Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ecos

Gestart door V 200 dinsdag 16 oktober 2012, 11:30:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ecos
V 200
gast

Ecos
 Wil mij een Ecos 2 aanschaffen, waar is ie beste koop en wat is de prijs zoal tegen woordig ??

Mvg

Jos
Re: Ecos
Lid sinds: 2008

offline
Re: Ecos
Jos

Waarom wil je een Ecos 2 aanschaffen??

teunis
Re: Ecos
Freak
gast

Re: Ecos
Re: Ecos
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Ecos
In Belgie  VBV  Ingelmunster = 575 euro
Re: Ecos
V 200
gast

Re: Ecos

@ teunis, (1) heb mijn IB II verkocht,
  (2)heb van ecos 2 alveel goeds gehoord,
  (3)heb al vele mfc decoders ingebouwd die snel en gemakkelijk ingevoerd worden + booster bij van 4 apere. Bij IB II maar 8 F,
  dat is rede.
 
@Peter thanks voor adressen,

@ Johnny thanks  is dat bij vanbiervliet dacht het wel

Mvg
Jos 
Re: Ecos
Seinwezen
gast

Re: Ecos
Citaat van: teunistreinen op dinsdag 16 oktober 2012, 12:03:32
Jos

Waarom wil je een Ecos 2 aanschaffen??

teunis

De vraag is eerder waarom geen ECoS aanschaffen :D :D :D

Groeten Sander.
Re: Ecos
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Ecos
Ik heb mijn Ecos 2 in Houten gekocht voor ? 570.00

Tot op heden geen spijt van gehad  >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Ecos
V 200
gast

Re: Ecos
Peter,
ja zo als ik overal hoor pracht apparaat, ga hem dit wekend kopen.

Heb al een vraagje aan ieder,mijn booster 10 ampere hangt aan ringleiding +ook de ringleiding van de wissel dekoders die ik
nu wil scheiden aangezien Ecos 2 ook booster heeft . Hoe zien dan de aansluitingen er dan uit,vraagje voor zekerheid

Mvg
Jos
Re: Ecos
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Ecos
Je vraag stelling is mij niet helemaal duidelijk maar ik weet als je esu boosters gebruikt ( die jij jij dus niet ) dan hangt de O aan elkaar en wordt alleen de B van elkaar gescheiden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Ecos
V 200
gast

Re: Ecos
bedankt voor snelle antwoord Peter

Mvg
Jos
Re: Ecos
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Ecos
Elke booster een aparte ringleiding voor de B, voor het geval je alleen de middenleider isoleert. (en de ringleiding niet)

Dit foutje laatst weer eens bij een bekende gehoord, gevolg dat de boosters naar de gootjes waren...
Re: Ecos
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Ecos
Citaat van: V 200 op dinsdag 16 oktober 2012, 19:33:40
Peter,
ja zo als ik overal hoor pracht apparaat, ga hem dit wekend kopen.

Heb al een vraagje aan ieder,mijn booster 10 ampere hangt aan ringleiding +ook de ringleiding van de wissel dekoders die ik
nu wil scheiden aangezien Ecos 2 ook booster heeft . Hoe zien dan de aansluitingen er dan uit,vraagje voor zekerheid

Mvg
Jos

Beste Jos,

Per ongeluk een 10A Edits?

Groet, Anne W
Re: Ecos
V 200
gast

Re: Ecos
Wijbe,
je maakt me bang dat ik verkeerd denk, mijn booster 10 ampere.  Heb 2 ring leidingen die samen gekoppeld zijn aan booster,
1 voor power baan samen met .
2 voor wissel dekoders aan te sturen.
Wil nu de 10 ampere booster enkel voor power baan gebruiken daar ik met toeters en bellen rijd ,en tweede ringleiding voor
wisseldekoders rechtstreeks aan Ecos 2 aansluit omdat die ook een booster heeft. Kan dat of denk ik ??? .
Zijn vragen die me bezig houden .Graag meer info (voor) ik wat misdoe , aan de mensen op forum hier waar ik al veel van
heb op gestoken prachtforum  :thumbup: :thumbup: :thumbup: hier word je geholpen :thumbup:

Mvg
Jos 
Re: Ecos
V 200
gast

Re: Ecos
Hoi Anne,

lang geleden ja edits booster. Klinkt als een probleem  hoop van niet

Mvg
Jos
Re: Ecos
flyingdocter
gast

Re: Ecos
Ook ik gebruik  de Ecos 2 sinds 1 jaar : werkt perfect samen met Koploper , Het goedkoopst in Houten !
Vandaag nieuwe software ( 3.6.0) geupdated  vanaf ESU :gaat heel simpel na inloggen bij ESU,
Re: Ecos
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Ecos
Beste Jos,

Er zal wel een antwoord komen van de Ecos Deskundigen, maar zonder extra voorzieningen heb je dan in de boostersectie gedeeltes geen "lokaanmelding" en dat geeft nog wel eens wat problemen (begrijp ik)

En de Edits heeft geen kortsluitmelding en kan zonder voorzieningen niet aangesloten worden op de booster uitgang van een centrale.

Ik rijd er al mee sinds het eerste Edits boek uitkwam.........

Groet, Anne W
Re: Ecos
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ecos
Beste Anne en Jos.

Bij het gebruik van een ECOS 50000 of 50200, en een Ecos Booster of meerdere Ecos Boosters heb je overal op je baan ook automatische aanmelding van een MFX lok.
Natuurlijk geen andere decoders, daar deze zich niet aanmelden. Buiten DCC om welke dit ook kan.Op een ECOS met zijn Boosters.

Groeten John.
Trein4337
Re: Ecos
V 200
gast

Re: Ecos
Was vandaag in woluwe , bij VBV om effe wat informatie algoed ik daar was, wou deze week naar winkel rijden
voor men ecos ,lokprogrammer,en L.Net converter. Pech winkel deze week gesloten wegens voor bereiding mechelen. Is besteld niks aan de hand :-(
nog een week moet ik geduld hebben :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:. Ben daar gans wekend in mechelen om te werken
voor onze club met catering.

Mvg
Jos