Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

C-rail baantje - 2m² - voor mensen zonder locomotieven

Gestart door sv1000s vrijdag 16 november 2012, 21:55:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
C-rail baantje - 2m² - voor mensen zonder locomotieven
Dag forum,

Omdat ik hier toch wel enige interesse zie voor kleine baantjes heb ik er hier eentje in de aanbieding: wie het wil hebben werkt het verder af, voor mijn kleinzoon van 8 is rijden van kopstation naar kopstation waarschijnlijk nog niet boeiend genoeg, ik werk het dus voor onszelf niet verder uit, maar voor de 'grote jongens' moet dit wel iets zijn denk ik :-) Zeker als met Koploper of iets vergelijkbaars een paar keertreinen automatisch pendelen en de rest 'manueel' wordt bediend.
Wie het pakt heeft het :-)

Groeten,

Franky

Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
En nog wat plaatjes...
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Jeemig, al weer zo'n volgeperst plan. Je bent flink aan het produceren geslagen!

Overigens is het uithaalspoortje aan het driewegwisel zo kort dat slechts de afgebeelde loc op het kolenverzorgspoor erop past. De wagons op dat spoor zijn gedoemd om er te blijven staan.

Groet,
Ronald
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Citaat van: rorail op vrijdag 16 november 2012, 23:29:46
Overigens is het uithaalspoortje aan het driewegwisel zo kort dat slechts de afgebeelde loc op het kolenverzorgspoor erop past. De wagons op dat spoor zijn gedoemd om er te blijven staan.
Dag Ronald,

Ik denk dat de wagons 1 per 1 makkelijk te rangeren zijn met de Kof, toch?

Groeten,

Franky
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Hoi Franky.
Bijzonder leuk om zo'n "vol" baanontwerp te bekijken.
In tegenstelling tot Ronald vind ik dit soort kleine compacte bijzondere baanontwerpen erg leuk om te bekijken, daarbij kan het voor vele "kleinspoorders" mooi als voorbeeld dienen.

Erg leuk om zo'n ontwerp te plaatsen en voor gebruik aan te bieden! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Dag AlbertJan,

Hoe zeggen ze ook alweer? Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd :-)
Voor mij is dit 'puzzelen', als ik wat vrije tijd heb kan ik het niet laten 'iets' te ontwerpen, en dat heeft heel dikwijls niets met modeltreinen te maken, ons huis is al meer dan 30 jaar een bouwwerf :-)

Groeten,

Franky
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Strak plan.... Heb hem in ieder geval meegenomen bedankt!
Ga eens kijken of ik eea voor mijn baan kan gebruiken (2,95x1,22)
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Citaat van: AlbertJan op zaterdag 17 november 2012, 09:07:47
In tegenstelling tot Ronald vind ik dit soort kleine compacte bijzondere baanontwerpen erg leuk om te bekijken...
Ik heb volgens mij nergens vermeld dat ik deze baanontwerpen niet leuk vind om te bekijken...integendeel.
Ik heb wel in een ander plan van Franky (het derde) aangegeven dat twee stations op 2 m2 niet heel realistisch zijn. Maar het blijven leuke baanplannen! :thumbup:

Groet,
Ronald
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Hallo,

theoretisch leuk uitgevoerd, en goed voor de omzet van Marklin in verband met de vele wissels.

In de praktijk teleurstellend, een schaduwstation waarin gerangeerd wordt moet visueel vanaf de treinbaan of op een scherm zichtbaar zijn. Een kort spoor van 1 raillengte waarin gerangeerd moet worden naar meerdere sporen werkt ook echt niet, de wagons kunnen namelijk de rangeersporen nooit verlaten, omdat ze incl. loc de enkele raillengte zullen overschijden.

