Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ombouw van K-rails naar C-rails

Gestart door Günther woensdag 07 november 2012, 16:57:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Weer tijd voor een kleine update,

Heb van mijn leverancier weer een bestelling binnen gekregen.
De eerste foto is de rails voor de keerlus die boven op het klimspiraal komt.
De tweede foto is de rails voor de toegangsbogen naar het station en het kopstation.

vr.gr. Gunther.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hallo allemaal,

Ik ben na de laatste update gelijk verder gegaan.
Met de rails van de tweede foto.
Dit gaan de aankomst sporen worden voor het CS.
Te beginnen van af het laatste wissel van het omloopspoor.

Ik laat in 5 foto's zien hoe ik deze sporen ga aan leggen plus 2 kopsporen aan de kop van het station.
Hierbij is te zien dat er heel wat is gezaagd en gelijmd om alles pas te krijgen.

Op de laatste foto wordt het rechtse spoor het perronspoor.

vr.gr. Gunther.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Dat is een bekend euvel Gunther. Ik had precies hetzelfde en in mijn draadje staat hoe ik het opgelost heb.
Helaas heeft Märklin hier geen passende oplossing voor gemaakt, dus moet de zaag ter hand genomen worden.

Groetjes Dennis
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hallo Dennis,

Bij de 24172 tussen de twee wissels heb ik de zaag gezet en heb er toen 3mm. tussen uit gezaagd.
En dan doet secondelijm wonderen.
Aan de onderkant de O's bruin met elkaar verbonden de B's rood met elkaar verbonden van deze gelijmde rails en het werkt weer.
Nu de railzen kopen voor de kopsporen en die helft is ook klaar.
Nu eerst sparen voor de ontbrekende rails, om de keerlus te kunnen verleggen.

Ga nu beginnen met de aanleg van de keerlus boven op het klimspiraal.
Dit doe ik voor treinen die niet via het klimspiraal naar beneden en naar boven kunnen komen.
En om treinen er te laten keren, om ze zo via het zelfde klimspiraal te laten dalen als dat ze gekomen zijn.
Dit doe ik om variatie in het rijden te houden.
Dus het kan zijn dat er aan weerszijde van de baan treinen zakken naar het schaduwstation.

vr.gr. Gunther.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hallo allemaal,

Kleine update.
Twee foto's met de positie van het centraal station ten op zichten van de wisselstraat.

Ben nu bezig met de aanleg van de keerlus, boven op het klimspiraal.
Dit is om treinen boven op de baan te kunnen laten terug keren naar de keerlus aan de andere kant van de baan.

Binnen kort update van de keerlus.

vr.gr. Gunther.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hoi Günther,

Ik ben geen C-rails expert, maar ik zie nu je probleem met het aansluiten van de rail na de wissel waarbij je de zaag in de rail moest zetten. Nu was ik de laatste keer in Houten en tijdens de M&G raakte ik in gesprek met één van de forumleden die had ook dat probleem gehad en wat bleek er zijn speciale railstukjes voor te koop van Märklin zodat je niet hoeft te zagen. Hij gebruikte deze regelmatig in combinatie met slanke wissels. Die schuin gezaagde kant was dus al kant en klaar.

Wellicht is dit ook een oplossing voor jouw baan.

Groet, Ronald
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hallo Ronald,

Bedankt voor je reactie.
Dat ik in de C-rails heb moeten zagen komt omdat ik twee verschillende graden heb gebruikt.
Heel mijn baan, ook het schaduwstation ligt vol met slanke wissels.
Maar de kruisingen zijn van een andere graden en daar zijn geen pas stukjes voor.
Daar heb ik heus wel naar gekeken, dus gaat de zaag er in, heb de rails die is door gezaagd na het lijmen door verbonden.
O met O en B met B, zo weet ik zeker dat de doorvoer goed is, heb al een paar uur proef gereden en geen hapering te bekennen.
De oplossing die jij hebt besproken gaat bij mij niet op, die pas stukjes 90 mm l. heb ik niks aan want de schuin gezaagde rails liggen in een boog.
Dus die pas stukjes waar jij het over hebt gebruik ik ook maar alleen waar dat kan.

