Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Harzer Smallspur Bahnen HSB

Gestart door wvniersen dinsdag 13 november 2012, 18:00:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Harzer Smallspur Bahnen HSB
dit is toch wel een heel mooi filmpje over de HSB
Tussen Drei Annen Hohne en Steinerre Renne.


http://www.youtube.com/watch?v=bPPYz14eJpY&feature=share&list=UUj9JODbAWdbBhdcwSjqinNQ

meer info over de HSB:
onder andere diverse webcams.
http://www.hsb-wr.de/

http://www.hsb-wr.de/hsb_barrierefrei/webcams/brocken/brocken_bhf.htm#

groet Winno
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Erg mooi filmpje.
Bedankt voor het plaatsen.

Tony
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
wesleycockerill
gast

Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
HSB is een geweldige lijn met geweldige locs.

Ik moet er hoognodig eens heen.

Bedankt voor het plaatsen!
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Ja wesley

Dat zijn echt geweldige loks.
Heb er een paar van lgb.

Tony
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Het is inderdaad een prachtig gebied, ik woon daar gemiddeld 4 maanden per jaar en vooral in de winter kun je er fraaie platen maken. Zie: http://www.flickr.com/photos/rob46/6574599301/in/set-72157623201816556
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Geweldig leuke filmpjes.

Tony
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Mooie foto Rob46...

4 maanden per jaar, dat lijkt me wel wat.
wij gaan deze zomer weer 2 weken naar Ilsenburg.
vorig jaar voor het eerst in Thale geweest.
in voorjaar 2012 naar Ilsenburg, en dat is zo goed bevallen dat we aankomende zomer lekker terug gaan.
stoeltjes mee, met een puzzelboekje voor de vrouw, en dan lekker een dagje met mijn zoontje naar Drei Annen Hohne.
treinen kijken, een dagje mee naar de Brocken...
oja, en natuurlijk ook even whiskey snuiven bij de Hammersmiede in Zorge
http://www.hammerschmiede-spirituosen.de/
en niet te vergeten een lekkere Schierker Feuerstein..

erg mooie omgeving en erg vriendelijke mensen.

groet Winno
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
In Wernigerode is ook een werkplaatst aanwezig voor onderhoud van de stoomtreinen en ander spoor materiaal.
op dit moment staat de 99 7245-6 gedemonteerd.


en de 99 7247 staat er weer netjes bij.


bron: https://www.facebook.com/HarzerSchmalspurbahnen
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
wesleycockerill
gast

Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Dat filmpjevan de HSB in de sneeuw is WOW! Daar moet en zal ik nog eens heen gaan 8o
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Citaat van: wvniersen op zaterdag 17 november 2012, 21:39:33
In Wernigerode is ook een werkplaatst aanwezig voor onderhoud van de stoomtreinen en ander spoor materiaal.

Geloof me, dit is niet de werkplaats in Wernigerode Westentor, maar Dampflokwerk Meiningen. De loc staat niet voor niets op een normaalspoor wagen en op de achtergrond is de 86 333 van de Wutachtalbahn te zien. Overigens is de werkplaats in Westentor niet zo groot, en alleen smalspoor.

Gr L0.6
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Klopt helemaal.
dit is niet Wernigerode, maar Dampflokwerk Meiningen.
foutje van mij.

dit is Wernigerode, eind april 2012 (lichtelijke HDR bewerking)



groet Winno
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Aan t eind van t jaar gaan we weer een weekje naar Wernigerode :thumbup:
Hopelijk ligt er dan al een beetje sneeuw, altijd gezellig op de Kerstmarkt in t dorpje.

2 jaar terug hotel op de Brocken geboekt, rijd de trein niet verder dan Schierke.... :(
We hebben de rugtassen omgehangen, en zijn 10 km door de bossen omhoog gelopen.
Het was adembenemend mooi, maar KOUD!!! 8) Het was -18.......
Al met al was het een superervaring!

Nu gaan we met de trein naar boven, en als die niet verder gaat, dan gaan wij ook niet verder!
Gaan we weer lekker terug  :-)

Groeten Paul
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Hoi Wino

Bedankt voor het plaatsen van de prachtige foto s.

Tony
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Citaat van: blauweengel op maandag 19 november 2012, 11:28:09
Hoi Wino

Bedankt voor het plaatsen van de prachtige foto s.

+1  Erg mooie beelden  :thumbup:
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
als het aan mij lag had ik dit jaar ook een eindejaar vakantie harz gepakt . Maar ik maar in december van de baas ( postNL ) rond de kerst geen vrij nemen .  :(
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Ah, de HSB. Hoog tijd dat we daar weer eens heen gaan. De vorige keer was alweer bijna 3 jaar terug.

