Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baanontwerp Aigle

Gestart door Opazwitserland zaterdag 03 november 2012, 16:26:12

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Baanontwerp Aigle
-Paul:
Complimenten voor het bereikte resultaat, je moet goed kijken want op het eerste zicht lijkt het een echte buitenopname,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Héél mooi Paul, en inderdaad net wat Jorg schrijft het is net echt. Ga zo door.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanontwerp Aigle

Eerste hoekje kan er prima mee door, Paul  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Bedankt allemaal voor de aanmoedigingen👍🏻

Vandaag voor het eerst sinds lang nog is gaan rondneuzen in Houten.
Eerst de meet en Greet van de Swiss groep.  Heerlijk om verschillende mensen terug te zien.
Ruim de tijd genomen om dan in de hallen rond te neuzen.
Twee Bemo wagons en loc gevonden.  Verlichting voor perron La Combaz.  Verlengdraad voor servo's ,  ree groepje voor in het bos.  Hopelijk krijg ik alles nog ingepast voor we weer even weg zijn.
Re: Baanontwerp Aigle
Varekamp
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hoi Paul,

Zo te lezen heb je lekker ingeslagen  :D

Kunnen we de komende tijd weer lekker genieten van je up-dates de komende tijd.

Groeten Ronald  :)
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2016

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Dag Paul,

Ik ben net door je ganse draadje geraakt.
Jawadde wat een prachtig werk... :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Als ik jou bezig "zie" krijg ik ook steeds meer zin om aan mijn baan te starten, al ben ik ondertussen, oa op jou aangeven wel een het twijfelen of ik toch niet beter mijn ontwerp in de lengte uitrek.  De volgende dagen eens wat gaan tekenen.

Ik hoop dat ik een beetje van jou talent.  Wat me wel pleziert is dat je tijdens de bouw, de hobby hebt geleerd, dat wil ik ook bereiken.

Groeten,
Ivan De Laet
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Ivan
Bedankt voor de mooie woorden.  Is inderdaad een plezierige hobby.  Dankzij dit forum heb ik veel bijgeleerd.
Na 19 september moet je toch eens langskomen. Tot binnenkort?
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2016

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Dag Paul,

Doe ik zeker.  :)
Prettig verlof gewenst in het mooie Zwitserland.

Groeten,
Ivan De Laet
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Vandaag station La Combaz verder afgewerkt.  Is nog veel prutswerk nodig.  De masten staan nog niet echt recht,  moet nog gebeuren.  Morgen de kist met het bouwmateriaal om chalets te bouwen in CH.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hierbij de foto
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Je bent hard gegaan na mijn bezoekje ;-)  Leuk sfeertje gaat het worden zo Paul  :thumbup:

Onze koffers staan vrijwel ingepakt ......  >:-D
Re: Baanontwerp Aigle
-Paul:
Weer een plaatje van een plaatje, mooie opzet,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Paul,
Ik ben gisteren terug gekomen uit CH. Zoiets als wat jij laat zien op de foto is erg realistisch van opzet. Ik ben alleen bang, dat als er iets naar beneden valt, dat jij dan de baan moet gaan schoonmaken. Of erger, het gehele traject wordt geblokkeerd. >:-D >:-D
Of geeft de foto toch een vertekend beeld? Zal wel, want - jou kennende - is alles goed afgeschermd. Vind het erg mooi van opzet en het stationnetje doet het fantastisch op de gehele scenery! Ga zo voort, Paul en het wordt een prachtige CH-baan.
:thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Ziet er weer geweldig uit Paul, zelf zou ik er voor kiezen om op de breuklijnen van de rotsen heel licht met wat wit de zaak te drybrushen.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hierbij avondzicht .Bedankt voor de complimenten. Nu alles opruimen 😜
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baanontwerp Aigle
-Paul,
Magnifiek gezicht op het station en de perrons. Heel goed gedaan. Zelfs jouw "bezoek" zal zich best veilig voelen!  :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
-Paul:
Das een prachtige nachtopname,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:  en goede reis naar jullie stek in CH.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Lekker avondsfeertje. Kom er van in de stemming om een flesje te ontkurken.
Veel plezier in CH en mooi weer.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Dank je wel allemaal.  Tom dat drybrushen ga ik is uittesten .  Bedankt voor de tip👍🏻👍🏻👍🏻🇨🇭🇧🇪🇱🇺
Re: Baanontwerp Aigle
viking
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hey Paul,

is mooi geworden je verlichting  :thumbup:
Ging blijkbaar vlot om ze te plaatsen mooi sfeertje en een mooie Bemo in je station?

