Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

duitse loks

Gestart door Jasperkc zondag 20 mei 2007, 23:27:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
duitse loks
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
duitse loks
Ik zou nog wel een keer een mooie 23er op schaal ho zien, zo eentje die roco heeft alleen dan zoals marklin die maakt
Re: duitse loks
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: duitse loks
Jaaaah!! Een volmondig ja! De 23 105 met zilveren ketelringen en super kortgekoppelde tender. 
Re: duitse loks
Lid sinds: 2006

Spijkenisse

offline
Re: duitse loks
Achja, ik verwacht toch wel dat ze de 23 wel binnenkort opnieuw gaan uitbrengen. Ze hebben afgelopen paar jaar verschillende klassieker 'vernieuwd'. De 38/P8, 01, 50, de groene KVLM, de 24, 74 en 89. Een goeie ouwe 3005 ontbreekt in dit rijtje.

Ik zou het ook wel leuk vinden, alleen ben bang dat het weer een insider of onbetaalbaar model wordt met 12 geluidsfuncties ofzoiets van 350 euro...
Re: duitse loks
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: duitse loks
Alsjeblieft zeg, alsof er nog niet genoeg Duitse stoomlocs in het Märklin-programma zitten...  :?

Laat ze liever eens een echte Nederlandse stoomloc uitbrengen. Zo'n mooie groene en niet een omgespoten BR 50. Volgens mij zou dat voor het eerst zijn! Terwijl we zulke fraaie machines hebben gehad in Nederland... laat ze voor mijn part beginnen met de 3737. Als eerste stapje op een marktgebied wat door Märklin tot nu toe echt volledig genegeerd wordt.

Martijn
Re: duitse loks
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: duitse loks
Martijn heeft opzich wel een punt. En ik denk dat er toch ook echt wel behoefte aan is. Tenminste, ik bedoel iedereen kan deze loc kwijt. Hetzij omdat het in het tijdperk past hetzij dat het een museumloc wordt.  :D

Groeten,
Herman
Re: duitse loks
wibi
gast

Re: duitse loks
de 23 105 was er al een keer van primex, wel een poos geleden, uit mijn hoofd weet ik het # niet meer.
van roco heb ik hem ook, in dc. loopt nou niet zo geweldig hoor....
en ja een 3737, hoe lang mogen wij nog dromen
Re: duitse loks
Davy
gast

Re: duitse loks
Citaat van: Acido op dinsdag 22 mei 2007, 09:16:04
Alsjeblieft zeg, alsof er nog niet genoeg Duitse stoomlocs in het Märklin-programma zitten...  :?

Laat ze liever eens een echte Nederlandse stoomloc uitbrengen. Zo'n mooie groene en niet een omgespoten BR 50. Volgens mij zou dat voor het eerst zijn! Terwijl we zulke fraaie machines hebben gehad in Nederland... laat ze voor mijn part beginnen met de 3737. Als eerste stapje op een marktgebied wat door Märklin tot nu toe echt volledig genegeerd wordt.

Martijn


Dat wordt dan wel een dure lok hoor.
Re: duitse loks
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: duitse loks
CiteerDat wordt dan wel een dure lok hoor.

Ja, ik weet het... desondanks denk ik dat het best een succes kan worden, er zijn genoeg bepaald niet goedkope locs die het goed doen in het sortiment, lijkt me ;-)

Bovendien denk ik dat -- in Nederland in ieder geval -- de reacties op een mooie 3737 in echte Märklin-kwaliteit zeer positief zullen zijn! Leuk relatiegeschenk voor het Spoorwegmuseum bovendien ;-)

Martijn
Re: duitse loks
Gerard
gast

Re: duitse loks
Als museumloc zou ik de 3737 inderdaad wel willen hebben op mijn baan. En dan zou het nog mooier zijn als er meteen een stalen 'D' bijgeleverd zou worden. Deze combinatie reed dus "altijd" op het NL-spoorwegnet, dus dat zou in 1:87 dan ook moeten.

