Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

LDT TT-DEC configureren via eCoS

Gestart door dalmvis donderdag 11 oktober 2012, 22:32:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
LDT TT-DEC configureren via eCoS
Beste allemaal,

Ik heb een LDT draaischijdecoder TT-DEC en het lukt me niet om die goed te configureren. Via het Ecos scherm krijg ik het niet voor elkaar , er wordt over adres 14 en 15 gesproken (handleiding) wat de verschillendeb ranges beslaan. Ik reset me suf,dan doet ie het wel met een aangemaakte wisselop adres 211 en gaat 1 stap heen en terug. (via die los aangemaakt wissel met adres 211) Maar als ik via Ecos draaischijf menu oproep (neem een 7686 Ma decoder als type) krijg ik 0,0 activiteit . Ook de 'rest' loopt niet zo als ik wil. Ik denk dat ik iets simpels (?) over het hoofd zie. Wie heeft de gouden toip?? Alvast bedankt!
- Arthur -
Re: LDT TT-DEC configureren via eCoS
Dat denk ik ook, stap 1 is de draaischijf decoder volledig programmeren zoals beschreven staat in zijn handleiding.
Dan pas kun je hem bedienen via b.v. de ECoS en daar in zul je ook kunnen kiezen voor de aansturing via keyboard 14 of keyboard 15, default staat een draaischijf decoder van Marklin op keyboard 15.
Re: LDT TT-DEC configureren via eCoS
Bij de ECoS moet je eerst een draaischijf via het menu aanmaken.
Draaischijftype, Naam en Adres (225 voor keyboard 15).
Op het volgende tabblad zie je dan de functietoetsen om de draaischijf te programmeren.


Mvg,
Peter