Grts

Bon séjour en Suisse

Johan
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Mooi zo'n avondstemming en dat om helemaal in de vakantiestemming te komen.

Als je terug bent Paul: wat van het idee om het licht te dempen met weerstanden? Dan komt het nog meer tot zijn recht!

Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Henk
Er staan
Al
Weerstanden tussen. Ook bij telefooncel .  In realiteit geeft het minder licht dan op de foto. Mogelijk moet ik er nog een sterkere weerstand tussen zetten.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Welke weerstand heb je gebruikt?
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
1000ohm
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2016

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Dag Paul,

Prachtig werk dat je zo net voor je verlof nog hebt gerealiseerd.  Ik denk echter ook dat het drybrushen nog net iets meer dimensie geeft aan je baan.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Probeer eens 1500 - 2000 Ohm? (dat is voor na de vakantie ;-)  )
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Paul,

zijn het gloeilampjes of leds? In het laatste geval gaan weerstanden je niet heel veel helpen. Leds kun je het beste dimmen door Puls Width Modulation (Pulsbreedtemodulatie) toe te passen. Hiervoor is wat electronica nodig.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Bedankt Arjan.  Het zijn leds .  Ik denk dat ik wat electronica betreft ik bij jouw is in de leer moet komen😜👍🏻
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Paul, ik heb je een PB gestuurd.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2012

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Knap gedaan Paul en rotsen zijn mooi en impressionant weergeven.

Inderdaad nog de finishing touch met  wat drybrushing en dan weet je helemaal niet wat je ziet

T' amusement in Zwitserland. Het goede weer heb je daar denkelijk alvast

Groetjes
Peter
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Vandaag een dag met regenweer.  Ideaal om de chaletbouw terug op te pakken.  Er ontbrak nog een chalet van het gehuchtje.  Hierbij de voorlopige schetsen om met de bouw te kunnen starten.  Frontaanzicht ontbreekt nog.  Maar de bewoners zijn thuis en dan is het moeilijk om vanop het terras opmetingen en foto's te maken.  De eigenaar heeft wel zijn toestemming gegeven.😜🇨🇭
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baanontwerp Aigle
- Paul,
De tekening ziet er heel mooi uit; vooral ook dat dit chalet deels in de bergwand is gemaakt! Dat wordt weer priegelen en dat gaat jou zeker lukken. Ik weet van ene "Johan", die had bij o.a. de bouw van zijn baan, een gemerkt en gekleurde stok gemaakt en die zette hij neer tegen een wand en bij het maken van een foto, kon hij op die wijze de hoogte en breedte allemaal uitrekenen. Henk (Has-Bls) weet daar ook van en die zal zeker nog wel een foto van zo'n 'meetlat' hebben.
Het is een heel mooi chalet en zal zeker passen in jouw dorpje. Ik blijf nieuwsgierig naar het verdere verloop van deze 'woning'!
:thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
-Paul:
Ziet er weer bijzonder goed uit, jouw chaletbouw is wel helemaal top,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Spoorman
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Citaat van: GWS op maandag 05 september 2016, 20:20:02

Ik weet van ene "Johan", ..........