[Off-topic vraag: waarom reed die 'D' altijd mee? Werden hier reserve onderdelen in meegevoerd, of olie of iets dergelijks?]
Re: duitse loks
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: duitse loks
[Off-topic antwoord: Die D hoorde niet bij de loc of zo maar was gewoon een vast bestanddeel van de sneltreinen die doorgaans door de serie 3700 werden getrokken. Even aannemende dat je het over de gewone dienst hebt en niet over museumritten.]
Re: duitse loks
Gerard
gast

Re: duitse loks
[Bedankt zover, en dat was me bekend, maar ik bedoelde juist de museumritten.]
Re: duitse loks
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: duitse loks
Dan zit-ie erbij omdat het nou eenmaal historisch verantwoord is en als je 'm dan toch bij je hebt kun je er natuurlijk altijd wat onderdelen en andere handige hulpmiddelen in meenemen om de Oude Dame aan de gang te houden... Dat zal ook vast wel gebeuren maar daar weet ik het fijne ook niet van.
Re: duitse loks
Gerard
gast

Re: duitse loks
Weer bedankt.
Ik weet overigens dat er een Duitse stoomloc-vereniging is die altijd een omgebouwd bagagerijtuig achter haar stoomloc meeneemt, omdat hierin een watertank gemonteerd is met een inhoud van vele duizenden liters.
Maar dat zal bij de 3737 dus niet het geval zijn.
Toch bedankt zover.
Re: duitse loks
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: duitse loks
Citeeromdat hierin een watertank gemonteerd is met een inhoud van vele duizenden liters.
Maar dat zal bij de 3737 dus niet het geval zijn.

Dat denk ik ook niet, omdat de 3737 niet zulke lange ritten maakt en er (eigenlijk bij alle hoofdlijnstoomritten in Nederland) stops worden ingelast voor waternemen.
Re: duitse loks
marklinfan
gast

Re: duitse loks
van mij mag marklin die oude locs de 3034 3037 en 3039 eens digitaal uitbrengen.word eens hoog tijd
Re: duitse loks
wibi
gast

Re: duitse loks
in de zomerfolder staat een nieuw setje,zogenaamd beperkt leverbaar, om je oude rammelkasten te tunen. kosten per lok, zo,n 40 euro per stuk.
ik heb heb zelf nog niet gedaan, vanwege angst of tijdgebrek, mmhhmm.
Re: duitse loks
VincentKloeg
gast

Re: duitse loks
Die Duitse waterwagen is een voormalig postrijtuig en die zie je vaak achter stoomlok 41 360 van Dampftradition Oberhausen. Vorig jaar mei is de SSN met deze waterwagen op stap gegaan naar Korbach. Lok 41 241 is ook van deze verrenging en staat sinds vorig jaar december op het SSN museumstoomdepot zonder tender.

Ondanks het Stalen D bagagerijtuig van het NSM die kan fungeren als handige gereedschapswagen waarin je heel wat olie en smeerspuiten mee kan nemen is het het spoorwegmuseum tóch gelukt om de NS 3737 in een aantal jaren na een grootschalige revisie (waarbij de stoomketel is vervangen) letterlijk kapot te rijden. Het drijfwerk verkeerd niet meer een staat waarvan je zegt: 'Gôh, dat zit technisch goed in elkaar'. Dat is puntje één van een hele lange lijst van wat er mis. ZONDE!

De SSN heeft van het jaar een Belgisch bagagerijtuig gekocht. De plannen hiervoor zijn heel breed. Restaureren als bar rijtuig, als waterwagen (zoals onze Duitse collega's) of als plukrijtuig gebruiken aangezien draaistellen en dergelijke overeenkomen met onze luxe K1A rijtuigen. Altijd handig natuurlijk!

Wist je dat sommige clubs een extra tender mee nemen? Zo reed de 01 1066 afgelopen zaterdag van Emmerich via Arnhem en Hilversum naar Amsterdam met een tweede olie- en watertender. Oók een goed idee, ziet er alleen niet zo aantrekkelijk uit...  :(

Een NS 3737 die Marklin uitbrengt lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Een BR 23 die Marklin uitbrengt is absoluut NIET verkeerd. Wordt bij mij met open armen ontvangen en het zou echt een aanwinst zijn in het programma van Marklin. Want valt het jullie niet op dat het aantal neu-bau stoomlocomotieven in het Marklin programma ernstig beperkt is?