Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??

Gestart door ykram woensdag 24 oktober 2012, 16:24:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Hallo allemaal,

Ik ga voor de kerst een diorama maken met een winters thema.
Maar daar wil ik natuurlijk wel een pak sneeuw op hebben liggen.
Nu vroeg ik mij dus af hoe ik sneeuw mooi na kan bootsen!?!
Is hier misschien een middel voor wat ik gewoon ergens in de winkel kan kopen, of moet ik
hier voor echt modelbouw sneeuw kopen?? Of is een spuitbus met kunstsneeuw ook een optie??

Groetjes Mark ;)
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Dankjewel voor deze tip van NProject.
Maar dat was eigenlijk niet precies mijn vraag..
Ik was vooral benieuw ik zelf iets kon maken dat sneeuw mooi nabootst.

Groetjes Mark ;)
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Heb je de reacties gelezen onderaan de pagina?
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Citaat van: Spoorman op woensdag 24 oktober 2012, 16:38:51
Heb je de reacties gelezen onderaan de pagina?

Jep! Dankeschön!!
Zou zo'n spuitbus goed zijn denk je?? Of weet je dat niet?

groetjes Mark ;)
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Geen idee. Hier wordt sneeuw altijd zo snel mogelijk geruimd. :)
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Haha, oké! In ieder geval hartelijk bedankt voor je moeite ;)
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Een spuitbus is geen optie. Door de druk op het ventiel onstaat een windstoot en dit heeft soms nadelige gevolgen zoals omvallen preisertjes etc.
Best van al is de strooibus. Bij Noch of Auhagen zijn die bussen te koop voor nog geen 10 euro voor 500g.

Guy
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Wacht even tot het kerstmis is... Dan kan je zo'n pakken sneeuw kopen voor een euro of 2.


groeten Dylan
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
en dit is natuurlijk een bekende film van Woodland scenics

http://www.youtube.com/watch?v=yWKuKOd7Npw
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
kijk eens in dit topic waar ik sneeuw heb toe gepast.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=1712.msg22304#msg22304
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Dankjewel voor jullie reacties ;)

guyremgabdel: Oké dan sla ik die spuitbus maar over!! Dankje voor de tip ;)

minitreintje: Ja is goed, ik kijk wel bij intratuin (een groot bedrijf in Nederland van tuinderij en met kerstmarkt, daar hebben ze het hopelijk wel)

Golfer: Dankjewel voor dat filmpje. Ik heb die al helemaal stuk gedraaid om inspiratie op te doen :D

timjoo: Wauw dat ziet er erg mooi uit zeg je baan!! Ziet er mooi uit met dat sneeuw!! Ik ga wel veel inspiratie op doen van jouw baan ;)

lokje 23: Dankje voor de tip Lucien, maar ik laat het lekker liggen ;), ik gooi de diorama na de kerst de kast in en tegen de tijd dat het weer kerst word trek ik de diorama uit de kast ( nouja... gooien.. :lol:)

Dankjulliewel voor de super tips!! ;)

Groetjes Mark




Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
De tip van het aardappelmeel heeft ooit eens in de Märklin Telex gestaan, heel lang geleden :) Ik werd daar enthousiast door en ben meteen al m'n huisjes gaan behandelen. Was uiteindelijk niet echt een succes, maar dat was meer omdat ik 't er ook weer af wilde halen...
Re: Hoe kan ik zelf kunstsneeuw maken??
Aha.. aardappelmeel!
Dat geeft wel een mooi effect ja (lijkt me).
Maar word dat niet geel en komen er geen beestjes op af?
Is dat een goed materieel voor kunstsneeuw?

Groetjes Mark
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Ze gaven het in de Märklin Telex toen als tip, dan kan het toch niet heel slecht zijn :)
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Dat lijkt me ook :P
Ik ga het uitproberen!! Thx voor de tip ;)
Zo maar een huisje laten ondersneeuwen!

Groetjes Mark
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Voordeel is wel dat aardappelmail bijna niks kost!

Er kunnen trouwens geen rechten worden ontleend aan de tip, het is niet mijn schuld als het blijkt te gaan schimmelen :P
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Haha, dat is ook niet jouw schuld maar de mijne;)
Weet misschien iemand of dit kan schimmelen???

Groetjes Mark
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Ik zal thuis wel eens kijken of ik de bewuste Telex kan vinden, ik kan me zo voorstellen dat dat wel een voor de hand liggende vraag is bij het gebruik van aardappelmail...
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Dankjewel Harm!

