Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Gotthard Cabine Fahrt

Gestart door marc-lin dinsdag 30 oktober 2012, 22:21:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2011

offline
Gotthard Cabine Fahrt
Hallo Forum vrienden,

Op 11 Oktober ben ik 50 geworden. Voor mijn verjaardag heb ik een Gotthard Cabine Fahrt cadeau gekregen. Echt super geweldig! Op Zondag 11 November gaat het plaatsvinden! Met de IR vanaf Arth-Goldau naar Locarno! Meer dan twee uur voorin een Re 4/4-II of Re460.

Uiteraard zal ik de nodige foto's maken en hier (maar ook op mijn draadje Goschenen SBB) plaatsen.

De voorpret is natuurlijk al begonnen, helemaal toen ik hoorde dat er al de nodige sneeuw ligt (en ik hoop dat het er dan nog ligt, sterker nog ik hoop dat het sneeuwt).

Ik hou jullie op de hoogte!

Groeten,
Marc
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2008

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hoi Marc,

Nog van harte met je verjaardag dan;)
Gaaf cadeau heb je gekregen, ik ben benieuwd naar je ervaringen en foto's!

Groeten Dennis
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Dat is een fantastisch verjaardagscadeau :thumbup:. Nog gefeliciteerd met je verjaardag en heel veel plezier.
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
GEFELICITEERD!!!

ben benieuwd naar de foto's, nu maar hopen dat je niet stilstaat net als de NS bij sneeuw. ;)

tip; leg een videocamera met volle accu en een lege geheugenkaart (8GB gok genoeg) achter de vooruit en film de complete rit. gewoon neerleggen en laten draaien  ;) zelf gedaan bij de protos, helaas was na het stuk apl-edeCs de accu leeg en mis ik net EdeCs-EdeW
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Leuk Marc, dat is nog eens een origineel cadeua. Nog een tip voor je, zorg voor voldoende batterijen voor de camera's, bij kou kakken deze altijd wat in en wordt de gebruiksduur aardig korter....

Have fun op de 11e!!

grt, JW
Re: Gotthard Cabine Fahrt
een geweldig kado, man !   *jaloers-icoontje
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2008

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Wow! Dat wil ik ook! Ik heb mijn vrouw laatst al eens subtiel op de mogelijkheid van een cabine fahrt gewezen, maar ik heb nog geen actie gemerkt.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Heel veel plezier gewenst!
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Marc,

Prachtig cadeau.

sterker nog ik hoop dat het sneeuwt
Ik hoop het voor u niet want dan is de zichtbaarheid in de bergen zeer beperkt en het uitzicht quasi nihil.

Goeie reis !

Guy
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Bednakt voor alle leuke reacties. Voorpret delen verhoogd de pret natuurlijk! Zoals gezegd zal zoveel mogelijk foto's etc delen.

Vwb de sneeuw, inderdaad dat beperkt het zicht. Dan hoop ik dat het net gesneeuwd heeft en we door een (redelijk) vers sneeuw besneeuwd landschap rijden met een zonnetje... :D
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2008

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Citaat van: marc-lin op woensdag 31 oktober 2012, 09:50:31
Voorpret delen verhoogd de pret natuurlijk!

Ja hoor, wrijf het maar extra in  :P
Re: Gotthard Cabine Fahrt
bahnrunner
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Gaaf zeg, ik wist niet dat je dat cadeau kon krijgen.
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Citaat van: Armsein op woensdag 31 oktober 2012, 00:38:20
Nog een tip voor je, zorg voor voldoende batterijen voor de camera's, bij kou kakken deze altijd wat in en wordt de gebruiksduur aardig korter....
dat zou ik ook doen als ik jou was, en als ik het zo hoor ook een lekker warme jas  :P

jaloers-jaloers-jaloers-jaloers-jaloers-jaloers :( ;)
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Ik heb inmiddels een nieuwe Sony HD camera aangeschaft met extra batterij en extra geheugenkaart, speciaal voor deze unieke trip.

Op de site van de SBB zijn verschillende cabine ritten te boeken. Gotthard uiteraard maar ook Jura. Kijk maar eens op:

http://www.sbb.ch/freizeit-ferien/tagesausfluege/erlebnisreisen.html

Ook bij de RhB schijnt het te kunnen, Albula.

