Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Gotthard Cabine Fahrt

Gestart door marc-lin dinsdag 30 oktober 2012, 22:21:41

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hi Bas,

Je bedoelt in de loc als in het compartiment tussen de twee cabines? Ja zeker. Ik moest instappen in de achterste cabine en door de loc heen lopen naar de voorkant. Ook erg indrukwekkend. Helaas geen foto's van gemaakt.

Wat me in de cabine met name opviel was dat een dergelijke modern loc (Re 460), net als de nieuwste vliegtuigen, vol zit met beeldschermen en nog maar weinig metertjes bevat.

Groeten,
Marc



Citaat van: Alpen Bassie op maandag 12 november 2012, 18:41:27
Super mooi Marc

Het moet en zal zeker een bijzondere belevenis zijn geweest.
Net als de andere kijk ik al uit naar de film.
Heb je ook nog in de lok zelf kunnen kijken?

De foto,'s laten wel een schitterend spoorweg beeld zien.
En zeker van goschenen.

Groetjes Bas
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Seinwezen
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Citaat van: marc-lin op maandag 12 november 2012, 18:42:24
Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Ben weer veilig thuis. Nu komt het 'project' om de film, twee delen totaal bijna 2,5 uur, hier op de site te krijgen.

Heeft iemand wellicht tips? Geen idee hoe ik het totale bestaand van zo'n 12 GB (alles HD) hier geplaatst krijg.

Om de hooggespannen verwachtingen iets te temperen....de film is erg mooi maar er is wel wat minder dan op een droge dag het geval zou zijn geweest....

Je zou hem naar YouTube kunnen uploaden.
Daar kan je bijna elk bestandtype naar uploaden.

Groeten Sander
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Geweldig Marc, ook ik zie uit naar de film maar de foto's geven ook al veel weer. Top, dat je het geluk had ook sneeuw te hebben. Maakt het echt bijzonder.
Mooie rit, mooie beelden. Wat wil je nog meer?

groet,
Michiel
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hoi Marc,

Ik heb een paar keer aan je gedacht gisteren. Ondanks de regen zijn het toch mooie beelden geworden. Hopelijk heb je alle seinen in Göschenen nu kunnen zien. En in het zuiden is het warmer? Gelukkig dus toch wat sneeuw, mooi voor de beelden!

Films uploaden heb ik nog nooit gedaan, maar YouTube lijkt me wel de juiste weg. Iets als account aanmaken en uploaden maar... hopelijk heb je wel een redelijke uploadsnelheid want anders gaat het wel ff duren...

Mocht het uploaden niet lukken ik kijk graag een keer met je mee. ;)

Groeten van vijf kilometer verderop,
Martin
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Dank alle, de video wordt nu opgeladen naar youtube...zal wel even wat tijd vergen...plaats de embedded video & link zsm...  :D
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Alpen Bassie
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Ik ga al vast doekjes halen als je het goed vind hihi
Ja klopt Marc ja ik bedoelde inderdaad het middelste stuk.
Ja dat zal wel ik heb ook wel eens stiekum gegluurd op diversen station en wat foto,'s gemaakt maar ja je krijgt nooit het beeld als je er recht voorstaat.
Ze hebben er toch ook een soort y pad pc in staan.
Kijk uit naar de film zal zo de doekjes en de chips al halen

Groetjes Bas
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Nou downloaden is gestart...duurt 8600 minuten volgens youtube...gelukkig loopt de teller sneller terug dan de werkelijke minuten...en dit is dan alleen deel 1...

Bas ik denk dat je genoeg tijd hebt om nog verse chips te halen morgenochtend....

Ik heb ook de instructieset voor de machinist gekregen, 4 A4tjes. Daarop staat:
km, stijging (+), daling (-), stationsnamen, snelheden, seinen met nummers en bijzonderheden, aankomst, vertrek en doorkomsttijden, bijzonder symbolen en instructies zoals voor overwegen (al dan niet met een sein beveiligd, onbeveiligde overgang waarvoor getoeterd moet worden, phase overgangen al dan niet actief (bovenleiding).

Ga dit morgenochtend scannen en plaatsten.


Re: Gotthard Cabine Fahrt
Dan trek ik alvast een rode wijn open en pak wat noten..
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Citaat van: marc-lin op maandag 12 november 2012, 19:19:30
Nou downloaden is gestart...duurt 8600 minuten volgens youtube...gelukkig loopt de teller sneller terug dan de werkelijke minuten...en dit is dan alleen deel 1...

Wow 8600 minuten is bijna 6 dagen! :-( Gelukkig dat de teller sneller terugloopt :thumbup: , dan is het er in ieder geval voor het weekend.
Marc, het komt vast wel goed. Je bent heel goed bezig!  :thumbup:

Groetjes,
Martin
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Alpen Bassie
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
allemachtig marc.

komt goed.
je hebt de beste man toch wel verteld dat ze in holland vele ch fan,s hebben hier op het forum.
zo te lezen heb je echt een gaaf weekeind gehad.
geniet er nog maar lekker van na.
de chips komt zo en zo wel op :D

groetjes bas
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2008

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Citaat van: JeroenS op zondag 11 november 2012, 22:46:16
Zou wel wat zijn als ze hier een touristische attractie van maken zodra de basistunnel open is.

