Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Ecos

Gestart door robert39 zondag 11 november 2012, 16:38:01

Ecos

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

Ecos
ik heb op ebay een ecos 2 gezien, met een bekrast scherm. kun je dit vervangen/repareren ??
Groet Robert
Re: scherm Ecos
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Ik denk dat dit lastig is Robert, waarom verkoopt deze man / vrouw hem  :help:

Je zou bij de importeur kunnen vragen wat het vervangen kost.

Wat is de vraagprijs voor de Ecos.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hallo Peter,
er is nu 61 eurie geboden , maar de veiling duurt nog 7 dagen.
Hij heeft in z'n verhaal staan , dat hij hem zo gekocht heeft en 6 maanden in bezit heeft.
mvg Robert
Forum Moderator

Ik hoorde afgelopen beurs dat ze nieuw aangeboden worden voor ? 540.00

Kijk voor ? 200.00 kun je de gok misschien wel wagen, als de veilig over een week afloopt heb je mooi de tijd om te informeren wat het scherm vervangen kost.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Wie is de importeur hier in Nederland van esu ??
Groet Robert
nobody
gast

Importeur voor Benelux ===> klik
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Hallo,

op de site van Esu staan reparatieprijzen, zo is er te vinden dat er voor het vervangen van het scherm +/- 130 Euro gevraagd wordt, dit zowel voor de kleuren als voor het monochroom scherm.

met vriendelijke groet,

Walter

bedankt iedereen voor de info  :thumbup:  :thumbup:
flyingdocter
gast

hallo Robert,

Misschien kun je met een speciale pasta het scherm weer opknappen; heb dit bij mijn mobieltje met tandpasta gedaan en is nu weer krasvrij : kost wel wat wrijftijd...

mvg,
Jacques

Hallo Jacques,
bedankt voor de tip, heb helaas de bieding niet gewonnen :-( Als iemand nog een gebruikte ecos 2 weet, ik hou mij aanbevolen. Dus draadje kan wat mij betreft dicht.
Groet Robert
Forum Moderator

Hoi Robert,

Als je voor een Ecos2 gaat zou ik doorsparen voor een nieuwe, als iemand nu er een verkoopt zal het prijsverschil met een nieuwe niet al te groot zijn.

In Houten worden ze vaak scherp aangeboden.

Mvg,

Peter-degeluidsman.

Ben nu met een ecos 1 bezig, het scherpste voor een ecos2 was 545 op ebay nieuw in doos met garantie.
groet Robert

wat is een redelijke prijs voor een ecos 1 ??
Groet Robert

een kleine treintje vervult grote wensen

Citaat van: robert39 op maandag 26 november 2012, 17:10:38
wat is een redelijke prijs voor een ecos 1 ??
Groet Robert

als ik me er even mag tussenvoegen ;)
ik ben zelf ook opzoek naar ecos 1 en had er 1 gevonden voor 175 euri :D klikkerde klikkerde klik[url/]
Frank

heb je ook gekeken wat er op geboden is  8o hij wou er 275 voor hebben overigens , had al contact met de verkoper gehad.
op ebay staan er een aantal, wil dus graag weten wat een beetje een normale prijs is. liggen ze ook wel op houten btw ??

een kleine treintje vervult grote wensen

Citaat van: robert39 op maandag 26 november 2012, 17:30:57
heb je ook gekeken wat er op geboden is  8o hij wou er 275 voor hebben overigens , had al contact met de verkoper gehad.
op ebay staan er een aantal, wil dus graag weten wat een beetje een normale prijs is. liggen ze ook wel op houten btw ??

sorry bieding bordje ernaast niet gezien :(
Re: Ecos
Forum Moderator

Gemiddeld gaat een 2e hands Ecos 1 tussen de 225 en 300 euro van de hand afhankelijk van de staat.

De eerste serie heeft een voeding met een vaste uitgangs spanning, de latere versie heeft op de voeding een zwart schroefje zitten om het juiste voltage in te stellen.

Mvg,

Peter-degeluidsman.

Hallo iedereen,
ik ben vandaag de blije bezitter van een Ecos 1, heb al een beetje rond geneusd in het apparaat zelf en de handleiding doorgelezen (morgen nog maar een keer !!) Hoe kan ik een booster van AJ aansluiten op de ecos ??
Groet Robert

Ik denk met draadjes.

goh meen je dat nou, dat wist ik echt niet !! nu iemand die mij serieus antwoord kan geven ???
Blausee-Mitholz
gast

Toch heeft ie gelijk  B)

Mvg, Johan

Precies, in welke richting zoek jij dan Robert?

