Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Baanontwerp Aigle

Gestart door Opazwitserland zaterdag 03 november 2012, 16:26:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baanontwerp Aigle
Paul

Weer een overwinning, je mag best wel trots op jezelf zijn.
Heb je de OC32 terug aangesloten?
Groeten uit Deurne.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hoi Jorg,

Nee. De OC heb ik voorlopig links laten liggen.  Ga dat toch nog rustig moeten bestuderen..
Re: Baanontwerp Aigle
 :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Het kan soms net iets zijn wat je over het hoofd ziet.
Beste is een checklist te maken wat je dan gaat nalopen als er eens iets niet werkt.
Doe ik ook hoor. ;)
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Murphy is bij mij toch op bezoek heb ik de indruk.  Nu is er een wisseldecoder die helemaal niks meer doet.  Vier wissels plat.  De decoder heeft voeding en digitale stroom.  Die kan toch niet plots opgeblazen worden. Morgen weer enkele uren zoet om dit probleem op te lossen. Vanavond toch maar even op pauze.
Re: Baanontwerp Aigle
Paul

Jammer.
Best een bordje aan de deur van je treinkamer hangen met
"Verboden toegang voor Murphy" >:-D >:-D >:-D >:-D
Groeten uit Deurne.
Re: Baanontwerp Aigle
Varekamp
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hallo Paul,

Jeetje datums een heel verhaal, eerst je seinen die niet met je decoder samenwerken en nu je wisseldecoder. Ik moet nog beginnen met het hele verhaal. Ik moet ook nog I-train onder de knie krijgen etc...😕

Hopelijk als je nu een avondje rust neem kom je waarschijnlijk achter het probleem. Veel succes.

Groeten Ronald  :)
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Het probleem is gevonden.  Een van de vier wisselspoelen van Marklin!!! was los doorgebrand en vastgelopen. Ik vrees dat daardoor ook de decoder geraakt is want deze krijg ik ook niet dadelijk aan de praat. Die wisselspoelen beginnen me langzamerhand de keel uit te hangen. :( :( :( terug naar af.
Re: Baanontwerp Aigle
Paul

Dat is weer geen goed nieuws.
Ik leef met je mee.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanontwerp Aigle

Hoi Paul !

Ik denk dat de baas van Márklin thuis op zijn baan wisselaandrijvingen van een ander merk heeft.....
eigenlijk denk ik dat die er helemaal geen heeft, anders was dat probleem wel opgelost !

Succes gewenst, Grtz Tony
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hallo allemaal,

Terug van weggeweest.  Eerst de wisselspoelen vervangen, was er weer een ander spoel dat problemen gaf.  Ook opgelost. De seinen zijn geplaatst, maar de juiste lichtcomibinatie krijg ik nog niet afgesteld.
Laat het technisch gedeelte nu toch even rusten en ben begonnen met het station te bouwen.  Hierbij een voorproefje.  Het echte prutswerk begint nu pas.
Re: Baanontwerp Aigle
Paul
Prachtig station, zal zeken een blikvanger op je baan vormen.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2009

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Erg mooi station, ook mooi verouderd.

Gr henk
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanontwerp Aigle


Ook het tafelkleed mag er wezen, Paul  :-)

Grtz Tony
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Dat wordt een heel mooi gebouw en schitterend geweathered Paul.

Dat dit een prominente plek krijgt op je baan is wel duidelijk.  :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
zendesigner
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Mooi Paul  :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Ook wel eens lekker om met wat anders bezig te zijn.
Ziet er goed uit Paul.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Mooi station Paul, mooi groot.