Groeten,
Marc
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2011

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hoi Marc,

Dat is wel een erg mooi cadeau, gefeliciteerd!

En dan heb je ook dit nog in je ticket;
Anschlussbillett für die 1. Klasse, gültig 5 Tage: Damit können Sie maximal 2 Tage vor der Führerstandsfahrt ab Ihrem Wohnort zum Einstiegsbahnhof und bis 2 Tage nach der Führerstandsfahrt vom Zielbahnhof zurück zu Ihrem Wohnort fahren (via GA-Bereichsstrecken über den üblichen Weg)

Inclusief treinreis vanaf je woonplaats?  >:-D

Veel plezier, Vincent
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Ja als die in Der Schweiz zou zijn wel he...maar helaas. Ik ga vanaf Luzern naar Arth - Goldau.  :thumbup:
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Blausee-Mitholz
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Citaat van: marc-lin op donderdag 01 november 2012, 09:04:36
Ook bij de RhB schijnt het te kunnen, Albula.

Klik die betaalde 800 sfr voor een retourje  :) Nog ja hij lacht er nog bij   :D

Marc veel plezier  B)

Mvg, Johan
Re: Gotthard Cabine Fahrt
'k hou daar niet van. in principe is de cabine geen entertainment. Wel is het leuk voor hobbyisten als wij om te mogen mee maken. Als een machinist van mening is jou te kunnen uitnodigen (al of niet op je verzoek) dan is dat puur mazzel. ik heb dat ook een paar keer mogen meemaken. Dus ik weet als geen ander hoe leuk en interessant het is. Maar hier een slaatje uit slaan - dus een commerciele attractie (met heel veel geld) van maken - lijkt me niet de bedoeling.
Het spoorwegwezen moet wel serieus blijven en geen pret-baan worden.

gr willem
Re: Gotthard Cabine Fahrt
MarklinKoen
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Wow, geweldig cadeau! Veel plezier, en ik wacht met smart op de foto's!! :)
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Blausee-Mitholz
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Citaat van: aleva000 op donderdag 01 november 2012, 18:24:56
Maar hier een slaatje uit slaan - dus een commerciele attractie (met heel veel geld) van maken - lijkt me niet de bedoeling.
Het spoorwegwezen moet wel serieus blijven en geen pret-baan worden.

Zie je verkeerd, de begeleider moet betaald worden. Daarnaast maken ze de prijs bewust extra hoog om de drempel hoog te houden zodat ze er niet honderd per maand hebben.

Mvg, Johan
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Alpen Bassie
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hoi Marc gaaf man zo een cado echt gaaf ja.

Volgens mij heeft Erik de zwart ook met de RHB meegereden.
En zelf op de stoel gezeten?

Hoe dan ook een erg leuk cado maar jouw kenende zal het denk ik de RE 460 worden of de wat oudere 4/4
Teminste als ik moest kiezen uuuuu je weet wel.

Groetjes Bas
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Ha die Bas - Uiteraard hoop ik op een Re460 en als het ff kan in een reclame pakkie!

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hoi Marc,

Wat een fantastische belevenis ga je volgende week meemaken! Gefeliciteerd!

Persoonlijk zou ik een Re420 ook niet zo'n probleem vinden (zie mijn avatar), maar een Re460 is ook niet te versmaden.
Hopelijk doet de SBB het in 2016 ook nog, dan zie ik Abraham, dus wie weet...

Veel plezier en de groeten uit jouw buurdorp,
Martin 
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hi Martin,

Bedankt voor je berichtje. Ik zal zoveel mogelijk delen van mijn ervaring!

Ik wist niet dat je zo dichtbijnwoonde...wellicht kunnen we eens een "treinen date" afspreken?

Groeten,
Marc
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hoi Marc,

Voor zo'n date ben ik wel in  ;)

Stuur maar een PB-tje als je terug bent, dan spreken we dan wel wat af.