Hoop dat ik het hierbij voldoende te hebben uitgelegd.
Vragen staat vrij en ik geef altijd antwoord.

vr.gr. Gunther.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Even een kleine update er tussen door.
Heb de keerlus boven op het klimspiraal aangelegd en aangesloten.
Vrijdag komt koploper Piet en die gaat het intekenen in koploper.
Dan doet hij de verplaatste keer lus intekenen en de sporen aan een kant van de CS.
En gelijk de treinen van de werkshop uit Den Bosch ijken in koploper.
Dus die is ook weer een middagje zoet, het moet af want met de eerste kerstdag komt de station chef (3 jaar) weer kijken en dan moet er gereden kunnen worden. :D :D :D 
Maar eerst een woensdag, mijn PC weer zien terug te krijgen.
Verleden week zeg het motherboard forumlid Gunther je doet het zelf maar.
Dus daar wordt nu een nieuwe in geplaatst en omdat dit een nieuwe PC is wordt deze omgewisseld met die van de vrouw des huizes.
Zij heeft een oude XP en krijgt nu de nieuwe met Windows 7.
Ik tevreden Oma blij want ze kan weer meer foto's van haar kleinkinderen erop kwijt.
Plaats gelijk de foto.

vr.gr. Gunther.
Het is nog wat vroeg maar van uit Nieuwe Tonge iedereen op 3rail prettige kerstdagen en een geweldig treinjaar 2014. :thumbup: :thumbup:
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Ziet er mooi uit Günter , lekker bezig.... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Goed bezig Gunther.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hoi Dennis,

Weet je wie straks goed bezig is, Piet haha ;)

vr.gr. Gunther.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Dat geloof ik Gunther  :D :D :D

Groetjes Dennis
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Heren,

Wat een leuk draadje is dit.

Ik heb echter een vraag aan jullie en andere die dit lezen.

Ik ben sinds kort weer vol aan de slag om een baan te ontwerpen en te bouwen. Ik heb een aantal C-rails met wisseldecoders e.d. en rij met een Ecos.

Ik ben ooit begonnen met k-rails en heb ik nog wat van over.

Nu ben ik er achter gekomen, via de Railclub Utrecht, dat je met k-rails mooiere banen kan maken qua zicht en dat je mooie flexibele rails hebt.
Ik ben dan ook van plan om mijn schaduwstation van C-rails te maken en de rest van k-rails.

Nu lees ik dat er een aantal niet echt tevreden zijn over k-rails.

Kunnen jullie mij vertellen waarom ik niet met k-rails zou moeten werken of waarom juist wel.

Ik hoor graag van jullie.

Als jullie het handigere vinden om mij privé te spreken stuur dan ff een PB'tje

Groet,

Remco
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Het profiel van C-rail is wat rond, van K-rail plat wat sneller vervuild. Doorgaans geeft C-rail dus een betere stroomafname.

Voor de rest is het een kwestie van smaak en zoals je zegt: met K-rail kun je beter uit de voeten m.b.t. railgeometrie en vooral flex.

Gr, Ben.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hoi Remco,

Je hebt een PB ;)
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hallo Remco,

Als je mijn draadje hebt gelezen heb je het antwoordt kunnen lezen.
Mijn 1 na laatste ban was van K-rails, deze rails is mooier en echter.
Maar de stroom toevoer Van C-rails is vele malen beter dan K-rails.
En C-rails ik ook beter toepasbaar voor digitaal rijden.
De contactjes onder de K-rails zijn niet best.
Bij vuil, oksidatie is de door voer van stroom niet ideaal.
Dus als ik je een raad mag geven als je K-rails er nog net en goed uitzien probeer het om te ruilen voor C-Rails.
En railgeometrie en het leggen van flexibele rails in relatief, of je moet een grote baan hebben in lengte en dan bedoel ik 6 mtr. of langer rechtuit en niet in lengte.

vr.gr. Gunther. 
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Heren,

Bedankt voor jullie bijdrage.
Ik vind het ook mooier om met K een baan te maken, maar als ik het allemaal practisch bekijk ga ik toch voor C-rails.

