Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Welk besturingsprogramma?

Gestart door FrankD zaterdag 17 november 2012, 13:02:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2008

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Lijkt mij ook de beste keuze, een Ecos.
Je hebt wel nog oudere exemplaren, de Ecos1 die heeft een monochroom scherm artikelnr. 50000
Maar tegenwoordig de Ecos2 die heeft een kleurenscherm artikelnr. 50200.

Die laatste vind je nieuw voor 540 Euro.
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
is het ook mogenlijk om met alle 2 de versies de MS 2 van Marklin, en ben nu opzoek of er ook in Ecos 50000 ook pc aansluiting en s88 adapter zit. :D

Frank ;)

Re: Welk besturingsprogramma?
Citaat van: FrankD op zondag 25 november 2012, 16:41:17
en ben nu opzoek of er ook in Ecos 50000 ook pc aansluiting en s88 adapter zit. :D
Google is je beste vriend.
Google eens op ESU 50000 en je vragen worden beantwoord  ;).

Mvg,
Peter
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Citaat van: Freak op zondag 25 november 2012, 16:43:02
Citaat van: FrankD op zondag 25 november 2012, 16:41:17
en ben nu opzoek of er ook in Ecos 50000 ook pc aansluiting en s88 adapter zit. :D
Google is je beste vriend.
Google eens op ESU 50000 en je vragen worden beantwoord  ;).

Mvg,
Peter

vraag 2 is beantwoord ;) pc nog niet maar daar ben ik opzoek naar maar vooral de belangrijkste is het mogenlijk MS 2 en Ecos aan elkaar te doen :D

Frank
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Welk besturingsprogramma?
PC heb je voor 50 a 75 euro.Een Pentium 4 met HDD van 250 GB is perfekt.En dan Win XP erop.
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Citaat van: bellejt op zondag 25 november 2012, 16:55:07
PC heb je voor 50 a 75 euro.Een Pentium 4 met HDD van 250 GB is perfekt.En dan Win XP erop.

pc heb ik al :D zat te denken aan mogenlijkheid waneer ik baan wil gebruiken sluit ik gewoon mijn pc aan en als ik pc nodig heb koppel ik los, of zal dit onpractice zijn? :D
Re: Welk besturingsprogramma?
Waarom PC los koppelen? De processor is toch multi-tasking?
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Citaat van: nobody op zondag 25 november 2012, 16:59:59
Waarom PC los koppelen? De processor is toch multi-tasking?

kamer is boven maar laptop plek is benenden ;)

Frank
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Ik denk dat je teveel denkt, en dat je de eerste jaren nog niet toekomt aan een ecos/interface met pc ;)
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Citaat van: Wijbe op zondag 25 november 2012, 19:15:28
Ik denk dat je teveel denkt, en dat je de eerste jaren nog niet toekomt aan een ecos/interface met pc ;)

als baan staat ben ik toch al heel end ;) en was sowieso van plan om besturing uit te breiden voor treinen, alleen nog steeds niet gevonden of je Ecos en MS 2 samen tegenlijk kan doen :D

FRank
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Wat heb je nu? Een ms2?

Maar waarom zou je het willen aan elkaar koppelen, De Ecos heeft namelijk ook al 2 rijregelaars. Tegen de tijd dat je een Ecos hebt, kun je beter je MS2 verkopen. Dan heb je weer meer geld voor ......
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Citaat van: Wijbe op zondag 25 november 2012, 19:45:56
Wat heb je nu? Een ms2?

Maar waarom zou je het willen aan elkaar koppelen, De Ecos heeft namelijk ook al 2 rijregelaars. Tegen de tijd dat je een Ecos hebt, kun je beter je MS2 verkopen. Dan heb je weer meer geld voor ......

ik dach misschien dat het zelfde kan als dat een heleboeld bij CS doen gewoon eraan koppelen en misschien dat dan ook mijn broertje eens kan rijden ;)

Frank :D
Re: Welk besturingsprogramma?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Worden we hier in dit draadje getrolld?
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Citaat van: Jurrien op zondag 25 november 2012, 23:22:32
Worden we hier in dit draadje getrolld?

nee hoor ben druk bezig met info zoeken welke besturing het beste is voor koploper ;) maar als u het iritant vind dat dit 'off topic' gaat dan kunt u het gewoon zeggen hoor :D

Frank
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Beste Frank,

De "ouderen" onder ons (hoor ik zelf ook bij) vinden dat je wel een beetje meer zelf moet uitzoeken via de wiki en internet.......

Groet, Anne W
Re: Welk besturingsprogramma?
Maar anne toch het is toch veel gemakkelijker dat wij het voor hem opzoeken.  :D
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Beste Johnny,

Ik weet het, maar aangezien ik ook maar een gewoon dier ben van de soort mens, ben ik ook behept met de normale eigenschappen van deze diersoort: proberen een jongere generatie wat gewoontes van de eigen generatie te leren.......

Groet, Anne W
Re: Welk besturingsprogramma?
Citaat van: Johnnytrein op dinsdag 27 november 2012, 08:53:30
Maar anne toch het is toch veel gemakkelijker dat wij het voor hem opzoeken.  :D
Zoals ik reeds eerder opmerkte ===> klik ;)
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
na veel reacties ;) ben ik toch maar van plan om ook eens de zoekfuctie te gebruiken :D

maar nu weer on topic ;) ik weet (ongeveer) welke besturing ik ga gebruiken ik heb inmiddels heel veel info via jullie ;) en via googl
maar het enigste waar ik nu nog zit te twijfelen welke detectie ik moet gebruiken :D

Frank
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
On topic? Lees je eigen topics ook eens goed na.