Leuk uitgebeeld dat wel .............

met vriendelijke groet,

Walter
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Citaat van: wissels op zaterdag 17 november 2012, 15:18:15
theoretisch leuk uitgevoerd, en goed voor de omzet van Marklin in verband met de vele wissels.
In de praktijk teleurstellend, een schaduwstation waarin gerangeerd wordt moet visueel vanaf de treinbaan of op een scherm zichtbaar zijn. Een kort spoor van 1 raillengte waarin gerangeerd moet worden naar meerdere sporen werkt ook echt niet, de wagons kunnen namelijk de rangeersporen nooit verlaten, omdat ze incl. loc de enkele raillengte zullen overschijden.
Dag Walter,
Belachelijke opmerking vind ik dat over die wissels...wat dan te zeggen van al die grote banen?? Kosten die dan minder? Ja, per m² waarschijnlijk wel, maar in totaal kosten ze een veelvoud.
Je kunt vinden dat er teveel wissels in zitten, maar om dat nu te koppelen aan de omzet van Märklin, dat slaat toch nergens op?
En ik zie niet in waarom dit in de praktijk teleurstellend moet zijn...
Op een kleine baan kan het best leuk zijn veel wissels te hebben om heel veel te kunnen rangeren. Dat hoeft niet met 10-tallen wagons tegelijk te zijn...
Bovendien moet toch niet alles wat getoond wordt ook uitgevoerd worden? Ik heb toch al gezegd dat ik een ontwerp rekening hou met wat 'mogelijk' is, dus teken ik op voorhand zaken in waar achteraf kan uit gekozen worden.
Als jij een auto koopt, koop je dan altijd een full-option? Want zo staan ze altijd in de folders... Ik laat gewoonlijk iets weg :-)
Een schaduwstation waarin moet gerangeerd worden, waar haal je dat? Je kunt met Koploper (waarvan ik dacht dat je er zoveel over wist) toch perfect een treinstel naar een verborgen opstelspoor sturen? Nog nooit gedaan? Moet je echt eens proberen, lukt bij mij best hoor...
En sinds wanneer is een Kof inclusief 1 kort wagonnetje langer dan 1 raillengte?? En het spoortje is dan nog vooral bedoeld voor losse locs, niet gezien of gesnapt? Dat is de locverzorging...met een paar kolenwagentjes...
Onderaan aan de fabriek staat ten andere een Kof met 1 wagon netjes binnen het fabrieksspoor van...1 raillengte...
Kijk, ik hou helemaal niet van oh's en ah's, maar met dergelijke zure opmerkingen van iemand die het plan niet eens deftig bekeken heeft komen we ook niet veel verder vind ik...
En om je een plezier te doen heb ik net even naar jouw baan gekeken...nou als iets voor 50-tiger wordt ik daar toch ook niet echt wild enthousiast van....de baantjes die ik laat zien waren voor een 8-jarige bedoeld....

Groeten,

Franky


Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Citaat van: rorail op zaterdag 17 november 2012, 15:00:25
Ik heb wel in een ander plan van Franky (het derde) aangegeven dat twee stations op 2 m2 niet heel realistisch zijn.
Dag Ronald,

Natuurlijk is het niet realistisch om 2 stations te hebben op 2m², maar is 1 station dan op 2m² dan wel realistisch :-)
Ik heb al banen gezien van meer dan 10m lang die 1 klein station uitbeelden en ik vind dat prachtig!
Maar of een 8-jarige dat even leuk vind, daar twijfel ik toch aan...

Ik heb opgemerkt dat mijn kleinzoon graag 'van-naar' rijdt, zelfs met zijn autootjes op de grond, en ik vind dat eigenlijk nog niet zo gek ook, zo is het in de realiteit toch ook?
Vandaar dat ik dat op zijn modelbaan ook zo ga doen, dan kan hij van station naar station rijden en echt zinvol iets 'vervoeren'.