Iedereen bedankt voor zijn bijdrage.
Ik ben weer een stukje dichterbij mijn baan realisatie.

Groet,

Remco
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Graag gedaan. :thumbup:
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hallo allemaal,

Ben alweer aan een nieuwe update toe.

Ik laat nu zien dat ik de keerlus hellemaal naar de andere kant van de baan neerleg.
Er worden nieuwe wissels aangesloten en twee bogen zo dat het kopstation en de goederensporen goed bereikbaar zijn.
En het eerste spoor langs en hoofdstation wordt aangelegd.

Vandaag zijn de computers ook weer terug.
Alles staat door elkaar dus koploper Piet zal er zijn handen vol aan hebben.

vr.gr. Gunther.
tot de volgende update.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hallo allemaal,

Weer een kleine update.
Nadat de keerlus is verlegt en de kopsporen zijn aangesloten is er uitgebreid proef gereden.

Hierbij twee foto's van een station stop.

vr.gr. Gunther.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Update,

Trein computer kapot Motherboard stuk, laten maken en deze nieuwe PC gelijk om geruild met de oude PC van moeder de vrouw.
Maar ja, dan gaat er wel eens wat mis, niets klopt mee
Communicatie tussen ECoS, PC en koploper was zoek dachten wij.
Niemand die het wist, nou ik helemaal niet.
Uit armoede Dennis gebeld, die dan moet je dit doen en dan dat, maar ja dat kan je bij mij net zo goed tegen een muur zeggen want dit begrijpt het ook niet.
Gisteren ochtend is Dennis en Monique langs geweest en ja hoor alles door de waar.
PC vol met troep, het IP adres van de ECoS en Koploper waren niet opvolgend dus niks deden het alles door Dennis op nieuw in gesteld.
En gelijk mijn ECoS een nieuwe update gegeven en alles was weer piek fijn in orde.
Gisteren avond alle treinen weer van de nummers voor zien van de plek waar ze stonden oude nummer verwijderd waar ze ooit gestaan hebben.
Twee loc's verplaatst met koploper en het werkt.
Vanochtend de treinen weer laten rijden en ja wel alles rijdt weer in het schaduwstation en om en om naar boven via het klimspiraal.


Nu heb ik een andere vraag ik wil een dieseltreinstel schoonmaken en er een nieuwe decoder in zetten.
Ik wil het zelf doen maar de gene die mij helpt hoeft alleen maar te kijken en aanwijzingen te geven zodat ik het goed doe.
Wat voor treinstel is het, een DE 2 geel van Combispoor uit eind jaren 80.
En een  elektrisch treinstel Plan'46 van Combispoor uit 1983 hier moet het zelfde mee gebeuren maar hier moet wel een sleper onder en ook een nieuwe decoder.
Wie durf het aan.

vr.gr. Gunther.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Top dat Dennis en Monique je zijn wezen helpen.

Zie je maar waar het forum al niet goed voor is. Goud waard zulke mensen :thumbup:

Groet,

Ronald
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
het is ook een gouden paar :thumbup:
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Nu voelen we ons echt gevlijd hahaha.
Helaas werkte teamviewer niet, en ik kon het niet over m'n hart halen om Gunther niet te helpen, dus was er voor ons maar 1 oplossing.
Dat was een ritje Nieuwe Tonge. Uiteraard weer erg gezellig, pc gemaakt en de BR78 gemaakt die ik tijdens de gastendag omgebouwd heb.
Helaas was om de een of andere onverklaarbare wijze de min kabel losgeschoten van de decoder, en hierdoor reageerde deze nergens op.
Deze is weer netjes vastgesoldeerd, en de loopwielen zijn schoongemaakt / druk van de veer is goed gezet en het rijdt weer zoals het bedoelt is.
Al met al een nuttige middag gehad gisteren.