Voor mij hoeft die basistunnel niet. De Gotthard strecke is een van de meest fascinerende stukjes spoorweg die ik ken.
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hoi Marc

Prachtige fotos  :thumbup: :thumbup: Die film zal inderdaad een belevenis zijn.We hopen dat het gaat lukken .Ook al worden het vijfentwintig You Tube filmjes laat je daardoor niet weerhouden  ;)

Harald & Alex
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Van mij hoeft die basis tunnel ook niet.

Ik begreep wel dat er, behalve de IR elk uur in elke richting, nog steeds goederentreinen over de bergroute gaan. Met name langzamere treinen.

Citaat van: mDDM op maandag 12 november 2012, 21:27:48
Citaat van: JeroenS op zondag 11 november 2012, 22:46:16
Zou wel wat zijn als ze hier een touristische attractie van maken zodra de basistunnel open is.

Voor mij hoeft die basistunnel niet. De Gotthard strecke is een van de meest fascinerende stukjes spoorweg die ik ken.
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Nou Marc, een hele belevenis dus! En je vroeg om wat sneeuw, laten we dat niet vergeten, die heb je dus ook gekregen :) Leuke platen en ik ben benieuwd naar de film. Je had het over weer thuis zijn, maar is dat in Nederland of woon jij in Die Schweiz? Anders heb je nog wel even moeten sturen voor je er was.

grt, JW
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hi JW - Ik woon gewoon in NL, vlak bij de Duitse grens. Ongeveer 760 km vanaf het beginpunt van de Gotthard Bahn (km 0 is in Immensee)
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hoi Marc,

erg leuk cadeau en leuke foto's
Re: Gotthard Cabine Fahrt
dta moet toch wel een geweldige belevenis geweest zijn.   Ik zou al blij zijn als ik gewoon eens een kwartiertje hier in eigen kikkerland in de cabine van zo een moderne lokomotief zou kunnen doorbrengen op een doordeweeks spoortraject, en jij krijgt zo iets kado...    Ik ben er zeker van dat je elke minuut van je film nog 1000 keer in je hoofd gaat zien voorbij komen :-)

Wat die film beterft en het posten ervan : je moet hem natuurlijk niet helemaal uploaden.  Misschien kan je er enkele hoogtepunten uit monteren en die dan uploaden ?

Succes met de film, ik kijk er naar uit.  En ook al ben ik stiekem  (nou, nee, openlijk !)  wel stikjaloers op je ervaring, toch ben ik ook tegelijk heel blij  in jouw plaats dat je dat hebt mogen mee maken.  Een echte  "once in a lifetime"...
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2011

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Juist wel helemaal :P dit zijn van die heerlijke dingen om lekker op de achtergrond te bekijken. Film aan en fullscreen. En dan lekker met de eigen treinen aan de slag :P

Ik hoop alleen dat je filmpjes langer dan 15 min mag uploaden. Ik ben er sowieso benieuwd naar. :)
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Allen - Bedankt voor alle leuke reacties weer!

Heb zojuist het treindocument van trein 2163 gescanned en de 4 pagina's als 4 bijlagen bijgevoegd. (Benieuwd of het leesbaar overkomt).
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hierbij (in twee delen) van het boekje "Fuerherstandsfahrten. Die Gotthard-Bergstrecke".

Ik hoop dat het leesbaar is.
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Deel 2, laatste 3 pagina's.
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Alpen Bassie
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hoi Marc.

Ooi zeg allemaal.
Vooral de seinen zullen vele blij mee zijn.
Ben ook erg benieuw neer de film.
ik zeg ook lekker de gehele digitale tabe uploaden.

Groetjes Bas

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Inderdaad helemaal met Bas eens de gehele film erop, en dan lekker lui onderuit genieten van wat Marc allemaal in het echie heeft gezien :P :O. We wachten met spanning op al het moois.

Groetjes Herman(de iris).
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Nou nog ff geduld...opladen is nu op 17%...van deel 1!
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Heb inmiddels wel het treindocument en de folder op dit draadje geplaatst!
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Schitterend verslag.

Kan iemand me vertellen waarvoor die gele blokjes zijn op deze foto?


En waarvoor zijn die grijze blokjes ter hoogte van het sein tussen en naast de rails?


Ik ben op zoek naar straatmeubilair om k-rail schakelrails in te vermommen.

Is dat zoiets? http://www.schnug-modellbahn.de/Verkauf/Am-Gleis/amgleis-strz1.htm
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Alpen Bassie
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Rechts op het paron was mijn lage camera opstelling.

Ja die blokjes ik weet het niet maar ze zullen vast met de wissels te maken hebben
En de andere dingen lijkt wel een soort van reed Contackt schakeling.
De sein schema is wel interesant Marc meschien ook een optie om de snelheden te weer geven op de sein weer wat geleerd.
Was je hotel in luzern of in een andere plaats toen wij in weggis waren gingen we dus vaak met de auto in de avond naar art goldau en de maan kwam toen schitternd bovenlangs de rigi ofwel gezien vanaf kusnach an rigi ging de maan boven langs de rigi onder.

