Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baanontwerp Aigle

Gestart door Opazwitserland zaterdag 03 november 2012, 16:26:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Nou Paul, het gaat er zowaar aardig op lijken! :thumbup: :thumbup:

Een opmerking over het sein rechts: deze staat in beginsel niet op de goede plek, maar dient aan de linkerzijde van het spoor te staan (tenzij de uitslag van je rijtuigen het seint raakt). Ook moeten de seinen verder naar voren worden gehaald: dus voor de wissels plaatsen. Kun je dat nog realiseren?

Seinophanging: ik wil je zeker wel helpen om de bevestigingsbeugels te buigen. Het is priegelwerk. Kijk maar eens wanneer je gelegenheid hebt in het nieuwe jaar! Heb dan elke vrijdag een vrije dag, dus ook wat meer ruimte.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hallo Henk,

Heb dergelijke opstelling dacht ik al verschillende malen gezien, tenzij ik mij vergis.  Ga er volgende weken is naar kijken. Alvast bedankt.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Een voorsein vlak boven het tunnelportaal; dat kan kloppen. In jouw geval moeten de hoofdseinen in dit geval de wissels afdekken.
Re: Baanontwerp Aigle
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Sfeervol stukje scenery Paul  :thumbup: :thumbup:

Ik doe het je niet na.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hallo Henk,

Je hebt natuurlijk gelijk, maar mijn kennis van het plaatsen van de seinen is eigenlijk te beperkt.  Ik kan in elk geval de seinen verplaatsen, want deze zijn maar voorlopig geplaatst.  Moet bij jouw is wat les komen volgen.....
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
You make me blue Paul  8o 8o
Re: Baanontwerp Aigle
keeszondag
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Paul, je krijgt het hoedje weer terug: chapeau!! Dit is wat we willen zien, kale banen die getransformeerd worden in "modelbanen"!! Ik ben bijzonder nieuwsgierig wat je verder allemaal uit die hoed gaat toveren!!
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Zalig Kerstfeest voor allemaal.  Zijn terug in Zwitserland aangekomen.  Ook hier op onze hoogte (1000m) geen witte kerst. Mogelijk vannacht.
Henk, heb vandaag tijdens het rijden twee rare seinen gezien.  Zal trachten er een foto van te vinden.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Jullie ook een Goede Kerst! 

Voor vreemde dingen altijd te porren Paul: laat maar komen.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Gelukkig Nieuwjaar allemaal.  Geniet van het leven, en geniet van elk treinmoment.
Paul en Monique
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hallo allemaal,

Even stil geweest.  Heb ondertussen mijn Zwitsers dorpje gebouwd.  Is nu klaar om op de berg te monteren.
Hoop daarmee nog klaar te geraken voor we weer terug naar onze Zwitserse stek verkassen.
Hierbij wat fotos
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
nog wat sfeerbeelden
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Dat ziet er al veelbelovend uit Paul!

Maar ..... is er iets ernstigs gebeurd in je dorpje??? Nu al de splinternieuwe trauma-heli 'im Einsatz'!?!?

Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Henk,

Er was juist een lawine geweest. De heli was inderdaad zoals jij weet pas op de basis geleverd.
Zal even origineel moeten zoeken om deze te weatheren.  Maar na die lawine .....
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Ach hemel nog aan toe! Nu begrijp ik dat er geen kip meer in je dorpje is te ontwaren! ;-)

Maar misschien voor uitbreiding van de hulptroepen is dit nog iets voor je:
Eurocopter AirZermatt en VW bus AirZermatt
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
En een mooie ambulance van AirZermatt: VW Ambulance Airmatt Je hebt hem inmiddels gezien in Houten
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Alle hulp zal welkom zijn.  Met een ambulance komen ze er niet, met een heli ook niet.  Laatst bij ons vijf helicopters van Air Glacier en eentje van Air Zermatt.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Zo dan Paul, was er iets serieus aan de hand met zoveel 'Einsatz'???
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Inderdaad.  Serieuze lawine met vier doden. Gedurende enkele uren een hele machtsontplooing.
Tijdens die week zijn er elf doden gevallen in Wallis.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Dat is heel heftig Paul!