Dat is eigenlijk zelfs heel wat realistischer en interessanter dan vele grote banen waar sporen over lange gebogen(!) bruggen zomaar naar niets of erger nog, zomaar wat zinloos in de ronde lopen...
Dat heb ik in de realiteit (behalve in een of ander pretpark) nog nooit gezien, maar op model(?) banen des te meer :-)

Ik vind dat mijn kleinzoon recht heeft op een 'verantwoorde' baan :-) En niet dat hij tot zijn 50tigste 'rondjes' blijft rijden :-)

Groeten,

Franky
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Hallo,

Citaat van: sv1000s op zaterdag 17 november 2012, 15:59:46
En sinds wanneer is een Kof inclusief 1 kort wagonnetje langer dan 1 raillengte?? En het spoortje is dan nog vooral bedoeld voor losse locs, niet gezien of gesnapt?
Franky

Ik zie zowel in het plan als op de plaatjes toch echt een tenderlok staan met daarachter twee wagonnetjes(rechtsboven). Dat wagonnetje is al 11 cm lang. Een köfje is iets langer als 9 cm(bij mijn weten het kortste marklinlokje). Je wilt dus ruim 20 cm over een enkele raillengte(18 cm) halen met daarachter een stootblokje(3.5 cm berijdbaar?). Het zou nét kunnen, hoewel het stootblokje wel geraakt zal worden. Dat uitloopspoortje is dus écht aan de korte kant.

Ik heb in marklin catalogi en baanplanboekjes heel wat rails op een klein oppervlak gezien, maar van dit plan kunnen ze nog veel leren. Ik denk dat je met dit baanplan hebt aangetoond dat het niet mogelijk is om nog méér rails in deze oppervlakte te proppen. Leuk voor oud verzamelaars die erg klein behuisd zijn en hun gigantische hoeveelheid locs en treinstellen (ik heb 18 loc's geteld!) kwijt moeten kunnen.
Ieder zijn ding.

Groetjes

Willie
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Dag liefhebbers van kleine baantjes,

Hierbij nog het tra bestandje, en ter verduidelijking, als er iets teveel staat op de baan mag je het ook weglaten ;-)

Groeten,

Franky
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Citaat van: wakkie op zaterdag 17 november 2012, 17:08:22
Leuk voor oud verzamelaars die erg klein behuisd zijn en hun gigantische hoeveelheid locs en treinstellen (ik heb 18 loc's geteld!) kwijt moeten kunnen.
Dag Wilie,

En moeten die 18 loc's er allemaal tegelijk staan?? Waar haal je dat? Dat toont enkel aan wat waar zou 'kunnen' staan.
Ik zie bijna altijd baanplannen waar GEEN locs op staan, denk jij dan echt al altijd dat er op die banen nooit treinen rijden??
Vreemde logica daar bij onze noorderburen...

Groeten,

Franky
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Hallo Franky,

Ik tel simpelweg wat er op getekend staat. Dat heeft niets met vreemde logica te maken lijkt me. Net zoals ik ook vraagtekens zet bij de realisatie van zo'n baanplan bij wie dan ook.

Dat de loc's en wagons er staan ter illustratie kan ik nog wel volgen. Net zoals de twee woonhuizen pal naast en tussen een sporenbrij zonder de mogelijkheid van een fatsoenlijke toegangsweg. Zoals gezegd door mij
Citaat van: wakkie op zaterdag 17 november 2012, 17:08:22
....niet mogelijk is om nog méér rails in deze oppervlakte te proppen.....
het kan. Over smaak kunnen we erg lang twisten.

Overigens denk ik dat een kind van rond de 8 jaar met heel veel speelplezier al dik uit de voeten kan met een ovaaltje, 1 rangeerspoortje, simpel locje, enkele open wagonnetjes en wat lego blokjes of autootjes.