Marc mooi dat je dit zo onder ons wilt delen.

Groetjes Bas
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hallo Jan,

In de gele blokjes zitten de kabel voor de wisselaansturing. Zo kan men bij een storing en makkelijk bij.
De grijze blokjes zijn eigenlijk magneten voor het Integra-Signun systeem, het systeem dat het spoor beveiligt.
De loc maakt contact met de magneten en communiceert dat met het centrale systeem waarna het sein op rood springt.

Gr Joost
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Seinwezen
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Die gele kasten zijn niet voor de wissel.
Maar dit zijn aansluitpotten voor de assentellers.

Assentellers zijn een treindetectie systeem.
Je kan ze ook zien zitten in het wissel.

Groeten Sander.
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hi Bas,

Wij zaten in Luzern, mooie stad! Lekker ge-kaas-fondue-t enzo.

Groeten,
Marc


Citaat van: Alpen Bassie op dinsdag 13 november 2012, 22:39:31

Was je hotel in luzern of in een andere plaats toen wij in weggis waren gingen we dus vaak met de auto in de avond naar art goldau en de maan kwam toen schitternd bovenlangs de rigi ofwel gezien vanaf kusnach an rigi ging de maan boven langs de rigi onder.

Marc mooi dat je dit zo onder ons wilt delen.

Groetjes Bas
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Citaat van: marc-lin op dinsdag 13 november 2012, 21:22:39
Heb inmiddels wel het treindocument en de folder op dit draadje geplaatst!
Heb je dan wel de copyrights en zo gecheckt, Marc ?
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Super zeg, zowel de foto's als al dat andere materiaal. Ja, het is zoals @Alpenbassie zegt: Zwitserland blijft wel een heel bijzonder treinenland. Je het het mooi gedocumenteerd!  8)  :D
Leuk om ons zo mee te laten kijken. Dank  :thumbup:
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2008

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Marc,

Ik ben diep onder de indruk van je foto's. Dit is echt een heel gaaf cadeau. Ik vind het ook heel sportief dat je alles met ons wilt delen. En ja, ik ben ook erg benieuwd naar je filmpjes;)

Groeten Dennis
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Nou nee niet echt voordat je dit bericht plaatste....heb nu nog eens gekeken en kan nergens vinden dat dit copyright beschermd is.



Citaat van: dani op dinsdag 13 november 2012, 23:25:07
Citaat van: marc-lin op dinsdag 13 november 2012, 21:22:39
Heb inmiddels wel het treindocument en de folder op dit draadje geplaatst!
Heb je dan wel de copyrights en zo gecheckt, Marc ?
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2010

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Citaat van: marc-lin op woensdag 14 november 2012, 20:03:14
Nou nee niet echt voordat je dit bericht plaatste....heb nu nog eens gekeken en kan nergens vinden dat dit copyright beschermd is.



Citaat van: dani op dinsdag 13 november 2012, 23:25:07
Citaat van: marc-lin op dinsdag 13 november 2012, 21:22:39
Heb inmiddels wel het treindocument en de folder op dit draadje geplaatst!
Heb je dan wel de copyrights en zo gecheckt, Marc ?
Precies, gewoon plaatsen die handel.  Vinden wij leuk  :thumbup:
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Nou dat was weer echt mazzel Marc, moet je dit eens lezen KLIK

Grt, JW
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Inderdaad...mazzel! Dit had natuurlijk ook zo maar een paar dagen eerder kunnen gebeuren.


Citaat van: Armsein op donderdag 15 november 2012, 00:50:54
Nou dat was weer echt mazzel Marc, moet je dit eens lezen KLIK

Grt, JW
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Tjonge! Wat een bericht...
Maar ik moet wel gelijk denken aan het project van @alpenbassie die juist zo'n steenslagopvang heeft gemaakt... Heb je hier wel wat realistische beelden voor bij de hand... 8)
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Alpen Bassie
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Allemachtig wat een steentje he in het net.
denk dat het net wel de schade heeft beperkt en zo te zien was dit geen rotsbokje van 20 ton.
zonder de geobrugg net was de schade en daardoor vertraging vele malen hoger als nu.

hoe staat het met de film er voor Marc kan ik al popcorn halen of heb je hem in Y mac Marc gefimt :D :D

groetjes bas
Re: Gotthard Cabine Fahrt
bahnrunner
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
je hebt wel geluk dat de basis tunnel nog niet af is, anders is er echt niet aan lijkt mij
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Alpen Bassie
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Nou ook met basis tunnel wil ik wel mee rijden hoor.

En ik denk toch wel vele met mij.
Goed je mist natuurlijk wel een schitterend gotthard trace.

Groetjes Bas.
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Ach voorin in een Re460 rij ik graag overal mee naar toe...door of over de berg.
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Een kort videootje opgeladen om even te testen of alles wel goed gaat. Genomen op zaterdag te Goschenen de dag voor de cabine fahrt.


Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hij is goed Marc  B) B)

Harald & Alex