Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Kom gezellig eens kijken bij zo'n avond of middag!
+  3railforum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Bespreking 3-rail modellen ander fabrikaat
| | |-+  rocco blokkendoos 63142
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: rocco blokkendoos 63142  (gelezen 2118 keer)

johandegoed

• Gast
rocco blokkendoos 63142
« Gepost op: woensdag 24 oktober 2012, 19:46:43 »

Deze blokken doos heb ik recent aan geschaft via vlaardingen en  die was omgebouwd naar Marklin digitaal.
Voorzien van stroom doorvoerende koppelingen.
Helaas ontspoort de 3 delige wagen set constant.
Vooral op bochten die overgaan in andere bochten (marklin c rails)
Ik heb hem terug gezonden en er zijn andere wielen onder gezet. Het is ïets"beter maar nog steeds een drama.
Heeft iemand hier ervaring mee?

let me know

Johan

Gerard

• Forum Moderator
  • intentionally left blank
Re: rocco blokkendoos 63142
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 24 oktober 2012, 21:04:43 »

Hebben de koppelingen wel voldoende bewegingsruimte of overbufferen de rijtuigen niet? Of zitten de vouwbalgen elkaar in bogen in de weg?

Waarom ik dit vraag: ik heb een ander type, een oudere 4-delige en elk rijtuig heeft zijn eigen sleper. Daarvan had ik als experiment de roco-koppelingen vervangen door m*-kortkoppelingen. Gevolg was dat de rijtuigen overbufferden en de trein ontspoorde.
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.

Driehoven - CJAG-lid

Anne W

• Vaste Inboedel
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 24 oktober 2012, 22:06:33 »

Beste Johan,

Bij meegebogen wissels in bochten is het "netjes" liggen van de bochten heel belangrijk, ik heb het gezien bij een Ra* kennis met Fleischmann dat een mooie Rheingold set er ook steeds uit liep, de bochten met de meegebogen wissels zagen er wel redelijk uit maar niet 100% netjes.

Deze baan is opgeknapt door een andere Ra* kennis (de eigenaar zat in een rolstoel) en sindsdien ging het goed met de Rheingold.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

Remie

• Stamgast
  • Oer Hollands!
    • scale engineering
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 24 oktober 2012, 23:51:08 »

Ontspoort alles tegelijk, of na elkaar? Het zou ook een verkeerd afgestelde sleper kunnen zijn? Volgens mij had de rivarossi irm dit probleem ook.

gunmax1

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 09 oktober 2013, 12:52:40 »

hallo
was aan het surfen en
Voor deze die interesse hebben er staat een blokkendoos te koop op E-bay.be .
Voor 108€
grts
Pagina's: [1]   Omhoog