Nogmaals veel plezier en mogelijk tot ziens,
Martin
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2010

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Citaat van: sbbfan op zondag 04 november 2012, 17:44:09Hopelijk doet de SBB het in 2016 ook nog, dan zie ik Abraham, dus wie weet...
Van de zomer gehoord van de mannen van de SSB dat ze de SBB Historic events in de toekomst goedkoper willen maken om ze zo populairder te maken.
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Kroko14253
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hoi Marc,

Gefeliciteerd met dit bijzondere cadeau. Een unieke gebeurtenis, die niet voor iedereen weggelegd is.
In de toekomst wil ik dit ook een keer doen, lijkt me erg spannend.
Natuurlijk maken ze het niet te goedkoop; anders zouden er, zoals Johan al zegt, veel te veel mensen zich melden voor zo'n ritje.
Alvast veel plezier gewenst.

Groetjes

Harry
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Harry, als jij en Johan, Marc en nog wat uitverkorenen zouden kunnen gaan dan is dat toch genoeg?  :D :D :D :D :D
ALs jullei het dan op film ztten kan ik het ook bekijken.. :)

grt, JW
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hallo Marc,

Alsnog gefeliciteerd met je 50e verjaardag, en wat een prachtig cadeau heb je gekregen, een rit voorin in een van je favoriete loks.

Ik wens je heel veel plezier en de beelden zien we later wel.

Groetjes Herman (de iris).
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Blausee-Mitholz
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Vroeger kon je bij SBB motorwagens en stuurstanden bij de machinist zitten als je een geldig treinkaartje had. Meen o.a. de Rbe 4/4 Bij de BLS kon dat ook met de ABDe 4/8 Werd zelfs aangegeven in "Kursbuch für Eisenbahnfreunden"
Maar die tijd is geweest.

Zelf heb ik ooit een keer bij de mcn gezeten in een BLS ABDe 4/8. met geldig treinkaartje Verder had ik het geluk ooit uitgenodig te worden door een mcn en het BLS traject meegereden met de Ae 6/8 205. Dat was een hele belevenis. Het oudje deed het nog best  B) Ook met een SBB Ae 6/6 mee geweest op de bok naar Leisingen. En niet te vergeten rangeerwerk met een Re 485-er.
Daarnaast heb ik ook een heel stuk mee kunnen kijken in een EW-IV stuurstand nonstop van Zürich naar Bern.
Ik ben dus wel aan mijn trekken gekomen in CH mij hoor je niet klagen  ;)

Maar 800 SFR neer leggen voor een rit, dat gaat me te ver.

Mvg, Johan
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Morgen begint de (auto) reis naar Der Schweiz!
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Marc, Der Schweiz is niet goed, het is volgens mij Die Schweiz. Tenminste, zo is het mij altijd voorgehouden. Verder wens ik je een hele goede reis en een fantastische rit voorin....

Grt, JW
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Blausee-Mitholz
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
JW, correct, die Schweiz  B)

Marc, nogmaals veel plezier gewenst  :thumbup:

Mvg, Johan
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2010

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Wow, super man! Ik wens je heel veel plezier  B)

En we zijn zeer benieuwd naar je ervaringen.
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Okay Die Schweiz...denk dat je gelijk hebt.  :D Wil natuurlijk wel in het goede land terechtkomen vandaag!  :thumbup:

Citaat van: Armsein op donderdag 08 november 2012, 22:28:03
Marc, Der Schweiz is niet goed, het is volgens mij Die Schweiz. Tenminste, zo is het mij altijd voorgehouden. Verder wens ik je een hele goede reis en een fantastische rit voorin....

Grt, JW
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hey Marc,

Veel plezier met je cabinerit en geniet ervan :O, de beelden zien we later wel.

Groetjes Herman (de iris)
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hallo Allemaal,

Nou de Cabine Fahrt ziet erop! In 1 woord geweldig! Heb alles gefilmd (camera achter het raam gelegd), helaas regende het voortdurend. Jammer voorde film maar de ervaring was er niet minder om. De rit naar Locarno duurde zo'n 2,5 uur en was adembenemend. De 'begeleiter' was een gepensioneerde SBB machinist die meer dan 40 jaar op de Gotthard (en ander spoorlijnen) ervaring heeft en vele types SBB loc's heeft bestuurd. Ondermeer de legendarische Be 6/8 en Ce 6/8 maar ook de Ae 6/6 (volgens hem de beste en meest betrouwbare loc ooit op de Gotthard). De 'loc fuerher' was ook zeer aangenaam en onderhoudend gezelschap. Kortom een geweldige rit.

