Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Interieurverlichting 7335

Gestart door fransmaas zondag 16 december 2012, 10:46:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Interieurverlichting 7335
Lid sinds: 2011

offline
Interieurverlichting 7335
Beste forum leden,

Ik ben in 3 rijtuigen de Interieurverlichting 7335 van Marklin aan het inbouwen.
Op de lichtgeleider zitten op de uiteinden kartonnen kokertjes, moeten die over de lampen worden geschoven of moet dat verwijderd worden?

vr.gr.
Frans
Re: Interieurverlichting 7335
Frans,

Niet verwijderen.
De kartonnen kokertjes dienen om het felle licht van de lampjes zijwaarts te temperen en verlichting door het rijtuig heen 'egaler" te verdelen.
Ja, de lampjes worden wel warm maar de kartonnen kokertjes gaan niet spontaan ontbranden... is mijn ervaring.

Willy
Re: Interieurverlichting 7335
Aliebengalie
gast

Re: Interieurverlichting 7335
Citaat van: fransmaas op zondag 16 december 2012, 10:46:54
Beste forum leden,

Ik ben in 3 rijtuigen de Interieurverlichting 7335 van Marklin aan het inbouwen.
Op de lichtgeleider zitten op de uiteinden kartonnen kokertjes, moeten die over de lampen worden geschoven of moet dat verwijderd worden?

vr.gr.
Frans

Frans.
Ik wil niet vervelend doen hoor , maar om nu nog met gloeilampjes te werken is toch wel een beetje uit de tijd.
Ga toch over op led verlichting , geeft mooi licht en gebruikt nog geen 10 e van de gloeilamp.
Ik heb er nog een paar liggen , maar komen er bij mij niet meer in hoor.
Zonde van de spanning (mot stroom zijn afz. Freak.... . Peter  :D ) die daar door verloren gaat.
En ev  beschadigingen door de hitte van de gloeilamp.
Ik heb van een roco treinstel schade op het dak , en dat zijn toch dingen die je niet graag wilt zien.
Kijk daar goed voor uit.
U bent gewaarschuwd.

Mvg: Alex
Re: Interieurverlichting 7335
Hallo Alex,

Citaat van: Aliebengalie op zondag 16 december 2012, 11:53:55
Zonde van de spanning die daar door verloren gaat.
En ev  beschadigingen door de hitte van de gloeilamp.
Ik weet wat je bedoeld, maar de spanning wordt niet kleiner. Er loopt een kleinere stroom waardoor er een kleiner vermogen wordt verbruikt.

Mvg,
Peter
Re: Interieurverlichting 7335
Lid sinds: 2008

offline
Re: Interieurverlichting 7335
Hallo Frans

Ik sluit mij aan bij de vorige sprekers.

heb inmiddels bij bijna al mijn lange rijtuigen de binnenverlichting vervangen door led verlichting.

Scheelt een hoop vermogen en ziet er beter uit.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Interieurverlichting 7335
Hoi Alex en Cees,

Ik ben het helemaal met jullie eens.

Je moet ergens mee beginnen maar ga de verlichting vervangen voor led verlichting.

gr.
Frans