"Ene Johan" heeft een naam en heet Johan de Reuver. Een foto met de rode lat van 1mtr, uiteraard van zijn hand:



Gr, Ben.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Het systeem van Johan de Reuver kende ik en heb ik ook al toegepast.
In ons gehuchtje meet ik gewoon alles op met laser-meter.  Is nog altijd de meest makkelijke methode😜👍🏻
Re: Baanontwerp Aigle
viking
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hey Paul,
ik kijk al uit naar je gehuchtje als het op je baan gaat staan.
Volgende projecten worden dan fantasie en eigen ontwerpen zal ook een uitdaging zijn  :D

Om je vorderingen te volgen moet het dan slecht weer blijven? ;)

Toch niet hoor ik hoop dat je terug mooi weer krijgt zoals hier in Halle  :D

Zal wel wachten en zien als je eraan begint ;)
Geniet van je verblijf.

Grts

Johan

Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2016

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Dag Paul,

Mooi zo, op deze wijze kan het niet anders dan een prachtig chalet worden.  Het zit hem allemaal in de voorbereiding en in een goed plan/ontwerp.
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Het is terug wat gaan regenen.  Tijd om te prutsen😜
Re: Baanontwerp Aigle
-Paul:
Huisje ziet er al schitterend uit, zelfs al is nog maar half klaar,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baanontwerp Aigle
-Paul,
Alleen de finesses al is om van te gaan smullen. Wat mij betreft moet jij echt doorgaan met een heel dorp te gaan bouwen (maken). Het zit nu al echt in jouw vingers!!  8) En dan te gaan bedenken hoe het op jouw baan zou kunnen staan! Daar zijn vrijwel geen woorden voor!
Wanneer is het zgn. "pannenbier" bij jou gearriveerd?  :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Jørg en Gerard,
Bedankt heren voor de aanmoedigingen.
Vandaag nog wat ramen gemaakt.  Is een heel plak en knipwerk.
Nog vier te gaan en dan kan de schrijnwerker even gaan rusten.  Dan moet de dakwerker beginnen😜
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Goed bezig Paul. Krijg het er warm van maar dat kan ook wel want waar ik nu zit is het aan het einde van de middag en bijna 38° c.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2016

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Wel Paul als onze baan half zo goed word ben ik al heel blij. Als ik zo rond kijk op dit forum zijn er toch verdorie mensen bij die een hoop talent en fantasie hebben . Tony ,Jorg, jij ,Michel en dan vergeet ik er nog voor het moment ...
MVG Michel
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Terug in België een voorzetmodule aan het maken.  Ruwbouw bijna voltooid.  Is weer eens iets anders
Re: Baanontwerp Aigle
peterke33
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Paul


Dat word mooi zo dat hoekje  :thumbup: :thumbup: prachtig werk als dat klaar is.  :P
Re: Baanontwerp Aigle
Opazwitserland
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Bedankt Peter, der is nog wel enkele weken werk aan.
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2016

offline
Re: Baanontwerp Aigle
Dag Paul,

Zo, weer aan het bouwen? :)  Je baan wordt alsmaar mooier.  Hoe ver staat het met de laatste huisjes die je aan het maken was?
Re: Baanontwerp Aigle
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Baanontwerp Aigle
-Paul,
Welkom weer op 'eigen' grond; en je blijft steeds maar doorgaan. Geen rust, hoewel jullie die rust wel hebben gehad op jullie "CH" stekje. Ik zie niets van de vorderingen van het 'chalet' voor in het dorpje?  Zal nog wel komen. Wat ik wel zie een stel prachtig aangelegde haarspeldbochten. Dat wordt een 'hoge' module! Vergeet je die paaltjes langs de weg niet en op de hoekpunten komen zeker lantaarnpaaltjes te staan? Of breng ik jou nu een beetje teveel werk op jouw schouders? Suk6 en ga heerlijk zo door!  :-) :-) :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
-Paul:
Welkom terug thuis, de module gaat weer prachtig worden jouw kennende, veel suc6 bij de verdere bouw en afwerking,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanontwerp Aigle
Varekamp
gast

Re: Baanontwerp Aigle
Hoi Paul,

Ik lees dat je weer terug bent. Ik heb je foto's bekeken en dat ziet er top uit.  :thumbup:
Die voorzetmodule is wel origineel van je. Ik neem aan dat je die ook gemakkelijk kan loshalen?

Zie graag weer het vervolg?

Groet Ronald  :)