Groet Herman.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Even een impressie op de baan.  Is nog dakgootwerk aan en laatste details.  Wacht op de verlichting om helemaal te kunnen afwerken.
Dankzij de huidige storm vallen de tuinwerken stil en vindt ik wat tijd om door te gaan.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Dat gaat meer en meer 'smoel' krijgen Paul. Nu de postbussen nog parkeren voor het station ;-)

Hier stormt het ook driftig: gelukkig niets van het dak afgewaaid.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baanontwerp Aigle
PAUL,
Jou kennende zal het station nog zeker worden "aangekleed" met vele figuren en accessoires. Die CH-ers zie ik al zitten op de perrons en de seinen komen vanzelf wel. Het wordt weer een pronkstuk op de baan. :important: Ben benieuwd naar jouw vorderingen. Hou ons op de hoogte! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Paul

Prachtig afgewerkt station, zal zeker een blikvanger worden op je baan.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Fraai station Paul! :thumbup:
Zonder perronoverkapping straalt het geheel erg anders uit ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Vandaag  de verlichting van het station in orde gekregen.  Met acht knoppen kan ik de verlichting aan en uit zetten.  Geeft wat meer spielerei. ;) Oogt wel mooi.  Nu nog een aantal details aanbrengen.  Heb bij de bouw van dit station weer veel geleerd.  Fouten gemaakt die ik hopelijk in de toekomst niet meer maak.  Hierbij een paar avondlijke sfeerbeelden.  De foto's zijn uit de hand genomen met vrij lange sluitertijd.
Prettige Paasdagen nog.

Paul
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Prachtig Paul telefooncel valt ook mooi op met het blauwe licht. :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Dat ziet er zeker goed uit.

Verlichting zou je ook mooi met de OC32 kunnen aansturen.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Zo zie je maar Paul: alles sal regkom !
Re: Baanontwerp Aigle
Paul

Prachtig stukje werk geleverd.
Goe bezig man. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Paul,
Je hebt meer talenten dan alleen maar aan jouw station bouwen. Kijk alleen maar eens naar die middelste foto. Dat is pas een geweldige opname en - als dat uit de hand genomen is - dan is dat de 'vaste' hand van de meester. Wat scherp is die! Echt uit de hand? lijkt meer op statief, maar het is ongelooflijk! Voor het licht van onder/achter de tafel niet te scherp fel, maar juist een diffuse belichting! Echt heel erg goed en knap! Bij de foto met het licht komend van achter het station is ook heel mooi genomen. Telefooncel en de binnenverlichting van  station met verschillende tinten; in één woord geweldig !
Chapeau! :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Gotthard
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hoi Paul,

prachtige beelden!

Ben wel benieuwd welke fouten tijdens het bouwen van het station jij dan bedoelt? Zou je deze met ons willen delen?

Groet,

David
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Bedankt voor de positieve reacties.
De fouten die ik gemaakt zie je niet op de foto's.  De perronoverkapping heb ik moeten aanpassen omdat de hoogte van geen kanten klopte.  Het dak loopt nu wat minder schuin, maar het valt al bij al mee.  Dan was er het probleem met de verlichting inbouw. Voortaan ga ik deze vroeger inbouwen namelijk voordat de muren samengesteld worden, dat werkt veel makkellijker. Het geheel voldoet voor mij best.  Hier en daar nog wat details aanbrengen.  Hoop nu een van de dagen te kunnen starten met balasten van het station.
Moet ook nog een mooi perron vinden.  Had een mooi, maar is te breed.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Perron zelf maken Paul??

Perrons en perronranden van Auhagen bij voorbeeld en perronfolie van Realpin

De rest opvullen met balsahout of ander vulmateriaal.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Even weg geweest.  Twee dagen thuis.  En de vingers jeuken. Heb een paar meter sporen geweatherd.
Morgen terug weg. Na maandag hoop ik tijd te vinden om een stuk van de stationsporen te weatheren en te ballasten.  Hou jullie op de hoogte en hoop binnenkort een schitterende foto te kunnen plaatsen......... :P
Re: Baanontwerp Aigle
Varekamp
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hallo Paul,

Wat een prachtig station. Ook qua verlichting super gemaakt. 👍
Succes met de balst aanbrengen en weatheren. Zien we komende week de update?

