Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Meer Franse Modellen!

Gestart door Baardo zondag 02 april 2006, 16:21:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Meer Franse Modellen!
Lid sinds: 2006

offline
Meer Franse Modellen!
Ik zit ook wel een beetje te kijken naar bepaalde Franse Modellen.
Roco bijvoorbeeld heeft een prachtige BB 25000. Een BB 9200 in een nieuwe digitale uitvoering zou ik ook niet erg vinden. Die hebben ze wel eens uitgegeven.
Dus ik ben er zeker voor te porren om in te tekenen als ze uit kwamen.

Ik zit echt te denken om een roco model te kopen en om te laten bouwen.

Dus meer Frans...dat lijkt me leuk.

André
Meer Franse Modellen!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Meer Franse Modellen!
Je vindt eigenlijk geen Franse modellen in onze collectie. Enige uitzondering is de Insider Kanaaltunnellocomotief.

Ik heb sowieso nix met Frankrijk. De modellen spreken me ook niet echt aan. Ik weet het sommige NL loks zijn kopiëen van Franse, dat zijn dus ook niet de mooiste  :oops:

Ik ben zwaar Duits verslaafd en NL in opkomst  :D

Helaas voor je ben geen medestander  :wink:

Groetjes,
Brigitte
Meer Franse Modellen!
ik ben alleen NS liefhebber dus aan mij heb je nog minder :D
Meer Franse Modellen!
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Meer Franse Modellen!
Ik ken maar twee zinnetjes in het Frans :

Voor 's avonds : Voulez Vous couchez avec moi?
voor de ochtend erna : Je ne pas parlez Francais.

Dus aan mij heb je ook weinig  :oops:  :lol:
Meer Franse Modellen!
Lid sinds: 2006

offline
Meer Franse Modellen!
Dat geeft niet jongens,

Ieder zo zijn smaak dacht ik zo.
Marklin heeft in het verleden een BB9200 uitgebracht. Nu ze toch zijn begonnen om oude modellen nieuw leven in te blazen of een ander kleurtje te geven, hou ik hoop.

Maar het lijkt me wel aardig een Franse loc ertussen. In Mulhouse komen ook Duitse locs.

We zien wel..............

Andre

PS in ieder geval bedankt voor jullie reactie.
Meer Franse Modellen!
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Meer Franse Modellen!
Als ik zo eens een gooi doe op Ebay en zoek op Marklin sncf kom ik toch al wat interessante dingen tegen, maar of daar iets leuks voor jou bij zit??

klik hier
Meer Franse Modellen!
Lid sinds: 2006

offline
Meer Franse Modellen!
He Sascha,
Dank je.
Ik ga lekker snuffelen. Het meeste heb ik echter wel. Ik ben helemaal weg van de BB 2500. Roco heeft hem wel nummer 63549.
Marklin heeft indertijd de bb9200 uitgebracht in de Corailkleuren, Rood en Groen, die heb ik allemaal gedigitaliseerd en met ovp. Maar in de nieuwe kleuren is er niets bij marklin. Maar ze zijn de laatste twee jaar toch bezig om oude modellen nieuw leven in te blazen dus ik wacht zeer geduldig af. Komt het niet kan ik altijd die van roco kopen en ombouwen naar wisselspanning.
Maar leuk dat je even een linkje getuurd hebt.

Andre
Meer Franse Modellen!
Jurgen
gast

Meer Franse Modellen!
Op mij moet je niet rekenen voor de Franse modellen. Ik rijd Belgisch.  :)

BTW: Sasha, het is "je ne parle pas français"  :wink:
Meer Franse Modellen!
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Meer Franse Modellen!
Ach wat - het heeft tot nu toe altijd gewerkt :P
Meer Franse Modellen!
Jurgen
gast

Meer Franse Modellen!
Ach ja, zolang ze je begrijpen.  :wink:
Trouwens, verder dan dat reikt mijn frans ook niet hoor.  :)
Meer Franse Modellen!
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Meer Franse Modellen!
Ik heb niks met Frankrijk, zowel met de treinen als met de taal, want mijn gemiddelde cijfer voor Frans is een 4 ofzo :lol:
Meer Franse Modellen!
Gerard
gast

Meer Franse Modellen!
Off topic:
Citeer...want mijn gemiddelde cijfer voor Frans is een 4 ofzo
Mark, er is nog hoop voor je: mijn exameneindcijfer voor Frans was een 6  :wink: . Voor de overige talen had ik een 8.

On topic:
Maar serieus: ik heb verder ook niks met de Franse taal en Franse treinen, ook al begon ik zo'n 40 jaar geleden met een Frans treinenmerk: Jouef.
En nu rijden er 2 loc's naar Frans ontwerp op mijn spoorbaan: de NS 1720 en de 1855. En als ik aan een niet te dure '2400' kan komen, zal ik die niet laten staan.
Re: Meer Franse Modellen!
Citaat van: BaardoIk zit ook wel een beetje te kijken naar bepaalde Franse Modellen.
Roco bijvoorbeeld heeft een prachtige BB 25000. Een BB 9200 in een nieuwe digitale uitvoering zou ik ook niet erg vinden. Die hebben ze wel eens uitgegeven.
Dus ik ben er zeker voor te porren om in te tekenen als ze uit kwamen.

