Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Roco Zwitsers

Gestart door robkop donderdag 24 mei 2007, 00:02:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco Zwitsers
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Roco Zwitsers
Voor de Zwitserland fans

Vandaag ontving ik een bericht van Brekelmans R* dat Roco z'n Zwitsers magazijn gaat opdoeken en dat er een mogelijkheid bestaat om exclusief voor Zwitserland bedoelde modellen bij hen te bestellen wel voor 27-mei.
Re: Roco Zwitsers
mhofman
gast

Re: Roco Zwitsers
Dat zijn de interessantere berichten. Hoe rijdt Roco in vergelijking tot Marklin en HAG?

Is er ergens terug te vinden welke modellen dit zijn en wat de prijzen hiervan zijn?
Re: Roco Zwitsers
Davy
gast

Re: Roco Zwitsers
Roco's 460'ers rijden goed. Alleen de verlichting is iets minder.
Re: Roco Zwitsers
^Rook
gast

Re: Roco Zwitsers
Citaat van: mhofman op donderdag 24 mei 2007, 08:49:14
Hoe rijdt Roco in vergelijking tot Marklin en HAG?

Heb bij lange na niet genoeg ervaring met Roco om een echt onderbouwd verhaal neer te zetten. Wel heb ik onlangs de mogelijkheid gehad om uitgebreid met één specifiek Roco-model te kunnen rijden (een dieselloc, de DR 120 048-4, Roco #69393,). Dit is mij toen zeeeer goed bevallen :!: Het geluid van de loc was magnifiek (ESU LokSound), het model zelf was mooi om te zien en op de verlichting was helemaal niets aan te merken, in tegendeel. De rijeigenschappen maakten echter de meeste indruk. Zoals dat model kon kruipen en zo soepel als deze optrok, heeel erg mooi, absoluut nog mooier dan de klokanker van Märklin (and that is saying something because I love those motors).

Ik vermoed dat het bij Roco eigenlijk net zo is als bij Märklin zelf, je zult per model moeten bekijken hoe je zelf vindt dat deze rijdt 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Roco Zwitsers
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Roco Zwitsers
Zelf heb ik een paar digitale 3-rail Roco 2200 en een hippel.
Deze 2200 rijden prima & soepel , de hippel heeft een iets mindere stroomafname maar dat is bekend en te verhelpen.
Re: Roco Zwitsers
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Zwitsers
Heb zelf de Roco krokodil (69524) en deze rijdt super, zelfs een tikje
beter dan de Marklin krokodil (39560) met sinus motor.

_
Jos

Re: Roco Zwitsers
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Roco Zwitsers
Rob, was er dan een lijstje met te bestellen modellen bijgevoegd?

Niet dat ik er iets van nodig heb, ik heb nix met Zwitsers, maar ik vind het eerlijk gezegd beetje wazig overkomen, vandaar mijn reactie. Als ik van MTE een mailing krijg staan daar gelijk de te bestellen modellen op met prijzen of een verwijzing naar een plaats op hun website en andere bestel details.  

Lijkt me ook dat Roco niet alleen Brekelmans het recht geeft om deze modellen aan te bieden in NL. Ik heb net op de website van Brekelmans gekeken, maar kan er totaal nix over terugvinden. Het is nog 3 dagen voor 27 mei  :?
Re: Roco Zwitsers
Blausee-Mitholz
gast

Re: Roco Zwitsers
Lijkt mij een verkoopstunt en een poging om klanten te lokken.
Waarom zou Roco een magazijn opheffen en die in NL dumpen? Bij de Zwitserse winkeliers is er een iedergeval niets van te bespeuren.

Wat Roco AC modellen betreft in heb er een paar rijden te weten Re 465, Re 6/6 en Ae 6/8. Ze hebben prima rijeigenschappen niks mis mee. Alleen de Ae 6/8 is met zijn loopwielen kritisch. Je moet er absoluut geen wissels mee open rijden want dan liggen ze er naast.
De Re 6/6 heeft de sleper gemonteerd op het midden draaistel welke niet aangedreven is. Toen ik dat zag verwachte ik problemen maar die zijn er wonderwel niet. Alleen heeft de baanschuiver ruzie met de nieuwe wisselaandrijving van Märklin, kijk daarvoor even naar dit draadje
Note: Niet alleen de Roco Re 6/6 heeft last met de wisselaandrijving ook maar ook andere modellen met baanschuivers hebben er last van zoals b.v. de Märklin Ae 6/6 en de Mehano Class 66 (vraag Myster 1736)

Mvg, Johan.
Re: Roco Zwitsers
SNEAK
gast

Re: Roco Zwitsers
ik heb gisteren wel een foldertje gezien van roco zwitsers aanbiedingen bij mijn lokale boer, maar aangezien ik nix met zwitsers materieel heb heb ik er verder totaal niet op gelet .
Re: Roco Zwitsers
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Roco Zwitsers
Citaat van: Brigitte op donderdag 24 mei 2007, 21:32:43
Rob, was er dan een lijstje met te bestellen modellen bijgevoegd?

Lijkt me ook dat Roco niet alleen Brekelmans het recht geeft om deze modellen aan te bieden in NL. Ik heb net op de website van Brekelmans gekeken, maar kan er totaal nix over terugvinden. Het is nog 3 dagen voor 27 mei  :?

Brigitte, ik heb het bericht niet bewaard maar er stond zoiets van interessant bericht: en dan een bijlage met een tekst met de strekking stuur een bericht terug voor een overzichtslijst.
Dus gewoon een mailtje zal volstaan. dan krijg je een overzicht retour vemoed ik. Zelf heb ik alleen Nederlands en Grensoverschrijdend materiaal uit Du en een enkele buitenlandse lok zoals mijn eerste (oostenrijker).

Er staat verder op hun site geen informatie, het zal aan de clubcard houders zijn verstuurd.