Groeten Ronald  :)
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hoi Ronald,

Zal iets langer duren.  Zit op moment in Dresden.  Maar er komt hopelijk binnen een kleine twee weken een mooie update.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Zijn terug thuis en heb toch even tijd gevonden.  Heb hard gewerkt en een proefopstelling gemaakt. Perronconstructie gemaakt en gebruik gemaakt van een schitteren werkstuk van Henk.  Waarvoor duizend keer dank.  Hierbij een snelle foto met ipad
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Dat ziet er merakels goed uit.
Heb je wel de wissels goed gecontroleerd op hun werking want met dat ballasten heb ik altijd met wissels een beetje angst.
Het gaat nu op een echte modelbaan lijken  ;) :)
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Staat zeker merakels goed: we krijgen nu indruk hoe het zal zijn als het meer en meer 'aangekleed' is.

Van het weekeind komen de masten en de lange draden Paul ;-)

Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Ik zie wel dat er flink gepoetst moet worden want zo te zien zit er op de rails ook aardig wat roest.
Re: Baanontwerp Aigle
Paul

Prachtige update weer.
Bovenleiding ziet er fantastisch uit.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Paul,
Mijn mond valt open van verbazing. Wat een prachtig stuk werk is er geleverd aan het begin van dit emplacement. Het gaat geweldig lijken met die 'preiser' baanpersoneel. Helemaal in het oog vallend is het 'schakelstation'. Dit is gezamenlijk een blikvanger. Je gaat het nog meer 'aankleden' zeker? Benieuwd naar jouw verdere werkstuk. Laat mij en de anderen niet te lang in onzekerheid. Wij wachten af. :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Bedankt allemaal voor de lovende woorden.  Het schakelstation is het werk van Henk Has-bls!  Ronduit wereldklasse. 
Tom wat betreft de angst voor het beschadigen van de wissels met ballast heb ik dezelfde vrees.  Wat de roest betreft klopt het niet echt.  Vooral bij een wissel op de foto denk je dat er veel roest zit.  Klopt niet, dit blijkt gewoon schaduw te zijn bij het nemen van de foto.
Ben ook bezig geweest aan de aansluitende perrondelen.  Gaat er goed uitzien, hoop volgende week update te kunnen plaatsen.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Goeiemorgen Paul,

Ik kan je voor wat betreft de wissels maar 1 advies geven: kleur de ondergrond van de wissels bruin (HEKI-3341 Beflockungsleim bij voorbeeld) en laat de wissels absoluut vrij van balast. Een klein korreltje in het mechaniek en het is bingo.

Ik heb nog wel wat potten staan: ik neem er eentje mee voor je.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Na een regendag Brusselen met Henk even naar de treinkamer.  Een foto van het schitterende schakelstation van Henk. Dank je man  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Paul
Je schakelstation ziet er bijzonder goed geslaagd uit.
Heb zaterdag nog een leuke babbel gehad met Henk en hem aan het werk gezien bij HIP, was vol op spanwieltjes aan het plaatsen aan de bovenleidingsmasten, een echt monnikenwerk.
Ik heb met hem afgesproken om eens langs te komen bij mij samen met jou.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Het is toch een JUWEELTJE om op jouw baan te hebben staan.  8o 8o :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Dag Paul.
Bijzonder leuk om zo'n mooi station een eigen "look" te geven, de bouw en weathering is prachtig geslaagd! :thumbup:
De foto's van het verlichte station zijn bijzonder fraai en het plezier daarvan is geweldig.

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Het schakelstation staat schitterend bij je perrons Paul. :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanontwerp Aigle

Pareltje op de baan erbij, Paul  :thumbup:

Dat er nog maar veel mogen volgen !!!

Grtz Tony
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Heb de vorige dagen hard gewerkt aan de perrons. Het begint er leuk uit te zien.  Trappen naar de voetgangerstunnel onder de sporen zijn gemaakt. Is allemaal veel meer prutswerk dan ik dacht.  Hoop begin van volgende week foto's te kunnen plaatsen.  Ik heb er wel zin in. :)