Ik zit echt te denken om een roco model te kopen en om te laten bouwen.

Dus meer Frans...dat lijkt me leuk.

André

Marklin heeft zelfs momenteel een Franse startset met een Franse krokodil. Een beschrijving van dit model heb ik geplaatst op dit forum.

Ook staan in de catalogus nog enkele modellen. Bovendien komt er eind dit jaar of begin volgend jaar een Franse Tee trein omdat Tee treinen dan zoveel jaar bestaan.
Meer Franse Modellen!
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Meer Franse Modellen!
Hallo Davy,

hoe kom je aan deze wijsheid, meestal laat Märklin niet veel los over nieuwe modellen, of heb ik een aankondiging gemist,

met vriendelijke groet,

Walter
Meer Franse Modellen!
Voor de liefhebbers :

Meer als 1000 franse M* dingen :

klik hier

Alphons
Meer Franse Modellen!
Citaat van: wisselsHallo Davy,

hoe kom je aan deze wijsheid, meestal laat Märklin niet veel los over nieuwe modellen, of heb ik een aankondiging gemist,

met vriendelijke groet,

Walter

Dat hebben ze laten weten in Neurenberg. En het heeft op een Franse website gestaan.
Meer Franse Modellen!
Lid sinds: 2006

offline
Meer Franse Modellen!
Wellicht nog een soort van linkje of een folder in omloop over dit item?

En, ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook al van heb gehoord, maar dat het dan net als met de toekomstige 1835 gaat, zoveel exemplaren en dan alleen voor de Belgische/Franse markt.
Dit lijkt mij wel erg onlogisch als ze eerst een hele dure trein gaan ontwikkelen en dan een kleine markt de kans geven om dit te kopen. Zelf denk ik eerder aan een insidermodel 2007.

Maar ik wacht wel af. Ik open wel een nieuw draadje binenkort over dit model.

Andre
Meer Franse Modellen!
Ik heb het ook maar van horen zeggen en van een franse website gelezen. Waar het momenteel ook niet meer staat. Het is in elk geval wel gezegd door Marklin medewerkers.

We zullen wel zien.
Meer is er nog niet bekend. Het model lijkt wel sterk op een Nederlandse 1800 alleen heeft de Belgische en Franse versie 6 assen in plaats van vier. Maar de kap is voor de rest bijna gelijk denk ik.
Meer Franse Modellen!
Gerard
gast

Meer Franse Modellen!
CiteerMaar de kap is voor de rest bijna gelijk denk ik.
Bijna, maar je vergeet één opvallend detail: het "konijnenhok", de ombouw om de hoorn boven beide cabines.
Meer Franse Modellen!
Lid sinds: 2006

offline
Meer Franse Modellen!
en de lengte van de bak .

een frans locotype dat ik graag voor M* zou willen zien is de 040DE of te wel de SNCF 63000/64000 . leuk erbij voor het rangeerwerk .
Re: Meer Franse Modellen!
Citaat van: Baardo op zondag 02 april 2006, 16:21:46
Ik zit ook wel een beetje te kijken naar bepaalde Franse Modellen.
Roco bijvoorbeeld heeft een prachtige BB 25000. Een BB 9200 in een nieuwe digitale uitvoering zou ik ook niet erg vinden. Die hebben ze wel eens uitgegeven.
Dus ik ben er zeker voor te porren om in te tekenen als ze uit kwamen.

Ik zit echt te denken om een roco model te kopen en om te laten bouwen.

Dus meer Frans...dat lijkt me leuk.

André

Als je niet gebruik hebt gemaakt van de marklin magazijn opruiming dan heb je wat gemist. Want daaronder waren een paar Franse locs onder waaronder een krokodil en een ander type. En voor 150 euro p/s zou jij dit niet mogen hebben laten liggen. Ik zelf heb een belg gekocht.

Re: Meer Franse Modellen!
Lid sinds: 2006

offline
Re: Meer Franse Modellen!
Ja, maar de locs had ik al, alleen wat jammer dat ze nu goedkoper waren.
Re: Meer Franse Modellen!
Lid sinds: 2006

Ns tijdperk V

offline
Re: Meer Franse Modellen!
ik heb geen belang bij franse marklin artikelen maar ze kunnen vast wel veel gemaakt worden want een aantal locs van de ns komt toch uit frankijk....
Re: Meer Franse Modellen!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Meer Franse Modellen!
CiteerWant daaronder waren een paar Franse locs onder waaronder een krokodil en een ander type. En voor 150 euro p/s zou jij dit niet mogen hebben laten liggen. Ik zelf heb een belg gekocht.
Ik heb er 1  gekocht art.nr. is de 37255 en dat is een soort 1600 van de NS alleen dan met de stand van de panto's anders. Geen "konijnen" hokken en natuurlijk andere kleuren ;). Dat is de 422 220 van de SNCF / FRET. :)
Dat is de allerlaatste loc in mijn verzameling en deze heb ik gekocht voor ? 146,95  8).

