Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Chip voor waarschijnlijk op spooraansluit contact

Gestart door Bob van Leeuwen vrijdag 19 oktober 2012, 14:26:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Chip voor waarschijnlijk op spooraansluit contact
Goedemiddag,

Ik heb nu eindelijk deze week na een paar maanden  8o weer tijd voor mijn spoorbaan, toen ik door mijn doos met spullen zat te neuzen zag ik een Chip die je op de ondercontacten die normaal naar de Delta modelen gaan, die daar ook op past.

Bovenaan de chip staat 01/98, wat waarschijnlijk betekend dat ie uit Januari 1998 komt heb ik zoon vermoeden van, en dat kan aardig kloppen want alles is eerst van mijn moeder geweest, en die is er rond 1997,1998,1999 mee bezig geweest.

Onderaan de chip staat 602802 en daar achter ver 1.0.

Weet iemand waar deze voor dient? Ik heb een Delta systeem, met een witte 32 VA Trafo.

Alvast bedankt,

Bob
Re: Chip voor waarschijnlijk op spooraansluit contact
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Chip voor waarschijnlijk op spooraansluit contact
Nou Bob,

Een fotootje zou prettig zijn.
Maar als ik zo op de informatie af ga, denk ik dat je een decoder van ESU bedoeld.
Maar met een scherpe foto kunnen we / kan ik meer zeggen.

Gr. Mars
Re: Chip voor waarschijnlijk op spooraansluit contact
Ik denk eerder aan een onstoordertje wat werd gebruikt bij analoog .
Re: Chip voor waarschijnlijk op spooraansluit contact
Mijn treinen rijden heel schokkend, ik heb Delta er tussen hangen, is deze er wel of niet voor?

Re: Chip voor waarschijnlijk op spooraansluit contact
Op mijn echte baan hem ik gewoon 2 kabel connectors die er op passen, dus ik vroeg me af of deze er tussen moet.

Als ik hem nu aansluit op mijn gewone spoor, zit er dan ergens een (termische) beveiliging die alles uitschakeld als het toch niet goed gaat? En moet ik het met of zonder de Delta module doen?
Re: Chip voor waarschijnlijk op spooraansluit contact
Of gewoon van de pinnetjes afschuiven. Maar haal hem er maar uit als je digital aan het rijden bent.
Re: Chip voor waarschijnlijk op spooraansluit contact
Delta, is dat nog annaloog of is dat digitaal? Ik doe dit nog niet zo lang dus ik ben er nog niet zo heel erg bekent mee :%
Re: Chip voor waarschijnlijk op spooraansluit contact
Delta is een vereenvoudigde versie van digitaal als je niet analoog rijd haal die ontstoorder dan weg. Deze zorgt voor een verstoord digitaal signaal.
Re: Chip voor waarschijnlijk op spooraansluit contact
Citaat van: Johnnytrein op vrijdag 19 oktober 2012, 15:36:17
Ik denk eerder aan een onstoordertje wat werd gebruikt bij analoog .
Klopt Johnny.

Bob, gewoon verwijderen.

Mvg,
Peter

Re: Chip voor waarschijnlijk op spooraansluit contact
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Chip voor waarschijnlijk op spooraansluit contact
is inderdaad de ontstoorset.Snel weghalen dat ding voor je de centrale opblaast.Zou niet de eerste keer zijn.Marklin waarschuwt zelf hiervoor.
Re: Chip voor waarschijnlijk op spooraansluit contact
Ik heb hem er nu niet tussen zitten, ik zag hem liggen onderin de doos en vroeg me af waar het voor was.
Re: Chip voor waarschijnlijk op spooraansluit contact
Bob,
Het is een ontstoorset voor analoog rijden. De radio en TV ontvangst werd zodoende ten dele ontstoort. Vooral bij een TV antenne op het dak geplaatst.
Voor digitaal/delta bedrijf zijn dit componenten welke niet gebruikt moeten worden, zorgen voor overbelasting van je centrale met zelfs kans op grotere schade.
Ze komen in diverse uitvoeringen voor, printplaat met meerdere componenten, deze welke jij laat zien op de foto en als forse condensator.
Allemaal eijp voor de prullenbak bij dig(delta) rijden
Cees