Groetjes

Willie
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Citaat van: wakkie op zaterdag 17 november 2012, 17:08:22
Ik zie zowel in het plan als op de plaatjes toch echt een tenderlok staan met daarachter twee wagonnetjes(rechtsboven). Dat wagonnetje is al 11 cm lang. Een köfje is iets langer als 9 cm(bij mijn weten het kortste marklinlokje). Je wilt dus ruim 20 cm over een enkele raillengte(18 cm) halen met daarachter een stootblokje(3.5 cm berijdbaar?). Het zou nét kunnen, hoewel het stootblokje wel geraakt zal worden. Dat uitloopspoortje is dus écht aan de korte kant.
Worden vanaf nu alle voorgestelde banen minutieus nagemeten? Voor mij geen probleem, maar doe het dan goed...
De bijgevoegde foto laat zien dat een Kof met een kolenwagen (en er zijn nog veel kortere!) makkelijk op het voorgestelde spoortje past, zelfs met reserve.
En de bijgevoegde tekening laat zien dat met een heel klein beetje fantasie het spoor makkelijk kan verlengd worden.
Waar zijn we over bezig...spijkers op laag water zoeken?
Is het hier de taak van de moderatoren om mensen die iets willen bijdragen alle zin daartoe te ontnemen? Wel jullie zijn daar voor 100% in geslaagd! Proficiat 10 op 10.
Maar voor mij houd het hier op.
De mensen die dit wel interessant vinden ten spijt.

Groeten,

Franky
 
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Hallo Franky,

Er zijn, buiten mij, twee personen geweest die hun twijfels hebben geuit aan het uithaalspoortje. Als je dan bericht
Citaat van: sv1000s op zaterdag 17 november 2012, 15:59:46
Belachelijke opmerking ....
en
Citaat van: sv1000s op zaterdag 17 november 2012, 15:59:46
... dergelijke zure opmerkingen van iemand die het plan niet eens deftig bekeken heeft ....
en
Citaat van: sv1000s op zaterdag 17 november 2012, 15:59:46
...En om je een plezier te doen heb ik net even naar jouw baan gekeken...nou als iets voor 50-tiger wordt ik daar toch ook niet echt wild enthousiast van....
zul je geen vrienden maken.
Ik las opbouwende kritiek van die twee personen, net zoals ik ook las dat een aantal lezers zeker delen van je plan interessant vinden. Jammer dat je dan zo heftig en soms zelfs geïrriteerd reageert....

Groetjes(die zometeen gaat eten)

Willie
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Hoi Franky,

Kom op zeg laat je niet kisten.
Kennelijk zijn de modderrators, (jawel dubbel d echt zo bedoeld), van plan hun gelijk te halen. Je foto heeft prachtig het tegendeel bewezen.
Maar dat wisten wij natuurlijk al. Want als het niet zou kunnen had je het niet getekend. Dit kleine spoortje heeft zoveel interessants te bieden, omdat het nu echt neer komt op zeer kundig rangeren.
Juist voor mensen die klein behuist zijn, en niet alleen voor hun, is dit toch prachtig dat zoiets mogelijk is op deze kleine ruimte.
Dus kom op Franky. Laat de heren Modderrators maar lekker met modder gooien, maar het valt me wel vreselijk tegen van deze sturende mensen, dat ze zich zo laten kennen.

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Citaat van: Pjedro op zaterdag 17 november 2012, 18:08:29
Kennelijk zijn de modderrators, (jawel dubbel d echt zo bedoeld), van plan hun gelijk te halen

Citaat van: Pjedro op zaterdag 17 november 2012, 18:08:29
Laat de heren Modderrators maar lekker met modder gooien, maar het valt me wel vreselijk tegen van deze sturende mensen, dat ze zich zo laten kennen.

Ik snap niet waarom je nou de term 'Mod(d)erator' erbij moet halen, deze opmerkingen kunnen net zo goed van een niet-moderator zijn geweest. Zocht je soms een reden om eerdere mening te uiten?
Re: C-rail baantje 200x100 met 'mega' schaduwstation, voor wie het hebben wil :-)
Hoi Franky