Dit is een van de meest gevaarlijke ski-seizoenen tot nu geloof ik??
Re: Baanontwerp Aigle
keeszondag
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Valt wel mee hoor hier. Gewoon op de pistes blijven en luisteren naar de aanwijzingen!
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hallo Kees,

Klopt met wat je zegt, maar sommige kunnen blijkbaar niet luisteren.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Vandaag de werkplaats opgeruimd en alles mooi gesorteerd.  Gisteren de verlichting van de huizen in orde gebracht. Hoop vanmiddag nog met de bergwerken te kunnen starten zodat het dorp nu echt vorm kan krijgen.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Gisteren een deeltje van de bergwerken kunnen doen.  Er restte geen tijd om wat foto's te nemen.
Ondertussen zitten we op onze Zwitserse stek en ben een boomexperiment aan het maken met foliage van Silhouette.  Als hij klaar is zal ik een foto plaatsen. 
Door het veranderen van de server krijg ik geen enkele notificatie meer binnen.  Heb ze allemaal terug geactiveerd, heb al even een klachtje gestuurd, helpt niet.  Zal nog is een berichtje moeten sturen naar een van de moderatoren.
Re: Baanontwerp Aigle
keeszondag
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Dat ziet er allemaal prima uit Paul. Ik ben benieuwd naar de bomen!
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Ben een kerkje aan het bouwen.  De glasramen ogen niet echt mooi.  Zo kan je een glasraam alleen 's avonds zien als de kerk binnen verlicht is. Misschien een filter voorzetten ? Ik wil een foto bijvoegen, maar het bestand is te groot.  Hier in Zwitserland heb ik momenteel enkel mijn ipad.  Kan ik die foto's kleiner maken op de ipad?
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Dag Paul,

Als het inderdaad om iPad gaat klik voor download op de volgende link: https://itunes.apple.com/nl/app/photo-crop/id431136934?mt=8

Met Foto Crop kun je de foto's kleiner maken. Als het een tablet (Android) dan moet ik nog ff voor je zoeken.

Laat maar lezen!

Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Ik gebruik mijn ipad ook vaak om te posten op het forum. Ik gebruik de Photobucket app hiervoor.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Citaat van: brietdijk op zondag 02 februari 2014, 15:58:27
Ik gebruik mijn ipad ook vaak om te posten op het forum. Ik gebruik de Photobucket app hiervoor.
Citaat van: Has-bls op zondag 02 februari 2014, 14:45:18
Dag Paul,

Als het inderdaad om iPad gaat klik voor download op de volgende link: https://itunes.apple.com/nl/app/photo-crop/id431136934?mt=8

Met Foto Crop kun je de foto's kleiner maken. Als het een tablet (Android) dan moet ik nog ff voor je zoeken.

Laat maar lezen!

Allebei bedankt voor de tips, maar heb ze allebei opgezocht en geprobeerd, maar ik slaag er maar niet in om de fotos op een of andere manier kleiner te krijgen.
Zal morgen nog is een poging doen


Re: Baanontwerp Aigle
keeszondag
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Paul. ik gebruikte in CH ook mijn iPad. Je kunt Photobucket via de browser openen en dan foto's uploaden kiezen. Voor het selecteren van de foto's wordt automatisch je filmrol geopend, daar kan je dan de foto's selecteren. De grootte van de foto doet er dan niet toe. Succes!
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Nieuwe poging
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Zoals jullie op bovenstaande foto kunnen zien, komen die glasramen veel te hard naar voor.  Kan een grijsfilter voor de kleuren helpen misschien, maar waar zoiets te vinden
Re: Baanontwerp Aigle
keeszondag
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Paul, wat te denken van grijs vloeipapier? Of wit, zoals bijv. in schoenendozen wordt gebruikt. Of bakpapier, maar dan niet echt bruin? Het moet veel licht tegen houden, maar niet alles.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Kees, dat bakpapier dat is een reuze-idee. Schitterend.
Had al 1 raam licht grijs geschilderd van de toren, maar dat idee van jouw is veel beter. Dank je
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Nog een schoolgebouwtje klaar gemaakt.  Hier en daar moet ik nog wat retoucheren met de verfborstel, maar het begint te benaderen naar waar ik wil.  Als ik hier in Zwitserland nog veel gebouwen optrek zal ik een verhuiswagen nodig hebben  >:-D >:-D
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Netjes gedaan Paul ook dat weatheren. Toch wel fijn als jij je hobby op 2 plekken kunt uitvoeren.