Groetjes Dennis en Monique.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Günter en moeders , de beste wensen voor 2014.

Mvg: Alex
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
De beste wensen voor 2014, en dat je gezondheid je maar niet in de steek mag laten.
Zien we je morgen?
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Gunter de beste wensen voor het nieuwe jaar. Jammer te vernemen dat je er morgen vanwege je gezondheid niet bij kan zijn. Hopelijk is dat snel weer anders.

Groet,

Ronald
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Kleine update,

Hallo allemaal,

Er is weer een nieuwe reeks railzen binnen gekomen, reden de kleinzoon.
Die wilde nu wel eens zien dat op de bovenste verdieping treinen gingen rijden, maar die ook kunnen stoppen.
Dus ga ik nieuwe stop secties aanleggen en zal hier bij ook een van de kruizen in de baan vervangen door een elektrische kruiswissel.
Zodat ik meer rij mogelijkheden krijg, in verband met het laten stoppen van treinstellen op deze plek.
Ik doe er een foto bij van de nieuwe rails.

25 mei naar beurs in Dordt. voor nog meer spullen die ik heb bestelt.
Ben blij dat deze beurs er na jaren afwezigheid er weer is.

vr.gr. Gunther.  tot de volgende update, hoop nu sneller.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hoi Günter,

Leuk om je weer online te zien. Hoe gaat het met je gezondheid? Hopelijk beter en kun je weer beter uit de voeten.
Wellicht tot de opendag bij HIP.

Groet,

Ronald
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hallo Ronald,

Mijn gezondheid wordt pas beter als ik een levertransplantatie heb gehad.
Zolang zal mijn gezondheid achteruit gaan.
Maar toch bedankt voor het medeleven.

vr.gr. Günther
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hoi Gunther,

dat klinkt niet best. Is er al wel enig zicht op wanneer dat kan gebeuren?

groetjes Dennis
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hallo Dennis,

Ik kan al op de transplantatielijst als ik wil heeft de prof. gezegd maar dan sta ik zo laag kan ik net zo goed nog even wachten.
Zoals ik je al eens schreef, slaap ik 's morgens soms 2 uur 's middags na het eten soms van half 2 tot een uur of 4 half vijf. en dan 's avond van 6 tot 8 en dan ook gewoon 's nachts nog de hele nacht. Als de huishoudelijke hulp komt en ik slaap en zij begint te stofzuigen en stoot tegen mijn bed, wordt ik niet wakker.
Moet wel zeggen dit is niet elke dag zo maar 's middags en 's avonds komt het meest voor.
Was afgelopen dinsdag bij onze dochter in Dordrecht we zitten te praten en in eens was ik weg en slaap gewoon in de stoel een uur.
Toen ik wakker werd snel naar huis gegaan en heb toen ook nog even 2 uur geslapen.
Maar eind mei komen we wel nog even bij jr. kijken, belooft is beloofd.
En wanner het gaat gebeuren weet niemand.
Toen ik in augustus 2000 op de lijst kwam zei de prof. reken maar op drie tot vier jaar, mei 2001 kreeg ik toen een nieuwe lever.
De patholoog had tegen de leverarts gezegd na onderzoek van de lever deze man was dood alleen hij wist het nog niet.
Het reststand wat er van mijn lever nog werkt daar kan je eigenlijk net op leven daarom ben ik er ook zeer zuinig op.

Trouwens 25 mei ga ik 8 wisselmotoren en 8 inbouw wisseldecoders halen bij Theo in Dordrecht en dan gaan we alle wissels die je tegen komt als je boven komt in bedrijf nemen.
Maar ook de kopsporen hoop tegen die tijd met twee treinstellen, heeft koploper Piet ook weer wat te doen.
Heb nu boven twee sporen liggen met een keerlus met elkaar verbonden en ook deze sporen gaan we in bedrijf nemen maar dan door twee kanten op te kunnen rijden.

vr.gr. Jannie en Gunther en een prettig weekend, ook voor je twee vrouwen.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Heftig verhaal Günther,

Ik hoop van harte dat er op niet al te lange termijn een geschikte lever voor je beschikbaar komt en je weer een redelijk normaal leven kan leiden.