Kom kom trek het je niet zo aan wat een ander van je plannen vind.
Ik heb voor het eerst dit draadje bekeken nou en ik vind jou plannetjes wel interresant.
Ik heb zelf al heel wat kleine baantjes gemaakt en weer veranderd.
Ik zou ook rustig zo n baantje maken.
Heb ook niet zo veel ruimte.
En door mensen zo als jij krijg ik mischien weer nieuwe plannetjes.
Maar ja ieder zijn mening en die is vrij.
Maar het gaat er toch om dat je plezier hebt in je hobby en dat beleeft ieder op zijn eigen manier.
En waarschijnlijk is het nog goed bedoeld die kritiek.
Ik maak ook baantjes en die zijn niet allemaal realistisch maar mij kan dat niets schelen,ik doe het op mijn eigen manier.
Vergeet niet op een forum kunnen mensen heel fel reageren op kleine dingen,daarmoet je aan wennen.
Ik zou zeggen vooral zo door gaan,lekker je eigen ding doen

groeten tony :thumbup: :thumbup:
Re: C-rail baantje 200x100 - full-option - deel 2 - weglaten mag :-)
Heren,

Zullen we nu weer volwassen worden en stoppen met elkaar de grond in te boren, woorden
in de mond te leggen? Dank!!!

Kritiek mag natuurlijk altijd maar let een beetje op je woorden.
Op een ander forum is door dit soort kinderachtig geleuter de ontwikkeling van Koploper een
aantal malen (bijna) de grond in geboord.

Ik hoop van ganser harte dat dit nu hier ook niet gaat gebeuren. Franky geeft in zijn oorspronkelijke
bericht aan dat hij dit plan voor zichzelf niet nader zal uitwerken en dat diegene die het wil hebben
er vrijelijk zijn/haar ding mee kan en mag doen.

Nou, mensen doe dat dan ook. Als je denkt dat een rangeerspoor te kort is, maak het dan langer!!!
Hoe moeilijk kan dat nu zijn?

Franky, wat mij betreft ga alsjeblieft door het met produceren en publiceren van dit soort of welke
andere spoorplannen dan ook. Ik heb in ieder al menig plezierig uurtje doorgebracht met het verder
uitwerken
van een aantal van je plannen (eigenlijk ben ik best wel een beetje jaloers op je creativiteit).
Dus, dank hiervoor en ga vooral door....

Groets,

Martin
Re: C-rail baantje 200x100 - full-option - deel 2 - weglaten mag :-)
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: C-rail baantje 200x100 - full-option - deel 2 - weglaten mag :-)
Beste Franky,

Ik probeer hier opbouwende kritiek te geven, ook de punten van verbetering aangegeven, bovendien heb ik hier gereageerd als modelspoorder en niet als moderator.

Nee een baan voor een 8 jarige wordt niet geacht door een besturingsprogramma bestuurd te worden, in het korte spoortje heb jij je gelijk gehaald met een Kof, prima meerdere sporen vol met 1 kofje met een enkele wagon niks mis mee. Overigens een uitdaging voor degene die jouw ontworpen baanplan met koploper wil gaan besturen, ik neem mijn petje af voor degene die dat in de praktijk gaat brengen.

Wil jij opbouwend commentaar op mijn baanplan geven, hier ben je offtopic en mijn baanplan weet je blijkbaar te vinden,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: C-rail baantje 200x100 - full-option - deel 2 - weglaten mag :-)
Citaat van: wissels op zaterdag 17 november 2012, 18:55:08

Ik probeer hier opbouwende kritiek te geven, ook de punten van verbetering aangegeven, bovendien heb ik hier gereageerd als modelspoorder en niet als moderator.

Nee een baan voor een 8 jarige wordt niet geacht door een besturingsprogramma bestuurd te worden


So what Walter, is dat van belang? Waarom zie je de bijdragen van Franky niet gewoon als iets aardigs. Daar is dit forum toch voor? Zo lang je zelf niet verder komt met je tekenkunsten op je eigen baantje zou het je sieren wat minder kritiek te hebben.

Over het plannetje: leuk wat je op een kleine oppervlakte kunt doen. Mooi of lelijk: ieder z'n smaak.

Gr, Ben.
Re: C-rail baantje 200x100 - full-option - deel 2 - weglaten mag :-)
Hallo,

Okee jongens. Ik trek het boetekleed wel aan. Franky: oprechte excuses van mij aan jou!! Ik had je niet moeten aanspreken op je belediging aan het adres van iemand anders! Niet via PB en daarna ook niet op het forum. Ik zal beloven dat ik dát niet meer zal doen.