Ennuh ,,,,,,,,,,,,,,,,,, bedankt weer ! ;-)
Re: Baanontwerp Aigle
keeszondag
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Mooi Paula, goed gelukt! Die verhuiswagen heb je natuurlk nodig voor al die pakketjes van ....... :P
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Heb weer een boompje geprutst.  Wil nog niet echt lukken.  Zit nog met de draadconstructie die niet helemaal is zoals ik zou willen en dan gebruik ik blijkbaar de verkeerde lijm om de foliage aan te brengen. Hierbij een foto. (Als het lukt)
Re: Baanontwerp Aigle
keeszondag
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Ik vind het een prima boompje en zo te zien zitten jullie daar helemaal toppie in CH!!  :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Dorp op vensterbank.  Het werk van de laatste dagen. Transport naar België is pa voorzien tijdens de krokusvakantie
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
We zijn er benieuwd welk plekje het dorpje op je baan gaat krijgen Paul. Ziet er veelbelovend uit!

Goede reis naar huis alvast.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Beetje offtopic maar ik had het idee dat Opazwitserland mogelijk wel het antwoord weet op mijn vraag.
Wat is de Italiaanse benaming voor een spiraaltunnel of keertunnel?
In het Duits gebruiken ze alleen de term Kehrtunnel maar hoe noemen de Italiaans sprekende Zwitsers dat?
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hallo Henk,

Bij mijn weten is dat : galleria elicoidale ferroviaria of enkel elicoidale.  Hopelijk heb je er wat aan.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Hartelijk dank! Leuk om te weten voor de plattegrond met uitleg van mijn spoorbaan.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Eindelijk tijd gevonden om het dorp in de bergen af te werken.  Er is nog veel werk aan, maar het eerste aanzicht bevalt me al wel.  Wil ik jullie niet onthouden. Het dorp is nog niet bewoont en daar moet nog wat aan gebeuren.  Hoop zondag op Rail een aantal huurders te vinden  :P :P :P
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

online
Re: Baanontwerp Aigle
Als vakantiehuizen kunnen ze ook genoeg opbrengen, zomer en winter.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Ziet er sfeervol uit, goed gelukt!
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Gisteren naar Houten geweest.  Heb huurders en eigenaars gevonden.  Ben vanmiddag al even bezig geweest om ze naar hun respectievelijke huizen te begeleiden.  Hoop morgen nog even tijd te hebben om de rest van de bevolking op zijn plaats te krijgen en als ze allemaal hun plaats gevonden hebben zet ik nog wel een fototje. Woensdag zijn we weer terug naar de bergen.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Citaat van: Opazwitserland op maandag 24 februari 2014, 18:03:50
Heb huurders en eigenaars gevonden.  ..................  als ze allemaal hun plaats gevonden hebben zet ik nog wel een fototje. Woensdag zijn we weer terug naar de bergen.

Hoi Paul,

Was het nog druk in Houten en ben je alleen gegaan?? Leuk dat je nog het een en ander van je gading hebt weten te vinden.

Woensdag dus weer terug in CH  :thumbup: :thumbup: Geniet ervan!
Re: Baanontwerp Aigle
keeszondag
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Mooi zo Paul! Hoe lang ga je dit keer? FF kijken of ik nog wat nodig heb daar.... :D