Maar ik heb het al getest op een schuurtje die ook op de diorama komt te staan.
Ik heb in plaats van aardappelmeel, maismeel gebruikt! En het is echt mooi zeg!
Het ziet er realistisch uit! Maar het is wel rot spul, het blijft aan je vingers zitten maar het
resultaat mag er zeker wezen!!

Groetjes Mark ;)
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Sorry Lucien,

Misschien heb ik er overheen gelezen, of had ik het wel gelezen maar niet bij nagedacht.
Ik dacht de bloem van een aardappel (die giftige). Ik denk dat ik je niet goed begrepen heb..

Nogmaals sorry! En bedankt voor je super tip!

Groetjes Mark ;)
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Ik ken eigenlijk geen andere toepassing voor aardappelmeel dan sneeuw voor de modelbaan :) Misschien dat er ook nog wel recepten voor bestaan?
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
in de Aveve tuinwinkels of in fauna lima kan je speciaal wit poeder kopen om sneeuw na te bootsen (niet om te snuiven hé) .Kost bijna niets.Mss komt dit eerstdaags ook wel in de action want zij starten nu ook wel met de winterdecoratie.En dat poeder gaat niet schimmelen zoals maismeel of bloem.Daar kan je dan later wel geen wafels mee mee bakken  :D

PS:google eens onder decoratie sneeuw
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Nog een bemerking : de kunstsneeuw die je nu straks in de winkels kunt kopen valt niet te gebruiken voor H0 (wel voor G). De korrel is te groot.
Voedselproducten zoals bloem (of in nederland meel) zou ik niet nemen : 1) ivm geel komen (maar dat kan met de poeders misschien ook) en vooral 2) geen ongewenste dieren op bezoek te krijgen.

Guy
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Juist Johnny als banketbakker (vorig leven) nu rente  :D krijg je groene wafels da poeierke nie zo goe  ;)
beetje vochtigheid en gaat kleven  niet doen  :error:,en komen er zeker soort kevertjes die dat lekker vinden(etenswaren he)

Mvg

Jos
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
die kunstsneeuw uit fauna lima is nog fijner dan het strooisel van Faller.Ik heb de grijze versie daarvan en die strooi ik zelf met een maskertje op.
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Dankjulliewel voor de reacties :thumbup:

lokje 23: tja... Nederland en België is toch een ander land.. maar we spreken uiteraard bijna het

harm78: Eigenlijk ben ik blij met deze tip, die toepassing is realistisch.

bellejt: Als de kerst eraan komt ga ik zoeken naar kunstsneeuw, volgens mij heeft interatuin de kerst 'rommel' al weer klaar liggen. Ik ga wel lekker zoeken daar:P

guyremgabdel: Aha, als het geel word zou dat zonde zijn, en die beesten 8o!! Maarja, we zien wel ;)

V 200: Jakkes, ik ga wel kijken wat er komen gaat...

bellejt: Heb je daar misschien een linkje van voor me?

lokje 23: Aha, misschien komen de diertjes ook niet zoals bij lucien!

Dankjulliewel voor de reacties :thumbup:

Groetjes Mark



Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
geen linkje voor de produkten naar fauna lima.Zijn winkels in Belgie die alles hebben voor dieren maar ook een afdelinkje decoratie bloemstukken maken.Daar vind je het strooisel en ook de struiken die op mijn CFL deel staan.Als je het adres van de winkels wil weten kan je wel zoeken op internet naar fauna lima.
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Citaat van: bellejt op vrijdag 26 oktober 2012, 09:53:41
geen linkje voor de produkten naar fauna lima.Zijn winkels in Belgie die alles hebben voor dieren maar ook een afdelinkje decoratie bloemstukken maken.Daar vind je het strooisel en ook de struiken die op mijn CFL deel staan.Als je het adres van de winkels wil weten kan je wel zoeken op internet naar fauna lima.
~

Dankjewel voor de tip! Maar belgië is een stukkie rijden voor een pak kunstsneeuw :o) (ik woon namelijk bij Amsterdam in de buurt). Maar in iedergeval bedankt voor de tip ;). Wat voor een struiken zijn dat eigenlijk?
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
zijn de struikjes met witte en gele bloempjes op.Ze staan in mijn topic onder modelbaanbouw.Kan nu geen foto's zien dus kan ik je niet zeggen op welke pagina juist.
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Is dat niet elandenmos??
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
neehoor.Zijn grote struiken die je gewoon kan opsplitsen in kleinere deeltjes.Met zo'n halve bol maak je dan vele kleine struikjes zoals er overal in Luxemburg (ook op rotsen ) staan.
Re: Hoe kan ik zelf kunst sneeuw maken??
Geinig hoor! Ziet er ook mooi uit!