Ik zal voorlopig ook geen inhoudelijke opmerkingen meer plaatsen over je baanplannen. Ook niet over dit baanplan .

Voor de mensen die nog even tegen me aan willen schoppen: doe dat even via PB of mail. Dan kan dit draadje de aandacht krijgen die het verdiend.

Groetjes

Willie
Re: C-rail baantje 200x100 - full-option - deel 2 - weglaten mag :-)
Héhé, er zijn er hier die het zich nog nauwer aantrekken dan ikzelf :-)
Ik weet ook best dat ik een erg kort lontje heb (en velen weten hoe dat komt) maar als het bommetje ontploft is, is dat bij mij al lang weer vergeten! Gewoon effe stoom aflaten :-)
Ik aanvaard natuurlijk wel alle excuses :-)
Neen, maak jullie maar niet druk of ongerust, verbaal mag je tegen mij heel ver gaan en ik sla altijd terug. Ik heb daar geen moeite mee :-)
Morgen zal ik nog eens de spelregels uitleggen van de door mij getoonde ontwerpjes (die bestaan hoor), maar nu sta ik netjes gewassen en gekleed klaar om naar 2 schitterende muziekgroepen te gaan luisteren/kijken in de locale muziek club.
Mijn avond kan niet meer stuk.
Ik hoop van harte die van jullie ook niet!

Groeten,

Franky
Re: C-rail baantje 200x100 - full-option - deel 2 - weglaten mag :-)
Dag forum,

Om het met de woorden van onze onvolprezen Urbanus te zeggen zoals hij het (ook) steeds weer (moet) doen bij zijn zaaloptredens in Nederland: 'Voor d'Hollanders zal ik het nog een keer uitleggen' :-)

De ontwerpjes die ik laat zien zijn geen 'documentatie' van een al gebouwde baan, in tegendeel, ze zijn ook nooit bedoeld om 'integraal' na te bouwen, het zijn 'voorbeelden' waar de details veel belangrijker zijn dan het geheel
Ik probeer altijd uit wat er allemaal 'past' en hoe de baan er zou 'kunnen' uit zien
Alles is te bekijken als OF-OF-OF en niet als EN-EN-EN, waarom zou het, 't zijn toch maar voorbeelden?
Een baan waar 2 stations op getekend staan kan net zo goed dienen als voorbeeld van 1 van de 2 stations, dacht ik toch?
't Voordeel van alles al in te tekenen is dat je dan bij de uitvoering kunt kiezen uit de verschillende mogelijkheden die je het best zinnen en dat je niet direct 'vast rijdt' als iets tegenvalt of onverhoopt niet past
Ik teken altijd rollend materiaal in omdat dat mij een beter 'zicht' geeft op de opstelmogelijkheden op de sporen, dan moet ik niet in catalogussen lengtes gaan opzoeken en zitten rekenen om alsnog met foute resultaten voor de dag te komen
Alles is getekend op verschillende lagen in Wintrack zodat alles wat niet gezien wil worden kan weggelaten worden
Als ik meer tijd besteed aan een ontwerp teken ik zelfs alternatieven in op verschillende lagen, samengesteld uit het volledige plaatje van wat mogelijk is, gecombineerd met plaats die vrij komt als bepaalde mogelijke opties niet gekozen worden

Dus nogmaals om het heel duidelijk te stellen: wat ik toon is de volledige catalogus, elk kiest er uit wat hij wil.

Sorry voor wie dat al allemaal wist omdat ze mij al een tijdje volgen of voor wie dat vanzelf snapte, ik beloof dat ik dit niet in elk topic opnieuw zal vertellen...dat 'ondermijnt' mijn creativiteit...

Zo, dat was dan mijn verhaal...en nu hoop ik dat jullie kunnen rekenen op de 'specialisten' om jullie leuke ontwerpjes voor te schotelen, ik hou er mee op, sorry.

