Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Hoekbaan

Gestart door Alp maandag 12 november 2012, 13:27:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoekbaan
Alp
gast

Hoekbaan
Met enige schroom toch maar een topic beginnen met mijn vraag.

Tijdens mijn zoektocht naar een geschikt baanplan vond ik het volgende.
Ik wil dit als basis gebruiken en probeer in (de probeerversie van) RailModeller al een aantal keren het schaduwstation te tekenen, echter krijg ik het op geen enkele manier passend.

Hebben jullie tips/suggesties?
Re: Hoekbaan
GHN-Marklin
gast

Re: Hoekbaan
Hoi Alp,

Waarom schroom? Een forum is er toch juist voor om vragen te stellen en ervaringen met mede forumgebruikers te delen..
Het baanplan in de link is ontworpen in K-rails. Ga jij dit type rails ook gebruiken? Of maak jij jouw baan met C- of M-rails?

Groet
Gerrit
Re: Hoekbaan
GHN-Marklin
gast

Re: Hoekbaan
In C-rail is het even persen maar het lukt net!!!
Hopelijk heb je hier iets aan.
Re: Hoekbaan
C-Brian
gast

Re: Hoekbaan
Gerrit, wat een mooie keerlus 8o Die kan nog van pas komen bij vele schaduwstations.. Misschien even in het topic Baanontwerpen voor iedereen en/of in het topic Uitgebreide railgeometrie zetten?

Alp, Ik ken het programma Railmodeller niet (is dat niet een programma voor de Mac?), maar met Wintrack kun je makkelijker werken. Het bestandje kan je hier n.l ook delen en veel mensen op dit forum hebben Wintrack, dus dan kunnen ze makkelijker meehelpen ;)
Re: Hoekbaan
Alp
gast

Re: Hoekbaan
Citaat van: GHN-Marklin op maandag 12 november 2012, 14:13:02
Hoi Alp,

Waarom schroom? Een forum is er toch juist voor om vragen te stellen en ervaringen met mede forumgebruikers te delen..
Het baanplan in de link is ontworpen in K-rails. Ga jij dit type rails ook gebruiken? Of maak jij jouw baan met C- of M-rails?

Groet
Gerrit

De schroom is omdat het voelt alsof ik anderen het 'werk op wil laten knappen'
Het schaduwstation zoals door jou getekend ziet er erg goed uit! Dank!!!
Ik was van plan het zichtbare deel wel van K-rails te maken (dat moet ws ook door de stukken flexibele rails die worden gebruikt)

Citaat van: C-Brian op maandag 12 november 2012, 16:12:50
Alp, Ik ken het programma Railmodeller niet (is dat niet een programma voor de Mac?), maar met Wintrack kun je makkelijker werken. Het bestandje kan je hier n.l ook delen en veel mensen op dit forum hebben Wintrack, dus dan kunnen ze makkelijker meehelpen ;)

Tja windows, bestaat dat nog  ;)
Ik zal eens kijken of ik boven nog een oude laptop op kan poetsen en een draad kan vinden om hem aan de modem te koppelen, zodat ik Wintrack kan proberen.

Dank voor het meedenken.
Re: Hoekbaan
Alp
gast

Re: Hoekbaan
Na overleg besloten om alles in C-rail uit te gaan voeren.
Als schaduwstation/keerlus dus wat GHN-Marklin heeft getekend. (zit 2mm overlap in, is dat erg :help:)
Vervolgens heb ik m afgemaakt en krijg het volgende. (zie bijlagen)
Dit zijn screenshots vanuit de probeerversie van RailModeller. Wintrack heb ik (nog) niet geprobeerd.