en we zijn weer verder gegaan met het zagen en de baan.
Bram is niet meer te stoppen met de figuurzaag.
Gisteren heeft hij de linkerhoek voorzien van een plaat om een diorama te maken.
Vandaag heeft hij de gehele rechterzijde op maat gezaagd.
ook nog een paar passtukken tussen de rails voor het plaatsen van een seinhuis en een nog te bouwen diesel tankstation.
Ombouw incomplete Esso wagon naar een diesel tankstation (begin gemaakt)
dit type is een kunstof uitvoering van de Esso tank wagon, ik heb een aantal metale uitvoeringen en die zijn kleiner.
nu had ik nog een stel wielen nodig en koppelingen voor een in complete lage bakwagen, en die is nu weer bijna compleet en rijdend.
eerst maar eens de wagon rustig uit elkaar halen.
Dan de trapjes en de bevestiging punten eraf zagen, en het kunststof even glad vijlen, rand weer bijwerken met zwarte stift.
en de pas stukken plaatsen tussen de rails voor de remise.
zo gaat het ongeveer worden.
nu nog iets verzinnen om een tank installatie na te bootsen,
doordat de rails beter is komen te liggen is de "keerlus" ook wat anders geworden,
hierdoor is er meer ruimte gekomen voor de remise.
door die ruimte is het nu mogelijk om een kort zijspoor te plaatsen naast de remise waar de oude lokomotieven kunnen staan.
door het korte zijspoor had ik geen stootblok meer voor in de remise.
ik heb er zelf maar 1 gemaakt, van een huoten blokje met een houten dwarsbalkje.
dat dwarsbalkje sit lager dan de stootblokken normaal zitten, nu stoot de onderzijde van de koppeling ertegen aan.
is ook een betere plek omdat daar meestal een railbus zal overnachten....
kleine gaatjes en een opening gezaagd dat de rail gewoon tegen het blok loopt, zonder iets te hoeven slopen van de rails.
nu nog even wachten op de wissel tegen rails die ik gekocht heb, dan kan het rangeer gedeelte ook weer in bedrijf genomen worden.
De baan weer opgeruimd, en de eerste treinen konden weer rijden.
al met al was het een geslaagd Vader - zoon weekend, en moeders zat lekker beneden op de bank......
Groet Winno