Groeten,

Franky
Re: C-rail baantje 200x100 - full-option - deel 2 - weglaten mag :-)
Hééé Franky!

Citaat van: sv1000s op zondag 18 november 2012, 06:52:52
Zo, dat was dan mijn verhaal...en nu hoop ik dat jullie kunnen rekenen op de 'specialisten' om jullie leuke ontwerpjes voor te schotelen, ik hou er mee op, sorry.

Volgens mij is er een enorme behoefte aan baanontwerpen, zowel mogelijke alsook "onmogelijke" en waarom?
Niet iedereen is even creatief om zelf een ontwerp te maken, vandaar ook de grote hoeveelheid baanboeken en ook losse baanontwerpen.
Ook in de banenboeken of professionele baanontwerpen zijn delen te vinden die eigenlijk niet kunnen maar onze modelspoorwereld is een fantasie wereld en daar kun je zelfs het "onmogelijke" werkelijkheid laten worden! :P
Dus daarom, Franky, gewoon lekker doorgaan met jouw 'eigen wijze' baanontwerpen waar menigeen met veel plezier naar kijkt en zelfs, geheel of gedeeltelijk, nabouwt voor eigen plezier! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: C-rail baantje 200x100 - full-option - deel 2 - weglaten mag :-)
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: C-rail baantje 200x100 - full-option - deel 2 - weglaten mag :-)
Bedankt Franky (ook voor de nadere uitleg  :D).
Ik heb alle 3 de baanplannen meegenomen, zodat ik hieruit kan distilleren wat ik nodig heb.
Er zijn legio collega's die er hetzelfde over denken....
Ik ben in Wintrack niet zo'n kei en kan van elk baantje toch weer wat opsteken....
:thumbup:
Re: C-rail baantje 200x100 - full-option - deel 2 - weglaten mag :-)
Voor de liefhebbers van Frankys ontwerpen staat er een wat groter baan ook op dit forum nml  het plan wat deze ARTIEST :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor mij vorig jaar heeft ontworpen.
En inderdaad soms zijn de voorstellen die Franky maakt  krap maar daar ben je toch niet aangehouden!!!

Momenteel doe ik niet veel aan mijn baan door gezondheidsproblemen  maar iedere keer als ik een blik over mijn baan werp een ontwerp naar de hand van de ze "meester" dan ben ik trots er op en vooral dat het barst van de mogelijkheden die het speelplezier verhogen.

gr erik

Oja voor de liefhebbers van Franky's ontwerpen  hier mijn ( ons) baanplan op http://forum.3rail.nl/index.php?topic=35488.0
Re: C-rail baantje 200x100 - full-option - deel 2 - weglaten mag :-)
Je kan ook gedeeltes van frankys ontwerpen gebruiken en zelf alles bij elkaar voegen
Re: C-rail baantje - 2m² - voor mensen zonder locomotieven
Beste @hermanus ik zou graag u baan willen bouwen zou u het banen plan willen door sturen naar [mail adres verwijderd] ?

Mvg Ruben


Edit Frenkievee; mail adres verwijderd. beter is om een Persoonlijk Bericht te sturen.
Re: C-rail baantje - 2m² - voor mensen zonder locomotieven
Hermanus is hier niet meer actief,maar het baanplan (in Wintrack) staat een paar berichten hoger,je kunt dat downloaden,


mvg,
Michel
Re: C-rail baantje - 2m² - voor mensen zonder locomotieven
Beste Michael waar kan ik dan vinde  welke raiks ik moet gebruiken?

Mvg Ruben
Re: C-rail baantje - 2m² - voor mensen zonder locomotieven
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=40161.0
Bij reactie 6 staat een wintrack bestand
Re: C-rail baantje - 2m² - voor mensen zonder locomotieven
Als je wintrack heb geinstalleerd kun je het bestand downloaden en dan kun je de rails nrs zichtbaar maken op het baanplan.
Re: C-rail baantje - 2m² - voor mensen zonder locomotieven
Ja gevonden

Bedankt allemaal