Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Een 3-rail L-vorm optimaliseren

Gestart door mojojojo490 vrijdag 19 oktober 2012, 18:47:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Een 3-rail L-vorm optimaliseren
Beste allen,

na diverse kleine testbanen, eindelijk een kamer weten te bemachtigen in huis. De kamer is 2,7m x 1,75m. Effectieve baanruimte staat ingetekend op het plattegrond.

Ik zat te denken aan 3 niveaus, te weten:
- niveau -1 (schaduwstation), kleur oranje in WinTrack;
- niveau 0 (maaiveld), kleur grijs in WinTrack;
- niveau 1 (via bruggen etc), kleur groen in WinTrack.

e.e.a. in WinTrack ingevoerd. (voor download huidig baanplan in WinTrack: download via wetransfer. Aan de onderzijde van het plan, op niv. -1 loopt er 1 stukje recht door de muur. Dit loopt naar de andere kamer, voor onderhoud van de treinen  :D Ik heb voornamelijk C-rail maar wil K-rail gaan toepassen op niveau -1 (ivm restanten).

Graag hoor ik hoe de mede spoorders dit plan zien en of er nog optimalisaties / tips zijn. Onderstaand de 3 lagen. Alvast dank voor de terugkoppeling!

Niveau -1

Niveau 0

Niveau 1


Combinatie niv 0 en 1, alles bovengronds

Re: Een 3-rail L-vorm optimaliseren
Ik zie je afbeeldingen niet omdat je in de link de webpagina hebt ingevoegd ipv de foto zelf.
Re: Een 3-rail L-vorm optimaliseren
Ik heb fotos idd op picassa gezet, maar krijg ze niet zichtbaar ... ik zet even de link erbij ... sorry

**** van de foto een link gemaakt, via link grotere versie beschikbaar ****
**** fotos aangepast, andere site ****
Re: Een 3-rail L-vorm optimaliseren
Heb je het ontwerp al in 3D ingevoerd (dus met hoogten)? Je zult zien dat het qua hellingen vanaf het schaduwstation naar boven helemaal mis gaat.

Daarnaast zul je moeten voorzien in mansgaten, anders kom je nooit bij de uiterste delen van de baan.

Edit: inmiddels via WeTransfer het Wintrack bestand opgehaald (tip, dit kan ook als bijlage bij je tekst). Ik heb de hoogte informatie toegevoegd (de hellingen waren niet ingevoerd) en het schaduwstation als tunneltracé getekend.

Zie het bijgaande plan in de 3D stand en kies dan hoogte controle. Je ziet dan wat ik bedoel.

Groet,
Ronald
Re: Een 3-rail L-vorm optimaliseren
Beste Ronald, dank voor je berichtje. Ik heb hem gedownload en geprobeerd te openen, maar lukt niet, geeft aan onbekend bestandsformaat. Kan het zijn dat je in een nieuwere versie werkt? Ik werk in versie 9.

Edit: ik heb de Wintrack 10 viewer gedownload. Ziet er idd 3D goed uit. Je kan snel de knelpunten zien. Dank je! Kan je hem opslaan als versie 9? Kan ik terug zien waar je het ingevoerd hebt.

Gr, Rob