Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Anti-slipbandjes vervangen, na hoeveel draaiuren?

Gestart door Wijbe vrijdag 26 oktober 2012, 15:49:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Anti-slipbandjes vervangen, na hoeveel draaiuren?
Geachte Heren, en Dames,

Graag hoor ik uw ervaringen met het vervangen van anti-slipbandjes, na hoeveel draaiuren gebeurd dat meestal?

Nu reed mijn 37121 (1251) ineens erg vreemd, hobbelde. Was een anti-slipband verloren, dus een nieuwe eromheen, meteen alle 4 maar vervongen aangezien de 'rest' ook slapjes zat.

De loc heeft inmiddels rond de 7500 schaal km's gemaakt in 2 jaar. Met een gemiddelde van 50 schaal km's in het uur. Oftewel ongeveer 150 draaiuren. Is dit een beetje redelijk?
Re: Anti-slipbandjes vervangen, na hoeveel draaiuren?
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Anti-slipbandjes vervangen, na hoeveel draaiuren?
Lijkt mij normaal Wijbe, heb zo dezelfde ervaringen, de een sneller als de ander. Heb een Br03 stomert die begint te waggelen
is een jaar oud en redelijk veel gereden dus ga de banden maar eens vervangen vaak is dan het waggelen pleitte.

Misschien eens overwegen voor winterbanden? :P :D

Gr, Jan
Re: Anti-slipbandjes vervangen, na hoeveel draaiuren?
hoi,

ik vervang alleen diegene die er afgelopen is.

Uren / kilometers, geen idee.

Pas op voor het met de hand verplaatsen van een loc op de rail. De bandjes kunnen er dan ook gemakkelijk vanaf geraken.

groet
Matje
Re: Anti-slipbandjes vervangen, na hoeveel draaiuren?
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Anti-slipbandjes vervangen, na hoeveel draaiuren?
Ik heb alleen bij vijf van de zes oudste locs ooit de bandjes vervangen (van mijn BR 24 zelfs nog nooit (3003), die zijn toch al 42 jaar oud). Verder alleen als er eentje afloopt.

't Zijn geen zomer/winterbanden die je telkens moet vervangen...  :D  Gewoon niet te wild met je locs omgaan.

Groet, Paul