Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Mijn baanontwerp van +/- 3.5 x 2.0

Gestart door s.kruidenier zaterdag 15 september 2012, 10:04:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn baanontwerp van +/- 3.5 x 2.0
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden dit topic geopend waar ik de bouw van me baan ga bijhouden.

Ik heb inmiddels een railplan bedacht en wil graag jullie mening hierover weten.

Het idee is dat er onder het station ook een bus/tramhalte komt (welke ik mooi heb gezien op eurospoor 2011).

De 2 sporen rechts word een containerterminal, hopelijk met de heljan containerkraan.





grt stefan
Re: Mijn baanontwerp van +/- 3.5 x 2.0
Hallo Stefan,

Mooi baanplan, de Heljan containerkraan zou ik ook graag willen hebben maar hij is helaas moeilijk te krijgen.

Gr.
Piwie.
Re: Mijn baanontwerp van +/- 3.5 x 2.0
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Mijn baanontwerp van +/- 3.5 x 2.0
Hoi Stefan,

mooi baanplan. Ik zou zelf wel kijken of het schaduwstation 2 sporen kan krijgen.
1 als ingang en 1 als uitgang.
Re: Mijn baanontwerp van +/- 3.5 x 2.0
Hoi Stefan,

Mooi baanplan met redelijk wat variatie mogelijkheden.
Linksonder sluiten je sporen niet helemaal aan, daar moet je og even naar kijken.
Denk ook aan de bereikbaarheid later.
Volgens mij zou je wel een paar mangaten moeten maken.
Succes met de bouw.

Groeten,
Ton.
Re: Mijn baanontwerp van +/- 3.5 x 2.0
Hey Stefan,
Dat is aardig gelukt hoor. Leuk plan.
Ik zou idd ook een ingang en een uitgang in het schaduwstation maken. Op het hoogste nivo zou ik de wissels rechtsonder zo veel mogelijk naar rechts plaatsen. Op die manier kun je een langere station perron maken waar dan weer een trein met een lange stam kan wachten. (maar dat is uiteraard persoonlijk smaak...)
Gr. Pieter
Re: Mijn baanontwerp van +/- 3.5 x 2.0
Hallo allemaal,

een tijdje heb ik niks van me laten horen maar er gebeurt genoeg hoor hier in Den Helder :)

Zondag ben ik eigenaar van 20 2e hands locomotieven die ik via marktplaats heb gekocht.

De zolder wordt grondig verbouwd, de vloerbalken liggen, de platen ben ik op het moment mee bezig.
Morgen ga ik met me schoonvader een dakraam maken.


Het baanplan wat ik had zal in grote lijnen hetzelfde blijven máár doordat de vloer en het dak hoger worden dan gedacht zal ik misschien het een en ander aan moeten passen in mijn banenplan.

Ik heb wel 50 cm. meer ruimte gekregen van me vriendin :) op voorwaarde dat ik in dit oppervlakte van +/- 3.5 * 2.5 mtr. alles heb, dus mijn stoel/bediening maar ook eventuele reserve articelen (onder tafel).

zsm zal ik een paar foto's uploaden.

grt stefan
Re: Mijn baanontwerp van +/- 3.5 x 2.0
Hallo allemaal,

vrijdag ben ik met mijn vader naar het mooiste evenement van het jaar geweest.... EUROSPOOR  :) :)

Hieronder een aantal foto's van mijn zolder, de nog te monteren hout en gips delen, de 20 gekochte locomotieven op marktplaats en als laatste mijn aankopen op eurospoor.


Van de minikits heb ik er 40 gekocht, aangezien ze maar e2,- p/st waren, bij een duitser aan de rechter ingang van de markt zaal.

Grtjsss stefan





Het dakraam;


Het hout en gipsplaten welke nog gemonteerd moeten worden;


---

De 20 locomotieven die ik gekocht heb via marktplaats;








---
Mijn eurospoor aankopen;

3 dubbeldeks wagons met kortkoppeling van fleischmann.


3 NIEUWE  containerdraagwagens van Roco


10 kantelwagonnetjes van Marklin (uit de e3,- rommelbak)


5 platte wagons welke dienst gaan doen als draagwagens voor de nog te kopen/krijgen trailers.


40 herpa minikits welke ik niet kon laten liggen voor e2,- p/st .
Hier heb ik bijna de verkopers hele voorraad van leeg gekocht aangezien ik er heel wat nodig heb, en deze voor deze prijs niet wilde laten liggen.
En 1 wielenrichter aangezien die (zie ik bij me vader met spoor N) toch wel erg handig is.

---

Dit was het dat, alles bij elkaar een flink bedrag maar wel wat moois.

Nu eindelijk weer eens verder met de zolder, ik heb de hele week vrij genomen dus hopelijk schiet het een beetje op.

grtss stefan.
Re: Mijn baanontwerp van +/- 3.5 x 2.0
Hallo Stefan,

Dat zijn mooie aankopen en voor een redelijke prijs.

Nu maar snel verder deze week met je zolder zodat je snel al dit mooi's kunt plaatsen en laten rijden.

gr.
Piwie.