Groet,

Ronald
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Bedankt Ronald,

Ik moet gewoon geduld hebben.
We gaan zo onze kleinzoon halen, en daarna even een paar uurtjes liggen en dan naar mijn oude moeder.
En vandaag en morgen treintje laten rijden anders is hij hier niet geweest, zegt hij altijd tegen zijn moeder.
Als je deze ziekte hebt, bindweefsel ziekte dan weet je wat er kan gebeuren.

vr.gr. Gunther.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hallo allemaal,

Kleinzoon is weer naar huis, dus is het weer tijd voor een aanvullende update.

De eerste foto zien jullie dat de keerlus nu open is en de wissel rechts is verwijderd.
De twee Lange sporen dit zijn sporen die blijven liggen.
Op de tweede foto zie je stukjes spoor liggen dit worden de andere station sporen die naar twee kanten bereden kunnen worden.
De twee grote openingen tussen de spoten daar komen twee perrons.
De volgende twee foto's zie je hoe het is en hoe het wordt.
De kruiswissel is om alle sporen beter te kunnen benutten.
De laatste foto is zo dit zet ik weer in elkaar als ik de wisselmotoren heb en de bij behorende decoders.
Dus dit blijft nog zeker 4 weken zo liggen.

vr.gr. Günther tot volgende update.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hoi Günther,
Goed te zien dat je weer actief bent op het forum.
Ik ben onze afspraak nog niet vergeten hoor, ik heb het op het moment alleen heeeeel erg druk op mijn werk.
Maar wat in het vat zit verzuurd niet....
Wip je de 17e nog ff binnen bij HIP als je gezondheid het toe laat?
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Bedankt voor je mede leven.
Vanmorgen naar het EMC geweest jaar controle.
Thuis gekomen anderhalf uur geslapen en ga nu even eten
Maar Hio dat wordt denk ik niks.
En ik ben jou ook niet vergeten hoor.
Werk gaat nou eenmaal voor, he.

vr.gr. Günther :thumbup:
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hey Gunther,

Tijd niet gesproken en niet gezien.  Heb je draadje zo eens doorgenomen. Wens je heel veel sterkte toe en maar hopen dat je een keer snel aan de beurt bent!

Misschien zien we elkaar de 25ste nog wel: ik neem aan dat je de Reelandhal gaat aan het Halmaheiraplein?
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
hoi Henk,

Daar wil ik naar toe, slaap eerst uit en dan op naar Dordrecht.
Heb een bestelling staan bij Theo.

Anders kan ik ook niet verder.
En ja misschien zijn er nog wel meer.
Schik niet want zie er niet uit.
Hoe gaat het nu met jou.

vr.gr. Gunther. :thumbup:
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hoi Gunter,

Wordt waarschijnlijk na de zomer, dan heb ik hopelijk weer tijd en dagen genoegd gespaard.
Modelspoorbeurs in Dordrecht?
Is dat eenmalig of op regelmatige basis? Interessante verkopers?
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hallo Leo,

Het was vroeger in de Reeland sporthallen meestal vier keer per jaar of ook wel iets minder.
Enkele jaren geleden paste het in eens niet meer bij hun hallen.
Maar toe kregen ze nog subsidie genoeg van de gemeente, maar nu moeten alle gemeente 40% bezuinigen dus dan wordt het geld overal vandaan komen.
Dus nu zijn ze blij dat het ergens van dan komt en de organisator is geloof ik ook iemand anders.
Ik begreep van mijn handelaar dat het dit jaar twee keer is, maar als het weer gezellig druk is gaat het misschien wel naar 3 of 4 keer per jaar wie weet.
En om twaalf uur weer een M & G onder de trap net als vroeger als dat kan natuurlijk.
Misschien zie ik je wel want het is op zondag zou leuk zijn, om iedereen weer te zien.

