Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

BNSP Poll Roco NS 1000 blauw

Gestart door Brigitte maandag 23 april 2007, 17:23:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Hoi,

Voor geïnteresseerden! Er loopt op BeneluxSpoor een poll of er interesse is in een heruitgave van de Roco NS 1000 in blauw met een ander bedrijfsnummer.

klik hier om te stemmen en je op-/aanmerkingen te geven.

Ben je geen lid bij BNSP kun je ook in dit draadje jou ja/nee kwijt met eventueel commentaar.
Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Het toeval wil dat ik er net via ebay gekocht heb, niet gereden dus nieuw met ovp, voor ? 100,-. Nu zie ik op het Benelux-forum bredragen rond gaan van rond de ?100,- als 3-rail uitvoering. Ik denk dat dit geen realistisch bedrag is. Natuurlijk zou een 3-rail, met vishaak zoals jij zeg, en een decoder met geluid perfect zijn maar ik denk dat het dan een ander bedrag wordt zo rond de ?250,- / ?300,- en of hij dan nog aantrekkelijk is voor Roco om te maken dat vraag ik me af. Goed het idee is leuk maar de afname zal niet hoog zijn.

Groet Kees
Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
 Denk dat een hoop NS-rijders erg blij zouden zijn als Roco de NS 1000 in een verbeterde versie weer op de markt zouden brengen. En dan gelijk een 3-Rail uitvoering die perfect rijdt op Marklin-rails. Kon me herinneren dat Roco destijds ombouw-setjes voor de 1000 verkocht om hem geschikt te maken voor 3-Rail. Alleen was het model extra gevoelig voor ontsporingen op Marklin-rails, door de opstelling van de wielen. M'n plaatselijke modelspoor-winkel raadde het eigenlijk af om dit model om te gaan bouwen naar 3-Rail. Vandaar dat ik er maar vanaf heb gezien om een 1000 'tje aan te schaffen.
De prijs...   :?:  Misschien een beetje lastig vergelijken, de NS 1100 van Roco in 3-Rail (met digitaal-decoder) ligt nu in de winkel voor rond de 200 Euro, dit zou me voor een (ge-upgrade) NS 1000 ook wel reéel lijken. Een sounddecoder doet de prijs natuurijk weer verder stijgen. Maar ik denk niet dat iedereen hierop zit te wachten.   :wink:
Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Hallo,

Ik zit er niet echt om te springen ofzo / met smart op te wachten, dus voor mij hoef het niet.
Maar de hobby bestaat uit meer mensen en dus meer wensen dan alleen die van mij natuurlijk ;) :lol: :lol:.

Groetjes,
Marcel
Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Ik had een groene, voor Marklin geschikt gemaakte, 1000.
Ontspoorde constant op M en K wissels.
Bij C wissels ging het over het algemeen wel goed.
Inmiddels verkocht, maar het blijft een mooi model.

:?: Eerst maar eens zien wat Roco gaat uitbrengen, dan bedenken of ik toch weer een 1000 op de baan wil hebben.
Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Heey,

Het zou best leuk zijn als die uitkomt.
Erg mooi model vind ik het.
En ja het is gewoon een NEderlands model wat uitgebracht word en dat juig ik erg toe.
Vind het zelf dan ook de laatste jaren erg vooruit gaan en komt steeds meer leuk spul uit.
Ikzelf zou het dan ook zeker toejuigen als deze komt!

Groetjes Antal.
Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Citaat van: Cees op maandag 23 april 2007, 18:58:19
Nu zie ik op het Benelux-forum bredragen rond gaan van rond de ?100,- als 3-rail uitvoering. Groet Kees

Dat was dus mijn bericht en de wens is de vader van de gedachte.  :mrgreen:

Van mij mag die blauwe 1000 zonder vishaken er komen voor zooo'n prijs  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Ik heb dit bericht achtergelaten op BNLS:
Ik heb "ja graag" gestemd.
Maar dan zou ik wel een 3-rail digitale versie willen hebben, bij voorkeur blauw zonder vishaak. Daar kan ik dan mijn "spoorwegmuseumbedrijf" blij  mee maken.
"We hebben al een Mat'24, een Mat'46 en een Mat'54 in de inventaris. Dit zou een welkome aanvulling zijn", fluisterde de 1:87-directeur net in mijn oor.

Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Citaat van: 3-Railer op dinsdag 24 april 2007, 00:08:07
 Kon me herinneren dat Roco destijds ombouw-setjes voor de 1000 verkocht om hem geschikt te maken voor 3-Rail. Alleen was het model extra gevoelig voor ontsporingen op Marklin-rails, door de opstelling van de wielen.

Ook ik heb een omgebouwde 1000 van Roco rond rijden ,maar dan zonder problemen.
Enige punten om aan te passen zijn er wel.
Zo heb ik de voorste koppeling verwijderd en het voorste asje een klein beetje verzwaart, ooit gelezen dat sommigen er een veertje in gezet hebben of de as vervangen hebben voor een Märklin exemplaar nr ??????, maar dat schijnt ook goed te werken.

De "vaste" assen hebben eigenlijk net te weinig ruimte, door van het metalen blok waar de assen in lopen een heel klein stukje af te vijlen (er zitten en soort nokken aan de zijkant van het frame, deze heb ik weg gevijld) en de wielen op de juiste "Märklin" afstand ,14mm, te zetten heb ik nu geen problemen meer.
Door de meest "verschrikkelijke" wisselstraten ( k-rails) loopt de lok met 6 blauwe Roco Plan D rijtuigen nu prima.

Groeten Marco

Ps Kees, is de jouwe al helemaal klaar? ;-) Oeps moet je nog steeds de foto's sturen.  :oops: :mrgreen:
Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Ik zit te wachten, kan ik eindelijk eens verder.

Groet Kees
Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Kees en anderen :wink:,

Ik heb maar even een kort verhaaltje met foto's op mijn site gezet.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

Groeten Marco
Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
 Hoi Marco !

Nog bedankt voor de 'ombouw-tip' voor de NS 1000 van Roco. Heb net het artikel op je site gelezen.
  Mocht Roco binnen afzienbare tijd niet meer met een 'verbeterde' NS 1000 komen, zal ik zeker overwegen om hem volgens deze manier om te bouwen. Dit model staat nog steeds (vrij hoog..) op mijn 3-Rail wensen-lijstje.   :wink:

 
Re: BNSP Poll Roco NS 1000 blauw
Graag gedaan en mocht Roco met "een verbeterde" nieuwe versie komen dan koop ik er misschien ook nog wel een.

Het blijven mooie machines om te zien.

Gr. Marco