouw van de motorpost deze site gebruikt.
Citaat van: Spoorman op vrijdag 18 november 2011, 09:00:47
De hele ombouw staat hier beschreven incl. aanpassing printje.

http://www.hanulveen.nl/ombouwen/motorpost%20ombouwen/ombouwen-mp.html

Gr, Ben.

In ieder geval handig om erbij te hebben voor het aanpassen van de ledprintjes.  Wens je veel succes met het aanpassen van de printjes, het is erg leuk priegelwerk.

Groet, Eric
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Hoi eric

Ben toevallig net klaar met de motorpost

Had deze site ook gevonden en dat gebruikt en ook voor de roco 1600 had ik deze site gebruikt

Alleen 1 nadeel met de motorpost

Ik heb 1 rood ledje gesloopt :-( zouden de printjes nog los te bestellen zijn want vind het een gek gezicht met 1 sluitlicht

Verder is het inderdaag best pielen met de printjes en k heb al worstvingers haha

Maar het is gelukt

Ook ben ik bezig geweest het station in elkaar te lijmen en het eerst deel staat

Ook komt er rails bij haha ik doe nog een baanvak langs het gangpad ivm station want vond het saai met 2 sporen

En dan is t echt klaar met de rails haha

Fotos maak ik even met de spiegelreflex aangezien t glas van me telcamera en t scherm kapot zijn (de nieuwe telefoons kunnen niets hebben tegenwoordig (is heel anders dan een trein van 15 jaar oude)

Groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Hallo Dennis,

Je kan proberen of de printjes nog te bestellen zijn.

De volgende link geeft je een overzicht van de onderdelen van de motorpost klik

Ik weet niet of de printjes van de latere digitale versies in deze motorpost passen, scheelt je aanpassen van de print als je toch moet bestellen. Misschien dat iemand anders dat weet?

Als je van een andere locomotief/trein de onderdelen wilt zien, aan het eind van de url staat artikelnummer. Deze aanpassen voor de betreffende artikelnummer en de tekening komt tevoorschijn met de nummers van de onderdelen.

Hoop dat je hem binnenkort weer met sluitverlichting kunt inzetten op je baan.

Eric

Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Hoi eric

Ik had via marklin.de al onderdeel nummers gevonden en zal gaan kijken of ik er nog aan kan komen

De baan komt 10cm aangebouwd voor extra spoor als keerlus

Alleen moet ik weer 6 wissels hebben haha
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
vorige week eerst eens een kast gemaakt om alle treinen e.d in te zetten want het werd me veel te vol op de baan



alleen de kast is zelfs al te klein :(

ook verder gegaan met de stations overkapping en het eerste deel is al een eind klaar





ook kreeg ik het idee de baan uit te breiden met een keerlus









alleen moet ik hier nog 4 extra wissels in zetten om echt rond te kunnen gaan en er komt nog een bescherming langs uiteraard

heb al 3 post wagons binnen en komen er nog 5 en heb op ebay met toeval een digitale motorpost gewonnen voor leuk geld haha

ook heb ik als afwerking van de buitenkant van de baan rondom steentjes papier gelijmt om het geheel iets af te werken

ik heb hiervoor het demping materiaal als onderlaag gebruikt om het netjes strak te krijgen en dit word later afgewerkt met verdere scenery

verder moet ik nog wat seinen in elkaar solderen verven en uiteraard plaatsen

maar wat heb ik nodig om de treinen op een bepaalde plek te laten stoppen ?? en de seinen te kunnen gebruiken ?

Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
vandaag weer even in papendrecht geweest

even wat koper pijpjes grasmat en een tunnelportaal gekocht

hier de tunnelportaal



en dit is het idee ermee



aangezien de trein achter de koker langs gaat vond ik het idee tunnel wel leuk en kan er ook altijd bij

ook zijn alle postwagons aanwezig en het zijn er 5 geworden ipv 4 haha









is de baan te klein of heb ik te veel matterieel  :-)
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
Mooie update ;)
Je hebt al heel mooi materiaal bijmekaar en met die baan komt dat ook wel goed


mvg Danny
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
het materieel is supers natuurlijk

helaas kan ik de baan niet verder uitbreiden zonder dat is de plek voor scenery inpik en daar heb k eigenlijk niet zo veel zin in

de scenery komt ook wel goed alleen is het even kijken hoe ik het precies wil gaan maken

maar het zal best goed komen want overal is uiteraard een oplossing voor haha

groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest
gister en vandaag begonnen met scenery

gister was ik bij de praxis en heb hier grit mee genomen voor dak bedekking (was een idee van mijn opa :)  )

dus gister vast begonnen met aantal stukken aan gras te maken helaas heb ik hier geen foto's van gemaakt

vandaag sneeuwde het toch buiten dus weer lekker met de baan verder

dus vandaag begonnen met de ballast langs de rails



ook de koeien staan al in de weide





zo is het geheel tot mu toe



het gedeelte tussen het 'gras'''en de ballast moet een weggetje worden om bij de seinen te kunnen komen

ook moest er nog iets bij om de ruimte op te vullen

dus nieuwe bomen gemaakt dmv voedingskabel voor auto versterkers (audio)

draadjes in vorm draaien buigen e.d en er is een model

dan de lijm er over en bestrooien met decoratie



mooie rij bomen



ook bij het station is nog een stukje gekomen maar dit moet nog veel verder aangepast worden





vanaf de andere kant



hopelijk morgen meer foto's aangezien het buiten vriest en ik buiten werk heb ben ik voorlopig nog lekker thuis :)


Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Gister besloten dat er bovenleiding om het spoor heen komt

Heb 135 bovenleiding masten alleen had geen draden

Nagevraagd in papendrecht en de man wist helaas niet wat voor merk het was en dat hij er niets voor had  :(

Gister de nieuwe railhobby gehaald en hier stond het maken van rijdraden in  :-* dus vol goede moed beginnen met een malletje en het past super

Alleen worden de draden aan de masten gesoldeerd

Vandaag meters draad wezen halen en stukken op maat gemaakt en recht gemaakt

Nieuwe mal gemaakt in mdf dus kunnen we solderen

Helaas kom ik er net achter dat de masten van vollmer zijn en de draden op ebay te vinden zijn pffffff

Meeste ga ik wel zelf maken maar er zijn gedeelte op de baan waar ik moeilijk kan solderen dus daar wil ik originele draden voor nemen

Foto's zal ik nog even maken

Groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Vandaag een aantal draden gesoldeer masten geplaatst en draden er aan gesoldeerd en word verrekte mooi al mag ik t zelf zeggen aangezien ik het ooit geprobeerd heb en toen voor geen meter wilde

Heb alleen nog rechte delen gedaan want de bochten moet ik even uitvissen hoe ik dat het beste kan gaan doen

Morgen post ik even fotos van het gehele project

Groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
bij deze het beloofde verhaal over de bovenleiding

eerst begonnen met kabel strippen ( 1,5mm) en op maat te knippen

hierna eerst alle stukjes draad recht gemaakt dmv een uiteinde vasthouden met een platbek tang en andere uiteinde in de accuboormachine

hierna is dit het resultaat



een kokertje vol met koperen stokjes

hierna heb ik een malletje gemaakt om het geheel te kunnen solderen



aan de uiteinden spijkertjes er in getikt om de draad tegenaan te leggen en in de midden doe ik er een stukje tape overheen

voor de verticale draden neem ik stukjes draad die waren overgebleven van het op maat knippen

deze soldeer ik er eest tegenaan en knip ik later op maat

na enig soldeer werk en verbrande vingers :P



en zo ziet dit er uit op de baan







de beide rijdraden aan elkaar gesoldeerd





nu moet ik alleen nog de bochten doen wat best lastig is

meebuigen gaat bijna niet en draden blijven bijna recht dus zitten niet mooi in het midden zodat de pantograaf er naast kan lopen

heeft iemand hier een idee voor ?

groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Waarom buig je de koperdraad niet gewoon een beetje met 2 tangetjes?  Teken een 'mal' op papier zodat je weet hoeveer je moet buigen
Telkens de 2 tangen naast mekaar zetten en de draad een paar graden buigen over het papier, de tangen een paar cm opschuiven en weer een paar graden buigen.  Met wat oefening moet je in staat om een boog met eender welke straal te buigen.
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Ziet er fraai uit echt vakwerk  :thumbup: wel een flinke klus om eerst draad te strippen en dan recht te maken. Er bestaan ook kokers met staven lasdraad in verschillende diktes. Wellicht een idee.

Mooi werken trouwens zo de hele zolder tot je beschikking :thumbup:

Groet, Ronald
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Het buigen gaat me wel lukken maar t is even puzzelen wil eigenlijk de zichtbare delen netjes rond laten lopen zonder knikjes er in maar k zal het voor elkaar krijgen

De lasstangen met koper heb ik wel aan gedacht maar de meters draad krijg k namelijk voor niets dus beetje strippen en op maat maken vind ik dan niet zo erg

Kreeg zo van een maatje gister nog 12 aderig kabel met diverse kleuren om wissels e.d aan te sluiten

Vandaag maar eens verder kijken of ik het een en ander kan aansluiten
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Hoi Dennis,

Ik weet niet hoor maar die bovenleidings draden moet je niet gaan buigen. Kijk maar eens naar het grote voorbeeld, daar worden de draden ook niet gebogen.
Er zijn mallen te koop, ook van Vollmer, die je helpen de bovenleiding aan te leggen. De masten komen dichter bij elkaar te staan. Kijk eens in de wiki voor bovenleidingen. Daar staat het mooi beschreven met tekeningen en alles.

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Bedank

Alleen ben aan het zoeken geweest maar kan deze wiki helaas niet vinden

Heeft iemand misschie  een linkje

Groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Vreemd, ik kan ook niets vinden in de oude- en nieuwe wiki :S
Weet je zeker dat dat artikel (nog) bestaat Peter?
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Zou mooi zijn als het er nog is want ik kan bijna aan de bochten beginnen

Groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Ik heb voor de (zelf)bovenleiding 1mm2 lasdraad gebruikt. Ziet er iets fijner uit en door gebruik van 0,75mm2 schelledraad/telefoon kabel als hangdraden is deze flexibeler dan gebruik van installatiedraad.



Grt, Ronald.
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Hoi Dennis,

Jij gaat als een speer man. Over 1 jaar is je gehele baan klaar. En dan? Of is dit te voorbarig.
Alles ziet er wel mooi uit hoor.
Veel succes met de bouw, en de scenery.

Mvg
Arie
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Dat hoop ik niet arie want dan moet ik weer iets nieuws verzinnen haha

Maar k bljjf lekker bezig zo en verzin steeds wel weer iets :P

Groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Knap gedaan, Dennis.   Ik zou echter zoals Ronald al aangeeft, nog iets dunner draad gebruiken voor je bovenleidingen.  1,5 is nog vrij dik in verhouding op 1:87.
Als je het zou omrekenen kom je op  kabels van 120mm diameter in werkelijkheid.   

[ D = 2 R =  2 .  V(1.5 / 3,1415927)  ]        --->  V = vierkantswortel, want   Oppervlak = R² . Pi
Even invullen  :
D = 2 .  V(0.4775) = 2 . 0,69  =  1.38 mm   ====>   maal 87 =  120 mm diameter

Neem je echter kleiner diameter draad dan heb je dit als formule :
Reële diameter =     87 x 2 x V(draadsectie / 3,1415927)

Dus met  1mm²  draadsectie is de draaddiameter op "schaal 1:1"  dan  het equivalent van  98 mm
...... met  0.75 mm²  draadsectie is de draaddiameter op "schaal 1:1"  dan  het equivalent van  85 mm
...... met  0.5 mm²  draadsectie is de draaddiameter op "schaal 1:1"  dan  het equivalent van  70 mm

TOT ZOVER de theorie, en nu de praktijk...  het echte leven !
Uiteraard heb je fysiek wel beperkingen wat je draaddikte betreft, want het mag ook niet te slap worden, en vanuit dat standpunt begrijp ik je keuze van 1,5 mm² volkomen !