Welk aansluit punt moet ik gaan pakken voor de aj booster, bij m'n 6021 gebruikte ik gewoon de rode en bruine uitgang, dat kan ik ook bij de ecos doen, maar deze heeft een hoger spanning dan de 6021. of moet ik de snifferuitgang gebruiken, alleen heb daar geen passende stekker voor.
Groet Robert

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=25519.0

Gewoon hetzelfde als bij de 6021 of om het even welke centrale.
Dus met 2 draadjes.
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: robert39 op vrijdag 07 december 2012, 22:35:24
of moet ik de snifferuitgang gebruiken

De sniffer is een ingang, geen uitgang de naam sniffer zegt het eigenlijk al.

Mvg, Johan

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Beste Robert,

Ik denk dat je je goed moet afvragen of je toch niet voor een Ecos booster moet gaan:

met andere boosters zul je misschien/waarschijnlijk wel aan sleperwippers moeten.

andere boosters laten het MFX terugmeldsignaal niet door, dat kan wel eens complicaties geven.

Groet, Anne W

Hallo Anne,
met de 6021 gaf dit geen probleem, wat voor problemen kan ik dan verwachten ?? heb overigens maar 1 mfx (koploper)
groet Robert

Het probleem dat je kunt verwachten is dat de MFX lok hetzelfde aan te sturen is als met een 6021, of dat een probleem is mag je zelf bepalen. Man laat je toch niet gek maken.

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Beste Robert,

Een 6021 bestaat uit een deel wat het digitale signaal maakt (een wisselende spanning in een wisselende frequentie) en een ingebouwde booster.

Er zijn twee manieren om additionele boosters aan te sluiten:

rechtstreeks op het deel wat het digitale signaal maakt via de 5-polige boosteruitgang, geschikte boosters zijn o.a. de Märklin 6015/6017, de Uhlenbrock en de LDT boosters.

vanaf de railklemmen op de 6021, dus op de ingebouwde booster, o.a. de AJ en Edits boosters.

Een booster heeft een heel klein beetje tijd nodig om het digitale signaal om te zetten in een digitale "kracht"spanning waarmee de loks kunnen rijden.

Als je een additionele booster hangt aan de interne booster dan zal het signaal van de additionele booster iets later zijn als het signaal van de interne booster en dat kan op de overgangen tussen de boostersecties een kortssluitinkje geven, als je er snel over heen rijdt valt het wel mee, als er stapvoets over heen rijdt kan dat leiden tot een "kortsluit" stop.

Over de MFX terugmelding kan ik je verder niet raden, ik rijd geen MFX, ik weet dat Tams een "MFX terugmeldmodule" maakt.

Groet, Anne W
Blausee-Mitholz
gast

Met een ECoS heb je 4 amp ter beschikking, heb je dan nog een booster nodig?

Mvg, Johan
Freak
gast

De AJ booster sluit je aan op de centrale uitgang.
Het MFX signaal wordt vanuit de centrale gewoon doorgoorgegeven naar de lok, er vindt alleen geen terugmelding van lok naar centrale plaats.
Zoals Anne W al aangeeft, voor MFX terugmelding zijn er schakelingen.

Mvg,
Peter

Conrad had ook zo'n printje voor terugmelding mfx maar die verkopen ze niet meer  :thumbdown:
Blausee-Mitholz
gast

Hoeveel treinen heb je op de baan en hoeveel rijden er tegelijk?

Mvg, Johan
Spoorman
gast

Citaat van: robert39 op zaterdag 08 december 2012, 09:16:55
Conrad had ook zo'n printje voor terugmelding mfx maar die verkopen ze niet meer  :thumbdown:

Die was van Tams. Het heet een Boosterlink.

http://www.tams-online.de/htmls/produkte/BoosterLink/Boosterlink_DE.PDF

Kun je bestellen bij http://www.anw-modeltreinen.nl/ zo je wilt.

Het beste advies is overigens al gegeven: weg met MFX en het protocol lekker uitzetten in je Ecos. Ga DCC rijden waar het kan, waar je met Marklin MFX lok's te maken hebt (je hebt er maar één begrijp ik?) kies dan voor Motorola.

Gr, Ben.

Light My Train

Hoi Robert,

Nu je nog maar 1 mfx loc hebt, mooi het mfx protocol uitzetten. Geeft voornamelijk storingen. Als je nieuwe locs koopt, mooi meteen een dcc decoder inzetten.

Het is hier om de paar maand geheel in de war met MFX. Binnenkort toch eens uitzetten, maar dan mis ik 8 functie's van een locsound 3.0mfx....
Mr. Marklin
gast

Hoi Robert,

Ik heb ook een Ecos, rij met en MFX locs, 3 stuks op motorola, en met Esu op railcom, geen enkel probleem.
Tevens met 4 amp. heb je zoveel power, dan kun je wel 5 of 6 locs tegelijk laten rijden.

Mvg
Arie