Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Bouw van een nieuwe baan...

Gestart door Trainman zaterdag 10 november 2012, 18:18:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bouw van een nieuwe baan...
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Bouw van een nieuwe baan...
Beste modelspoorders,

meer dan een jaar geleden ben ik ben ik begonnen met de bouw van een modelspoorbaan. Maar nu kom ik er achter dat
veel zaken niet kloppen. Delen die niet of slecht bereikbaar zijn, teveel stijging per meter, enz.
Dus heb ik besloten om de koe opnieuw bij de horens te vatten.
Via een zoekopdracht kwam ik op de site van Märklin Magazine terecht. Daar stond een banenplan voor K-rails.
Deze heeft een U-vorm, de baan meet 350 x 350 cm. De diepte van de baan is maximaal 120 cm, dus overal goed bereikbaar.
Een en ander is opgebouwd op 3 niveau's, twee voor de schaduwstations en een voor het zichtbare deel.
Nu bestaat de baan voornamelijk uit rails 2221 en 2231. Ik ben in AnyRail de baan aan het hertekenen met rails 2241 en 2251.
Märklin Magazine heeft bij het plan ook de tekeningen van de spanten meegeleverd. Maar deze zijn dus op basis van rails 2221 en 2231.

Wie is in het bezit van WinTrack en wil of kan voor mij de nieuwe spanten tekenen op basis van mijn aanpassingen ?

groet,

Guus