vr.gr. Gunther.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hallo allemaal,

Vandaag in de Reelandhal geweest, maar heb niemand gezien.
heb bij mijn dealer Theo Mehlbaum weer inkopen gedaan.
Dit keer 8 wissel inbouw decoders en 8 wisselmotoren.
Nu kan ik de rechter kant helemaal automatisch besturen en van twee verschillende kanten het station naderen.
Zodat ik ook twee treinstellen tegelijk laten stoppen lang hun perrons.
Maar kan nu ook de keerlus aan de binnen kant van het klimspiraal bovenop in gebruik nemen.
Zodat er nu bovenop de baan in principe vier maar zeker drie treinen kunnen rijden.
En zal het passeerspoor ook beter benut kunnen worden, in het klimspiraal.


vr.gr. en tot de volgende update, Gunther.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
kleine update,

Na dat ik grote problemen heb gehad met mijn ziekte.
Waar een weken lange ziekenhuis opname in het EMC voor nodig was.
En waar ik nu bezig ben met een nieuwe medicijn die mij om de 2 weken wordt toegediend.
Dit medicijn is alleen via het EMC verkrijgbaar.
En waar mee we EMC en ik mijn dikke darm kunnen behouden.

Hoop ik zo dra het weer dit toe laat weer aan mijn hobby verder te kunnen gaan.

Tot zover mijn update.

vr.gr. Gunther.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hallo Gunther, gezondheid is het belangrijkste
sterkte gewenst en we kijken uit naar de volgende (echte ;)) update van je baan
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hoi Gunther,

Zoals ik vanmiddag al zei ben ik blij dat je weer terug bent.
Veel beterschap gewenst namens ons 3-en.

Groetjes Dennis, Monique en Mara.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hartelijk dank voor jullie mede leven.
Moet elke 2 weken naar het EMC voor een nieuw medicijn.
Ze hopen op deze manier mijn dikke darm te redden.
Dit komt veel voor bij mensen met Crohn en PSC mijn leverziekte.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hoi Gunther,
Lang niets meer van je gehoord.
Hoe gaat het?
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hoi,

Tja, wat zal ik zeggen.
Ik slaap veel en als het zo warm blijft zal er niet veel gebeuren.
De problemen zijn dus ook nog niet opgelost.
Heb wel al wat foto's gemaakt maar ook daar nog niet verder aan toegekomen.
Wat het lokale spoor moet worden met treinstellen is aangesloten.
Maar nu heb ik problemen met de nieuwe wissel decoders, met het gele draadje.
Volgens mij goed aangesloten, maar doen het nog niet.

vr.gr. Gunther.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Hallo allemaal,

Na een voor mijn tamelijke lange stil staand heb ik de draad weer eens op gepakt.
De problemen met de wissels zijn op gelost, lag niet aan de wissels maar aan de Booster en dit is nu geregeld.
Ze doen het nu allemaal naar behoren.
Ik heb ook de draden onder de bovenkant netjes weg gehangen.
Er gaan precies 4 draadje door het oog en ik zal dit over al zo doen, zie foto.
Wordt echt tijd dat ik weer wat aan de bovenste niveau ging doen want er staan al weer 19 treinen te wachten geijkt en wel, om mee te kunnen rijden.

vr.gr. Gunther.
En wie ik nog geen prettige feestdagen heb gewenst bij deze en een trein rijk 2015 toe gewenst.
Re: Ombouw van K-rails naar C-rails
Ik heb nu al het hout binnen om de bovenste verdieping dicht te leggen.
De plaat waar later de wissel straat op komt te liggen is al geplaatst.
Nu de 20 slanke wissels nog, haha.
Verder ben ik ook begonnen de andere klimspiraal aan te leggen met passeerspoor.
Hier zal ik wel veel werk aan krijgen, opa heeft niet zo veel puf meer om al die gaten achter elkaar te boren.
Maar aan de onderkant van de foto is de  aan vang te zien.

vr.gr. Gunther.
Tot de volgende update.