Dit filmpje heb ik al eens eerder geplaatst, maar het blijven leuke (en vooral koude) beelden:



Groetjes,

Rutger
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
heerlijk, die stampende en dampende lokomotieven.
vooral berg op hebben deze het zwaar.
mooi filmpje.
ik ben vorig jaar in de zomer geweest....Juli
7,8C en erg mistig boven op de Brocken, in Wernigerode was het 24C en volop zon.....

groet Winno
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Ik denk dat ik 7,8 graden 3 jaar terug als een extreme luxe ervaren had. We zaten er een kleine 30 graden van af... >:-D
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
99 7247 der HSB aus Meiningen zurück



Vom Tief­lader zurück auf die hei­mi­schen Gleise: Ankunft der 99 7247 am 20.11.2012 in Wer­ni­ge­rode. Foto: HSB

[20. November 2012] Die Dampflok 99 7247 der Harzer Schmal­spur­bahnen GmbH (HSB) ist nach einer im Dampf­lok­werk Mei­ningen erfolgten Haupt­un­ter­su­chung wieder zurück im hei­mat­li­chen Wer­ni­ge­rode.

Im Thü­ringer Dampf­lok­werk waren umfang­reiche Instand­set­zungs­ar­beiten erfor­der­lich. Dort wurden u.a. der Fahr­zeug­rahmen und die Dampf­zy­linder voll­ständig ersetzt. Die 99 7247 ist damit bereits die zehnte Lok, die ent­spre­chend grunder­neuert worden ist.

Die heut­zu­tage als ?Bro­cken­lok? bekannte Dampf­lo­ko­mo­tive gehört zu einer Serie von ins­ge­samt sieb­zehn in den Jahren 1954 bis 1956 vom ehe­ma­ligen VEB ?Loko­mo­tivbau Karl Marx? (LKM) in Babels­berg gebauten Loks, die im Harz zum Ein­satz gelangten. Sie wurde 1956 unter der Werks­nummer 134 024 gebaut und als letzte der Serie nach der Ablie­fe­rung bei der Harz­quer- und Bro­cken­bahn ein­ge­setzt. Nach Fri­sta­blauf 1996 wurde die Lok geschützt abge­stellt.

Nachdem die Lok am 07.06.2012 ihren Abstell­platz in Gern­rode per Tief­lader ver­lassen hatte, diente sie zwei Tage später beim großen Bahn­hofs­fest in Wer­ni­ge­rode im Rahmen der Fei­er­lich­keiten zum Jubi­läum ?125 Jahre Schmal­spur­bahnen im Harz? als wür­dige Kulisse des Büh­nen­pro­gramms, um danach den Weg nach Mei­ningen anzu­treten.

Nach der Rück­kehr aus dem Dampf­lok­werk werden nun in den nächsten Tagen wei­tere Arbeiten in der Fahr­zeug­werk­statt der HSB an der Lok durch­ge­führt und spä­tes­tens im Dezember wird sie wieder vor Plan- und Son­der­zügen auf dem Stre­cken­netz der Harzer Schmal­spur­bahnen in Aktion zu erleben sein.
Quelle: HSB
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Ook ik heb hier al eens een (afschuwelijk) filmpje geplaatst, voor de liefhebbers nog een keer:

http://www.youtube.com/watch?v=JOK5yOY-W-0
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Leuke filmpjes Rutger en Frank.

Tony
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Hoi Winno,

Prachtig de foto's en filpmjes welke je hebt geplaatst. Een verrukking om er naar te kijken.
Vriendelijk dank hiervoor.

Groet,
Arie
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
het is even er voor gaan zitten maar zeker de moeite waard.
125 jaar Harzer Smalspur Bahnen

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=41nxwA9r5bg

groet Winno
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
mathijs-spoor3
gast

Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
leuke filmpjes, ben er van de zomer geweest. ik mocht  nog even op de bok van de Zwitser(toch??) kijken 8)

gr
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Citaat van: mathijs-spoor3 op dinsdag 08 januari 2013, 16:46:04
leuke filmpjes, ben er van de zomer geweest. ik mocht  nog even op de bok van de Zwitser(toch??) kijken 8)

gr

Zwitser???

hoe bedoel je?

groet Winno
Re: Harzer Smallspur Bahnen HSB
Gastloc SEG G 2x2/2 105 van de Museumsbahn Blonay?Chamby