Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Intellibox - Basic

Gestart door PietB dinsdag 13 november 2012, 13:43:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Intellibox - Basic
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Intellibox - Basic
Hallo allemaal,
gisteren een uur of 2 gereden met mijn trein en alles gewoon uitgezet.
Vanochtend ook even gereden, gestopt om te lunchen en na de lunch heb ik het volgende:
Na het onder spanning brengen van de baan, initialiseert de IB-basic normaal de text Intellibox komt in beeld en daarna heel even het scherm met de twee rijcontrollers en het wissel tableau.
Gevolgd door het een shutdown van de IB.
De IB van de baan losgekoppeld en nog een keer geprobeerd, resultaat het zelfde.
Andere trafo aangesloten IB niet aan de baan gekoppeld, precies het zelfde.

Dus ik vermoed dat mijn IB-naar de vaantjes is.
Hoe maak je zo'n ding eigenlijk open?

grt Piet.
Re: Intellibox - Basic
Lid sinds: 2011

offline
Re: Intellibox - Basic
Vrees het ook, ondanks dat ik een IB basic heb kan ik je niet helpen.
Re: Intellibox - Basic
Hallo Piet,


Aan de onderzijde zitten verborgen een aantal pluggen die je middels een schroef kunt verwijderen.
Geeft onderstaande foto voldoende info ?.




Mvg,
Peter
Re: Intellibox - Basic
Hallo Piet,
Citaat van: bossie op dinsdag 13 november 2012, 15:06:06
Zijn die zwarte bolletjes die ik zie dan afdekdopjes?
Op de hoeken en in het midden zitten afdekdopjes.
Als je die verwijderd zie je de pluggen zitten. Deze kun je met een schroef zoals op de foto te zien is verwijderen.





Mvg,
Peter
Re: Intellibox - Basic
Lid sinds: 2011

offline
Re: Intellibox - Basic
Citaat van: bossie op dinsdag 13 november 2012, 13:43:18
............. Na het onder spanning brengen van de baan, initialiseert de IB-basic normaal de text Intellibox komt in beeld en daarna heel even het scherm met de twee rijcontrollers en het wissel tableau.
Gevolgd door het een shutdown van de IB.

Piet,

Ik vind het zo raar dat het apparaat helemaal opstart en dan zich uitschakeld zoals ze doet bij storingen in de baan. Alleen krijg je dan normaliter een concrete melding. Maar die is er dus niet?
Zou het softwarematig kunnen zijn? Zou een software update dan helpen? Bijgaand de link naar handleiding..
Re: Intellibox - Basic
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Intellibox - Basic
Ik ben ook benieuwd naar de resultaten... Ik verdenk mijn IB Basic ook van kuren... 8o  :?
Re: Intellibox - Basic
Aliebengalie
gast

Re: Intellibox - Basic
Kuren , ach ik denk dat elk apparaat hier wel is last van heeft.

Ik heb nog nooit een update uitgevoerd , weet niet of dat allemaal nodig is.

Heb alleen regelmatig een probleem met 1 draaiknop , daar zou ik wel een nw popmeter  (heet dat geloof ik) in willen zetten , daar hij soms niet geheel naar wens reageerd.

Het openmaken lijkt me niet zo moeilijk , alleen is dat zelf te doen vraag ik me af.

Mvg: Alex
Re: Intellibox - Basic
Op deze pagina staan nog wat plaatjes van het inwendige van de IB1. Openmaken is identiek als Freak ook schrijft.

Maar repareren kun je beter aan Uh* over laten vind ik. Een draaiknop kost 3 tientjes, een drukknop 1 euro. Opsturen rechtstreeks naar Uh* in Bottrop en je hebt hem binnen 2 weken weer terug. Verzendkosten van de retour zijn 12 euro.
   
Uhlenbrock Elektronik GmbH
Mercatorstraße 6
46244 Bottrop
Deutschland

email: service(at)uhlenbrock.de

Heb je nog garantie doe dan een kopie van de bon erbij.

Gr, Ben.
Re: Intellibox - Basic
Aliebengalie
gast

Re: Intellibox - Basic
Dankje Ben.

Ik ga hem zeker nu nog niet gelijk opsturen , maar neem dit zeker in mijn achter hoofd mee.

Bedankt voor de info weer.

Mvg: Alex