Marcel
Re: Meer Franse Modellen!
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Meer Franse Modellen!
Hallo Allen,

zolang het Talbot treinstellen zijn van Franse Makelaardij bestemd voor de Nederlandse markt ben ik beslist voor.

Overigens zie ik een TGV in Thalys uitvoering wel zitten, of hadden we die al van Mehano oid,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Meer Franse Modellen!
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Meer Franse Modellen!
Aan Wissels:

Sinds wanneer zijn Talbot treinstellen van Franse makelij. Volgens komen die uit een treinenfabriek in Aken en Uerdingen.

Bedoel je wellicht Alstom? Dat is wel Frans.

John
Re: Meer Franse Modellen!
Hallo, ik ben al jaren verliefd op de CAPITOLE de 3059 in de rood witte uitvoering. Waarom deze zo duur is is mij een raadsel. Er worden er genoeg aangeboden. De wagonnen welke erbij horen zijn in verhouding nog duurder (snif).
Ik hoop al jaren op een reactie via het albert heyn prikbord. Iemand die een vergeten treinsetje heeft en er wel voor een schappelijk prijsje vanaf wil. Soms lukt het maar dus never mijn schatje in  de rommeldoos....

Maar ik ben geduldig, en zoals mijn overleden suikeroompje altijd zei: het bezit van de zaak is het eind van het vermaak.

Groet, Lodewijk.
Re: Meer Franse Modellen!
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Meer Franse Modellen!
Citaat van: VT601 op dinsdag 31 oktober 2006, 21:57:07
Aan Wissels:

Sinds wanneer zijn Talbot treinstellen van Franse makelij. Volgens komen die uit een treinenfabriek in Aken en Uerdingen.

Bedoel je wellicht Alstom? Dat is wel Frans.

John

Hallo John,

je hebt gelijk en eh... ik nu ff. niet,

Groet,

Walter
Re: Meer Franse Modellen!
Citaat van: VT601 op dinsdag 31 oktober 2006, 21:57:07
Sinds wanneer zijn Talbot treinstellen van Franse makelij. Volgens komen die uit een treinenfabriek in Aken en Uerdingen.

Talbot stond inderdaad in Aken en is hofleverancier van de NS. In 1995 overgenomen door het Canadese Bombardier. Eigenlijk kunnen we spreken van Nederlandse treinen want er werken heel veel Nederlanders.
Zie ook :

klik hier
Re: Meer Franse Modellen!
Lid sinds: 2006

offline
Re: Meer Franse Modellen!
off topic : de fabriek bestaat nog steeds hoor .
Re: Meer Franse Modellen!
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Meer Franse Modellen!
Bombardier (Vroegere Talbot) in Aken. Ik mocht toevallig bij een NS gerelateerd bedrijfsfeestje van hun aanwezig zijn, daar mijn vrouw toen bij het cateringsbedrijf werkte dat het feestje verzorgde. Ik mocht o.a. hof fotograaf van de cateraar spelen.

Voor foto's -kijk hier-
Re: Meer Franse Modellen!
Hmmm enige franse model wat ik heb is een TA 181 delta lok. Het is geloof ik eigenlijk een BR75 in andere kleuren.... Iets wat de fransen na de 2e wereld oorlog overgehouden hebben van de duitsers.... Mooi zwart lokje, dat wel :)
Re: Meer Franse Modellen!
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Meer Franse Modellen!
Een 181 is in de Franse aanduiding dus een loc met 8 (acht) aandrijfassen.
Dat zal dus wel ietsje minder zijn.

Als de duitse BR 75 een 1C1 is dan wordt dat in het frans een 131.

John
Re: Meer Franse Modellen!
Even gezocht, yup ik heb het fout. Is een 3413.. meer info staat hier:
klik hier
Plaatje hier:
Re: Meer Franse Modellen!
Re: Meer Franse Modellen!
Verleden jaar bracht Mehano de moderne Franse eloc , reeksen 427000 en
437000 uit. Dat zijn locs bestemd voor het goederenverkeer en zijn dus
gespoten in de groen/witte FRET kleuren. Deze locs zijn ook verkrijgbaar
in wisselstroom en rijden uitstekend.
Re: Meer Franse Modellen!
Spoorniet
gast

Re: Meer Franse Modellen!
Hmm, oud topic alweer, maar allez.  :mrgreen: Ik heb een Franse stomer, maar dat is in feite een aangepaste BR44. Ben ik wel gek op trouwens. Verder heb ook ik niks met Frankrijk (het is een prachtig land maar er zouden geen Fransen moeten wonen) maar toch...sommige oude e-locs en diesels zijn toch wel heel erg apart.