Volgens mij zit je dan in het verkeerde board ;) Dit gaat over besturingsprogramma's.

Over je vragen die of-topic zijn?
Welke besturing ga je ongeveer gebruiken? Je had het over een ecos, oftewel detectie -> s88.
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Citaat van: Wijbe op dinsdag 27 november 2012, 12:46:03
On topic? Lees je eigen topics ook eens goed na.

Volgens mij zit je dan in het verkeerde board ;) Dit gaat over besturingsprogramma's.

Over je vragen die of-topic zijn?
Welke besturing ga je ongeveer gebruiken? Je had het over een ecos, oftewel detectie -> s88.

woeps verkeerde board zal ik even op het andere board beginnen? ;)
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Nee, want je hebt je antwoorden al.
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
laat ik hier maar even een einde aanmaken en jullie niet meer lastig vallen met mijn off topic vragen ;)
ik ga waarschijnlijk voor ecos en koploper maar eerst maar eens mijn baan af hebben dan praten we weer verder :D

Mvg
Frank
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Frank,

Zonder gekheid, naar mijn mening. Op dit moment heb je gewoonweg niet genoeg kennis om hieraan te beginnen. Eerst leuk een baantje opbouwen. Ervaringen opdoen etc. Je kunt nu wel een topic openen voor elke vraag die je hebt, maar is dat zinvol?

Totdat je toe bent aan een grotere uitdaging, want je moet je wissels besturen, bezetmeldingen maken. Dit kost ook een behoorlijke smak geld ;) Wat heb je hier allemaal voor nodig, hoe sluit je dit aan etc. Dit zijn allemaal vragen die je eerst moet onderzoeken, de antwoorden vind je met gemak met google, of de zoekfunctie op dit forum ;)

En tenslotte ook koploper leren begrijpen. En laat dat nauw net het programma zijn wat behoorlijk pittig is voor een beginneling. Vooral voor een 13 jarige, die gaat dat gewoon niet lukken.
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Wijbe ik ben het helemaal met je eens :D
ik zal eerst maar eens even informatie opdoen voor dat ik jullie plat bombadeer met vragen >:-D
en tja heb zowiezo nog niet de financeele mogenlijkheid om dit te betalen :D

Frank
Re: Welk besturingsprogramma?
Nog platter bombarderen gaat echt niet lukken hoor.  :D B)
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Citaat van: Johnnytrein op dinsdag 27 november 2012, 15:17:50
Nog platter bombarderen gaat echt niet lukken hoor.  :D B)

nou??? mischien toch wel maar zullen we maar niet uit proberen ;)

Frank
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2006

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Citaat van: nobody op zondag 25 november 2012, 16:59:59
Waarom PC los koppelen? De processor is toch multi-tasking?

PC is multi threading... Motorola was multi tasking.
Re: Welk besturingsprogramma?
===> klik
Re: Welk besturingsprogramma?
Wim, wat heeft de multitaskbalk(ookwel Appswitcher) van de iPad, iPhone en iPod touch hiermee te maken?

Frank, Jij loopt wel erg hard van de stapel 8o Je wil dit en je wil dat, en ondertussen komt het amper in je op om dingen op te zoeken. Denk ook eens aan je budget, en beslis wat je wilt, in plaats van na elk antwoord een nieuwe vraag en een nieuw idee. Mijn advies is dus: Ga op sites en in de wiki kijken, neem de tijd om dingen te vergelijken en vraag alleen waar je zelf niet uitkomt nadat je getracht hebt het op te zoeken.

Hulp is een geschenk, daar moet je niet te veel van nemen ;)

mvg
C-Brian een andere 13-jarige
Re: Welk besturingsprogramma?
Citaat van: C-Brian op donderdag 29 november 2012, 18:12:54
Wim, wat heeft de multitaskbalk(ookwel Appswitcher) van de iPad, iPhone en iPod touch hiermee te maken?
'k Heb 't niet specifiek over de balk, maar over het principe van multitasking: "Multitasking is a feature of iOS that allows applications to perform specific tasks in the background while you are using another application."
Oftewel: Je kunt een programma draaien terwijl er één of meerdere andere programma's in de achtergrond hun werk doen. Iedere moderne computer is daartoe in staat.

Info ===> klik


Edit nobody: Link toegevoegd.
Re: Welk besturingsprogramma?
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Welk besturingsprogramma?
Citaat van: C-Brian op donderdag 29 november 2012, 18:12:54
Wim, wat heeft de multitaskbalk(ookwel Appswitcher) van de iPad, iPhone en iPod touch hiermee te maken?

Frank, Jij loopt wel erg hard van de stapel 8o Je wil dit en je wil dat, en ondertussen komt het amper in je op om dingen op te zoeken. Denk ook eens aan je budget, en beslis wat je wilt, in plaats van na elk antwoord een nieuwe vraag en een nieuw idee. Mijn advies is dus: Ga op sites en in de wiki kijken, neem de tijd om dingen te vergelijken en vraag alleen waar je zelf niet uitkomt nadat je getracht hebt het op te zoeken.

Hulp is een geschenk, daar moet je niet te veel van nemen ;)

mvg
C-Brian een andere 13-jarige

Hoi Brian

ik was eigenlijk al gestopt met dit topic omdat ik het met jullie eens ben ;) ik ga eerst maar eens de eerste baanbouwen dan zien we weer verder
had niet verwach dat na dit topic noch werd omgekeken :D (niet dat het erg is) maar met dit topic ben ik wel even klaar totad ik meer ervaring heb met de hele baan ;)

Mvg
Frank