Voor wat de bochten betreft is het inderdaad zo dat er geen "gebogen" draden gebruikt worden, maar de palen komen dichter bij elkaar en de overspannen secties worden korter, waardoor de rijdraad toch nog in het bereik van de pantograaf ligt.

Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Heb de 1,5 mm gebruikts zodat het nog een beetje te solderen is

Ik heb altijd het geluk dat t weer los gaat zitten

Wilde wel dunner maar dan is het haast geen doen

K heb nu wel kortere gemaakt voor in de bochten en dat werkt idd beter

Groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Citaat van: dennisvandijk op maandag 28 januari 2013, 12:23:29
Ik heb altijd het geluk dat t weer los gaat zitten
Ik dacht wel al zo iets.  Je zal het altijd zien, dat de warmte van de ene soldeerpunt zich verspreidt naar de andere (koper geleidt warmte vrij aardig namelijk) en net voldoende is om je vorige  "las" te doen loslaten.   Dus al bij al in 1,5 niet zo een slechte keuze .
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Klopt inderdaad

Zo moet ik ook nog laddertjes solderen voor de seinen

Zal vast wel drama gaan worden haha

Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Ik gebruik messing draad van 0.5 tot 2 mm; deze kunnen de hitte van het solderen goed aan.  Bovendien zijn ze redelijk stug zodat ze beter hun vorm behouden.
Ik klem de draden vast en tot 1mm diameter soldeer ik ze met een gewone bout; de dikkere met een micro vlamlasser.

de laddertjes van m'n seinen zijn gemaakt uit 2 messing draden van 0.5mm diameter en een hoop U stukjes die ik geknipt heb uit 0.3mm messing blik (stripjes van 1mm snijden en buigen om een stevig stuk profiel).  De 2 draden plak ik vast op een stuk papier dat de aftstanden voor de U stukjes bevat; deze U stukjes schuif ik dan tussen het papier en de draden en soldeer ze vast met de bout.  Na wat oefening gaat het vanzelf.
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Ik ga de trappetjes nog proberen met dunner draad en het dan op me gemak eens proberen haha

Deze week (hopelijk) komt er nog een mooie update want heb nog wat baan bij gebouwd  :P en heb ook wat materieel aangeschafd via ebay voor leuk geld

Alleen moet ik denk binnenkort een andere controller aangezien er te veel (kan bijna niet ) materieel komt

Zit al even te denken om over te gaan op koploper maar hier ga ik heb met een bekende van mij nog over hebben want hij rijd er ook mee

Wel met 2 rail dan maar zal er best iets van kunnen opsteken

Groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
bij deze weer een leuke update

kon het toch niet laten op ebay met een gek bod en toch had ik de veiling gewonnen :P



dus nu hebben we er 2

helaas miste de lok 1 panto dus die moet ik even bestellen maar zit nu tijdelijke een van fleischman op voor het idee





ook via marktplaats een aantal vrachtwagen gekregen

alleen deze gaan even onder de airbrush door



ook heb ik een doosje boekbinders gehaald om straks alle bedrading weg te werken



en hopelijk krijg ik deze aankomende week binnen



stopmachine van liliput

verder ben ik nog wel met de baan bezig geweest

heb naast de geizer een stukje er aan gezet voor de posttreinen alleen hier moet ik nog een paar wissels voor hebben om alles aan te sluiten

groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
De stopmachine is ook binnen

