Gisterochtend nog even gestoeid met de helling. Ik ben er uit
. Ik heb het begin van de helling laten verzinken in de bodemplaat. Tevens heb ik besloten om in de bocht waar de rails liggen en deze toch licht gaan torsen geen bochtwissels toe te passen.
Ik heb het railplan een beetje aangepast en kan nu slankewissels gebruiken. Omdat 1 foto meer zegt dan 1000 woorden, hierbij drie foto's van het voorlopige resultaat. Hoef ik geen 3000 woorden te typen.
Ik heb gelijk de blauwe geluidsisolatie gelegd. Ik moet nog wel even kijken hoe je nu rails een beetje fatsoenlijk van steentjes o.i.d. kan voorzien. Tevens moet de rand van de helling nog worden afgewerkt. Maar eerst moet het volgende uitgevoerd.
- Een trafo op de rails aansluiten en kijken of een loc naar boven en naar beneden wil rijden.
- Een start maken met de aanleg van de ringleiding (spanning en massa)
- Rails doorslijpen (althans aan de onderzijde en massadetectie aanleggen i.v.m. blokbezetmelding
- Zorgen voor extra bekabeling voor de seinen, verlichtingspunten e.d.
Met de electra red ik mij wel, daar heb ik inmiddels met gelijkvloerse testbanen wel ervaring mee.
Ik heb wel eens gelezen dat er muurtjes e.d. van gips worden gegoten. Wie weet er moe je zo'n mal kan maken
Om de rail verder af te werken, moet je dan eerst polystyreen plaatjes tussen de rails leggen en kun je dan steentjes leggen
Miischien moet ik voor de railafwerking eerst maar een een proefopstelling maken en wat ervaring op doen, maar als iemand mij een beetje op weg kan helpen dan houd ik mij van harte aanbevolen.