Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Spoorwegmuseum Museu del Ferrocaril in Vilanova y la Geltrù (bij Barcelona)

Gestart door Rutger zaterdag 20 oktober 2012, 13:03:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Spoorwegmuseum Museu del Ferrocaril in Vilanova y la Geltrù (bij Barcelona)
Hallo iedereen,

Bij deze wat foto's uit Spanje. Op onze grote reis door Zuid Europa zijn we o.a. bij een spoorwegmuseum bij Barcelona geweest. Het was een vrij kort bezoekje, want tot onze verbazing ging het museum al om 14:00 uur dicht (en ook niet meer open die dag). toch heb ik nog wat plaatjes kunnen maken.

Mijn werk vroeger in het Spaans:



Een vroege locomotor:



Een driewegwissel (ja, ze bestaan echt!):



De oudste rijtuigen van spanje:



En het oudste nog bestaande locje van Spanje (1856):



Een vroegere bergtrein, die nog opgeknapt gaan worden.



Een Spaanse railbus (voor inspectie):



Nog wat oude glorie:



Spanje heeft naast breder spoor ook een veel breder profiel. Kijk hoe ver het drijfwerk naar buiten zit.



Buiten rond de draaischijf staat nog een hele rij mooie stomers (overigens allemaal Iberisch breedspoor):





Wat een prachtige loc!





Er staan ook nog wat diesels en elektrische locs, maar die hebben we niet echt goed meer kunnen bekijken omdat er dus iemand kwam vertellen dat ze gingen sluiten...







De Talgo, vermoeddelijk een luxetrein met een Amerikaans uitziende loc:



Met erg typische rijtuigen:



Het station van Vilanova:



Dit was het voor deze serie; er volgen "binnenkort" nog meer spoorgerelateerde foto's van onze vakantie!

Groetjes,

Rutger
Re: Spoorwegmuseum Museu del Ferrocaril in Vilanova y la Geltrù (bij Barcelona)
Fraai Rutger, Wel raar dat ze al om twee uur sluiten. Je zou zeggen dat ze dan na de siësta wel weer een paar uur open zouden gaan. Niet zo raar dat je dan weinig bezoekers hebt, tenzij je smorgens al om acht uur open bent. Iets om rekening mee te houden dus, als je in Spanje bent.

Mooie platen, benieuwd naar de rest,

grt, JW
Re: Spoorwegmuseum Museu del Ferrocaril in Vilanova y la Geltrù (bij Barcelona)
Ze waren open tussen 10 en 14 uur. Wij waren er iets na 12 uur, maar ze hebben ons niet verteld dat we maar heel even de tijd hadden. :(
Re: Spoorwegmuseum Museu del Ferrocaril in Vilanova y la Geltrù (bij Barcelona)
Mooie foto's :thumbup:, bedankt voor het plaatsen.

(Overigens mis ik bij deze fotoserie iets zwarts O:-D.)
Re: Spoorwegmuseum Museu del Ferrocaril in Vilanova y la Geltrù (bij Barcelona)
Haha, deze zeker:





Ze staan ook al in het "eigen" draadje in het E-café, maar ze horen er inderdaad wel bij. ;)
Re: Spoorwegmuseum Museu del Ferrocaril in Vilanova y la Geltrù (bij Barcelona)
Hoi Rutger,

dat ziet er uit als iets wat zeker het bezoeken waard is de volgende keer als ik in Barcelona ben.
Jammer dat je geen tijd meer had om die diesels eens goed te inspecteren. Die groene machine (links van die witte) deed me direct aan een 1200 denken.

Groeten Dennis
Re: Spoorwegmuseum Museu del Ferrocaril in Vilanova y la Geltrù (bij Barcelona)
Nu je het zegt ja, hij heeft er wel wat van weg. :D

Als je in Barcelona bent is het vanuit daar heel goed te doen om een ochtendje op en neer te gaan met de trein (ik gok namelijk dat niet iedereen zo idioot is om er met de auto heen te rijden). >:-D :P
Re: Spoorwegmuseum Museu del Ferrocaril in Vilanova y la Geltrù (bij Barcelona)
Hoi Rutger,

ook hier staan mooie foto's tussen. Bedankt voor het delen :thumbup:.

groeten Martin
Re: Spoorwegmuseum Museu del Ferrocaril in Vilanova y la Geltrù (bij Barcelona)
Hoi Rutger.
Prachtig om op een vroege zondagmorgen dit mooie oude Spaanse materieel te kunnen bewonderen!
Bedankt voor de foto's en verslaggeving van jouw (korte) bezoek aan dit Spaanse spoorwegmuseum.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Spoorwegmuseum Museu del Ferrocaril in Vilanova y la Geltrù (bij Barcelona)
Hoi Rutger

Bijzonder mooie foto s.
Bedankt. :thumbup: :P :P

Tony