Moet zeggen dat t een mooier ding is dan op foto

Alleen een sleper er onder zien te krijgen word nog een spektakel

Wielstellen en wieltjes zijn echt heel klein maar t zou moeten lukken

Anders een wagon er bij met de sleper en decoder e.d

Groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Laatste tijd is er weinig aan de baan gedaan

Ben even bezig met inrichten van mijn nieuwe garage en binnenkort de brug plaatsen zodat ik verder kan mijn cabrio en mijn andere extra auto te verbouwen

Wel ben ik gister een koploper wezen halen alleen wel van lima

Ook had de man nog een oranje TGV liggen maar hier twijfel ik nog over

Misschien dat ik van het weekend weer iets ga doen
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Laatste tijd weer weinig aan de baan oid gedaan dus vond afgelopen weekend wel weer tijd er voor

Zaterdag eerst maar eens naar houten gegaan want had nog wat wissels nodig en wilde ook nog voor een hondekop gaan kijken

Op de beurs de 2 wissels gevonden en nog maar 4 delen flexrail meegenomen

Tijdens het zoeken naar een geschikte (qwa digitaal prijs en toestand) vond ik iets anders dat mij ook wel intereseerde

Toch maar weer een rondje gedaan en toch besloten te gaan onderhandelen

Na enig onderhandelen was ik eigenaar van een br52

Dan de hondekop maar later een keertje

Na de beurs even naar alblasserdam gereden voor een show vitrine voor op de kast om een model in te plaatsen

Zaterdag verder ook de verjaardag van de vrouw dus helaas weinig kunnen doen

Gelukkig was ik dinsdag lekker vroeg uit t werk dus maar even naar papendrecht gereden voor wat spulletjes

Rookgenerator voor de nieuwe br  nieuwe esu decoder voor de koploper en een mooie wagon voor bij de stopmachine zodat ik daar een decoder in kan plaatsen en de stopmachine kan voeden aangezien er weinig plaats is voor een decoder en ook voor de sleper

Waarschijnlijk vanmiddag even naar papendrecht want had nog iets gezien :p

Gister begonnen aan de koploper en deze rijd nu ook alleen wil ik de motor nog eens wisselen
Ook gelijk begonnen met verlichting er in te plaatsen want nu ligt het toch allemaal nog open

Zal snel nieuwe plaatjes maken voor de geinterseerde

Binnenkort ga ik ook maar eens aan mijn pa vragen of hij voor mij een mooie vitrine wil maken want er komt nu wel erg veel marerieel te staan

Groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Gister toch nog even bij t oude station geweest want deze jongen had nog iets leuks gezien in de winkel en op de site

Was gelukkig weer lekker op tijd dus had de kans te gaan kijken

In de winkel lag een zeer mooie 3102 stoomlok en zag het helemaal zitten maar had ook een mooie dispolok gezien op de site dus had best wel twijfel welke

Even met de beste man gesproken en heeft iets kunnen regelen voor me

Heb nu de dispolok mooi nieuw in doos thuis liggen (voor de eerste keer in me leven een gloednieuwe lok gekocht ) en de 3102 ligt in papendrecht op me te wachten

Heb gelukkig wel eens t een en andere aan oud ijzer en kan hier mee mooi me hobby voeden en laatste tijd veel autoonderdelen en spullen van mijn oude drive-in show verkocht

Wacht nu op muntjes van ee  maatje en dan kan ik de lok pas halen maar hoop dit weekend nog

Groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Gister weer heerlijk aan de klus geweest

Heb de baan weer eens aangepast en maar zeggen er komt geen rails bij

Heb bij de ingang van de ruimte nu 2 bruggen want wilde er toch 2 sporen en het is gelukkig gelukt

Nu is ook het station verplaatst naar de andere kant

Vanmiddag/vanavond wil ik nof een wissel gaan verplaatsen dan kan ik de baan veel meer en mooier benutten

Zal ook kijken of ik weer eens fotos kan plaatsen

Groeten dennis
Re: baan bouwen na meer dan 10 jaar weg geweest begonnen met scenery
Mooie aanwinsten Dennis.

Tony