Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

rocco blokkendoos 63142

Gestart door johandegoed woensdag 24 oktober 2012, 19:46:43

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
rocco blokkendoos 63142
johandegoed
gast

rocco blokkendoos 63142
Deze blokken doos heb ik recent aan geschaft via vlaardingen en  die was omgebouwd naar Marklin digitaal.
Voorzien van stroom doorvoerende koppelingen.
Helaas ontspoort de 3 delige wagen set constant.
Vooral op bochten die overgaan in andere bochten (marklin c rails)
Ik heb hem terug gezonden en er zijn andere wielen onder gezet. Het is ïets"beter maar nog steeds een drama.
Heeft iemand hier ervaring mee?

let me know

Johan
Re: rocco blokkendoos 63142
Hebben de koppelingen wel voldoende bewegingsruimte of overbufferen de rijtuigen niet? Of zitten de vouwbalgen elkaar in bogen in de weg?

Waarom ik dit vraag: ik heb een ander type, een oudere 4-delige en elk rijtuig heeft zijn eigen sleper. Daarvan had ik als experiment de roco-koppelingen vervangen door m*-kortkoppelingen. Gevolg was dat de rijtuigen overbufferden en de trein ontspoorde.
Re: rocco blokkendoos 63142
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: rocco blokkendoos 63142
Beste Johan,

Bij meegebogen wissels in bochten is het "netjes" liggen van de bochten heel belangrijk, ik heb het gezien bij een Ra* kennis met Fleischmann dat een mooie Rheingold set er ook steeds uit liep, de bochten met de meegebogen wissels zagen er wel redelijk uit maar niet 100% netjes.

Deze baan is opgeknapt door een andere Ra* kennis (de eigenaar zat in een rolstoel) en sindsdien ging het goed met de Rheingold.

Groet, Anne W
Re: rocco blokkendoos 63142
Ontspoort alles tegelijk, of na elkaar? Het zou ook een verkeerd afgestelde sleper kunnen zijn? Volgens mij had de rivarossi irm dit probleem ook.
Re: rocco blokkendoos 63142
hallo
was aan het surfen en
Voor deze die interesse hebben er staat een blokkendoos te koop op E-bay.be .
Voor 108?
grts