Hierbij de eerste 5 foto's. Die spreken voor zich denk ik.

Wordt vervolgd!
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Tweede set foto's:
1. Cross Rail Trein
2. Wassen
3. Binnenkomst Goschenen
4. Binnenkost Goschenen 2
5. Gotthard Nord
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Derde Foto set:
1, 2 en 3; Gotttard Sud, Airolo in de sneeuw (en het sneeuwde)
4. Net buiten AIrolo richting zuiden
5. ICN richting noorden.
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Blausee-Mitholz
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hoi Marc

Heb je doorkomst Lavorgo ook gefotografeerd?

Mvg, Johan
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Vierde (en laatste set in deze rubriek). Zal ook wat algemene foto's in mijn Goschenen draadje plaatsten. Als ik weer thuis ben zal ik ook eens uitzoeken hoe ik de filmpjes kan opladen.

1. IR richting noorden bij Dazio Grande
2. EC uit Milaan (getrokken FS rijtuigen als vervanging voor de Pendelino's die veelvuldig door storingen uitvallen, mijn SBB begeleider noemde de Italiaanse kantelbaktreinen "fahrends schrott")
3. Ook op zondag de nodige goederentreinen, hier met Traxx locs van de SBB
4. Nog een IR, hier tussen Bellinzona en Locarno
5. Binnenkomst te Locarno
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hi Johan - Ik zal is even zoeken, denk het wel. Iniedergeval gefilmd!

Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 11 november 2012, 22:35:00
Hoi Marc

Heb je doorkomst Lavorgo ook gefotografeerd?

Mvg, Johan
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Alpen Bassie
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
super zeg marc echt heel mooi.
kost wat maar je dan heb je toch ook wat.
de foto met de icn is ook echt mooi.
dus vanaf nu is de 460 010 2 een rotterdams nummer :O :D
nou ik zal het later even op me gemak bekijken.

groetjes bas
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hallo Johan, dit is wel héél erg leuk zo voor een keer! afgelopen zomer ben ik langs het traject gereden op weg naar Italië. Maar dan zie  je nog geen 10% van de plaatjes die jij nu hebt. Heel leuk! Zou wel wat zijn als ze hier een touristische attractie van maken zodra de basistunnel open is.
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Hey Marc,

Geweldig man, mooie foto's :thumbup:, jammer van het weer behalve de sneeuw dan want dan wordt het altijd mooi.

Het allerbelangrijkste is dat je hebt genoten een geweldige ervaring lijkt het mij.

Groetjes Herman(de iris).
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2011

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Prachtig! :) En sneeuwplaatjes, Mooie verrassing was dat toen je uit de tunnel kwam denk ik?

Heerlijke foto's ook al regende het! :)
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Geweldig hoor! Zo zie weet je pas echt wat al die preisertjes meemaken.

Ik ben erg benieuwd naar de film.

Gr Joost Gottardo Sud maniak  :D
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Dat moet een fantastische rit geweest zijn. Ook ik ben erg benieuwd naar de film.
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Lid sinds: 2008

offline
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Marc,

De foto's beloven al veel voor de film! Mooi, mooi mooi. Ik was (niet misgunnend) jaloers en blijf het. Dit wil ik ook een keer!

Dankjewel voor het delen en ik kijk uit naar de rest.

Goeie reis naar huis
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Alpen Bassie
gast

Re: Gotthard Cabine Fahrt
Super mooi Marc

Het moet en zal zeker een bijzondere belevenis zijn geweest.
Net als de andere kijk ik al uit naar de film.
Heb je ook nog in de lok zelf kunnen kijken?

De foto,'s laten wel een schitterend spoorweg beeld zien.
En zeker van goschenen.

Groetjes Bas
Re: Gotthard Cabine Fahrt
Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Ben weer veilig thuis. Nu komt het 'project' om de film, twee delen totaal bijna 2,5 uur, hier op de site te krijgen.

Heeft iemand wellicht tips? Geen idee hoe ik het totale bestaand van zo'n 12 GB (alles HD) hier geplaatst krijg.

Om de hooggespannen verwachtingen iets te temperen....de film is erg mooi maar er is wel wat minder dan op een droge dag het geval zou zijn geweest....