Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender voor beurzen, open dagen en meer!

Ecos en S88 aansluiten

Gestart door Lex-trein dinsdag 30 oktober 2012, 10:58:22

Ecos en S88 aansluiten

Ecos en S88 aansluiten
Beste mensen,
voordat ik een grote fout maak bij het aansluiten van de S88 aan mijn Ecos 50200 even een vraag:
De stekker van de S88 kan op twee manieren in de Ecos. De ene wijze is met de aansluitkabel naar beneden weglopen, de andere wijze is exact omgedraaid, met de kabel naar boven weglopen. Welke wijze is de juiste manier?
Ben bang dat ik hem verkeerd aansluit, met alle "dure" gevolgen van dien.
Bedankt alvast,
Groeten
Lex
Re: Ecos en S88 aansluiten

Bladzijde 22 handleiding ecos, 8.9 de s88 ingang. Bij iedere S88 module wordt een aansluitkabel meegeleverd; de stekker past maar in 1 richting.

Eric

Beste Eric,
Bedankt voor je antwoord. Dat had ik ook in de handleiding gelezen, maar mij lukt het om de stekker van de Viessman 5217 er op twee manieren in te doen.  De ene manier is met het snoer naar boven, de andere wijze is met het snoer naar beneden. Vandaar mijn vraag. Bij beide manieren sluit de stekker netjes aan op de Ecos. En volgens mij is een manier fout.
Groeten
Lex
Beste Lex,

En als je de stekker er verkeerdom in steekt, wat met moeite gaat, dan gaat er niets kapot gelukkig, want er zijn er vele je voorgegaan. Het resultaat van een verkeerde aansluiting is dat alle bezetmeldpunten als bezet zijnde worden gemeld aan de centrale, dus dan er sprake is van alles bezet. Als dat het geval is dan weet je dat de verbinding verkeerd is.

Hallo Sprinter,
bedankt, bij de eerste poging deed ik het fout, alle contacten in het baanplan rood en de vakjes bij de S88 control allemaal vol. De stekker omgedraaid en: geen van de contacten rood en alle vakjes leeg! De oplossing is dus aansluiten met het snoer naar beneden!
Vervolgens een wagon op de baan, en zie: er gebeurde niets!
Heeft dat te maken met het aansluiten van de S88 (1e module) aan de massa?
Dan heb ik gelijk nog eenvraag: verbind ik daarvoor een van de twee aansluitingen aan de kop, die met een T c.q. omgedraaide T, aan de middelgeleider?
Nogmaals bedankt voor geboden hulp.
Groeten
Lex
Hallo Lex,

Citaat van: Lex-trein op dinsdag 30 oktober 2012, 12:55:16
Vervolgens een wagon op de baan, en zie: er gebeurde niets!
Heeft dat te maken met het aansluiten van de S88 (1e module) aan de massa?
En sluit de massa (omgekeerde T) van de s88 module aan op de railmassa Bruin

Mvg,
Peter

Beste mensen,
allen dank, weer een probleem de wereld uit! S88 werkt als het spreekwoordelijke zonnetje!
Groeten
Lex