Hallo Albert en Anne,
Ik wou deze namiddag uitvoeren wat je mij had aangeraden, Albert, tot ik plots tot de constatatie kwam dat mijn BR 86 wel degelijk begon te rijden. Ook de tweede lok, de S 96, heb ik aan de praat gekregen. Wat was het? Iets heel stom, weer zo iets typisch voor mij
. Ik had Rocrail na het wijzigen van de interface instellingen van de loc, niet afgesloten en weer opgestart. Ik dacht dat dat niet nodig was, verkeerd gedacht dus
. Nu doordat ik deze middag opnieuw opstartte was dat dus wel gebeurd en mijn loc begon te rijden. Grote vreugde alom!
Beide locs staan dus op Motorola ingesteld, 28 rijstappen en protocol versie staat op 1. De derde loc, het kleine Klvm locje zal ik morgen uit proberen, maar ik vermoed dat dat ook wel zal lukken.
Ik heb nog een klein vraagje, Albert. De Serie 96 loc is zo een goedkoop machientje en daardoor kreeg ik de snelheid via de CS3 niet naar mijn goesting. Het moest trager maar dat lukte van geen kanten. Ik had de instelling Vmax op de CS al op 30 ingesteld en dan ging de loc nog te snel, terwijl de instelbare maximumwaarde 250 is. Ik vermoedde dat deze manier van werken niet de juiste was en heb de max snelheid op de CS dan terug een stuk hoger ingesteld en heb ik in Rocrail, op het tabblad "Snelheid" de snelheidspercentages aangepast, in dit geval dus lager gesteld. Bvb voor Vmid geen 50% maar 30%.
Nu vroeg ik mij af of ik deze manier van werken misschien voor al mijn locs zou moeten toepassen. Dat wil zeggen de Max snelheid op de CS hoog instellen en de verschillende snelheden (min, midden, kruis, max) dan regelen via rocrail door de snelheidspercentages op het tabblad "Snelheid" aan te passen. Ik vermoed, maar verbeter mij als ik verkeerd ben, dat als je een hoge max snelheid voor je loc op de centrale instelt en dan met de percentages bij regelt in rocrail, dit tot een betere regeling leidt dan te vertrekken van een laag ingestelde maximum snelheid op de centrale. Of maakt dit niet zo uit?
Alvast bedankt voor de hulp,
Groeten, Vic