Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Baanplan 455x390

Gestart door rspddcnl vrijdag 18 mei 2007, 10:12:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan 455x390
rspddcnl
gast

Baanplan 455x390


Goedemorgen  :D :D :D

Heb wederom mijn baanontwerp verander.

Dit moet het uit eindelijk worden, dacht plaats hem nog ff.
Misschien dat men nog op of aan merkingen heeft.
Zal binnen kort beginnen met de onderbouw voor de baan.
Denk dat men het wel leuk vindt wanneer ik hiervan foto zal plaatsen???

Baan wordt op gebouwd uit twee lagen.

Op laag 1 komt het schaduw station geele gedeelte.
Op laag 2 komt het station en de draaischrijf, de baan zal op laag 2 in hoogte varieren.

Wou het stations gedeelte op circa 1.10 meter van de grond plaatsen, of is dit te hoog???



:lol: :lol: :lol:
Groetjes rene
Re: Baanplan 455x390
Lid sinds: 2009

offline
Re: Baanplan 455x390
Hallo Rene,


Alleraardigs ontwerp zeg
behoorlijke grote ook
ook leuk dat je bij je rangeergedeelte ( oranje/bruin ) een lus gemaakt hebt

en 1.10mtr. lijkt mij iets te hoog
weet natuurlijk niet hoe groot je zelf bent, maar houd er rekening mee dat je over je baan moet "reiken" ivm eventuele storingen van wagons / treinen

mvg Frans
Re: Baanplan 455x390
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Baanplan 455x390
Hoi Rene,

Mooi plan! Flinke rijlengte, beetje beperkte rangeermogelijkheden, dat wel. Nergens een raccordementje of een zijlijntje oid bedoel ik dan.

Ik vraag me verder af waarom je vlak voor de overgang van grijs naar geel zo'n vreemde flessenhals in de hoofdbaan hebt aangebracht. De hoofdsporen lijken zomaar ineens dood te lopen, en vlak daarvoor zit een soort enkelsporige escape, die direct na de aftakking weer dubbelsporig wordt om vervolgens vrolijk verder te "hoofdbanen" (richting geel).

Ik weet niet hoe je de exploitatie in gedachten hebt, maar treinen gaan elkaar daar onherroepelijk tegenkomen: je mag die aansluiting wel heel goed beveiligen!  :o

En oh ja, wat de tafelhoogte betreft: de onderkant van het blad van de benedenverdieping van mijn baan zit op 80 centimeter. De bovenverdieping komt daar een centimeter of 11 boven. Zo valt er nog vrij goed onder de baan te werken, je kunt er nog wat zooi onder kwijt als het klaar is, maar je kunt ook aan de bovenkant nog overal bij (hoop ik :?). Ik denk dat je bij 100 - 110 cm hoogte al snel ergens op moet gaan staan als je er bij moet.

By the way: hoe breed is dat doorgangetje naar de ruimte in het midden van de baan? Pas je daar doorheen??

Tot slot zou ik aan dat ene ongebruikte oranje pootje aan de draaischijf een kort spoortje knopen wat naast de loods komt te liggen. Daar is precies de ruimte voor en daar zou je een slooploc of een materiaalwagen neer kunnen zetten of zo. Elke werkplaats heeft een rommelhoekje! ;-)

Succes!

Martijn ;-)
Re: Baanplan 455x390
rspddcnl
gast

Re: Baanplan 455x390
hellooo

bedankt voor de reactie.

Het rare geedeelte van grijs naar geel, gaat weg zodat de hoofdbaan mooi doorloopt.

Ben zelf 1.97 dus moet met een hoogte van 110, makkelijk overal bij kunnen komen.

De ruikte tussen de twee baan gedeeltes moet circa 30 tot 40 cm worden, zodat je er net door heen kunt lopen.

Extra aansluitingen voor loc's aan de draaischrijf moeten nog gerealiseerd worden.

kan eventueel her rangeer gedeelte ook aanpassen, alleen is hier wel weinig ruimte voor.
Of heb je een leuke suggestie martijn  8) 8) ?????

Re: Baanplan 455x390
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Baanplan 455x390
Citaat van: rspddcnl op vrijdag 18 mei 2007, 13:44:55
De ruikte tussen de twee baan gedeeltes moet circa 30 tot 40 cm worden, zodat je er net door heen kunt lopen.

Dus geen wijde slobbertruien en geen grammetje aankomen!!  8)
Re: Baanplan 455x390
snarruf
gast

Re: Baanplan 455x390
Kruipen is misschien nog een optie :D
Re: Baanplan 455x390
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Baanplan 455x390
Citeerkan eventueel her rangeer gedeelte ook aanpassen, alleen is hier wel weinig ruimte voor.
Of heb je een leuke suggestie martijn    ?????

Je zou eens kunnen kijken of je een klein, twee- of driesporig raccordementje (bij een fabriek of een houtzagerij of iets dergelijks) kunt maken op de plek waar nu die twee hoofdbaansporen dood lopen. Bij de huidige "flessenhals" dus. Daar kun je dan leuk met een klein treintje heen rijden vanaf het rangeerterrein. Of stoppen met een (buurt)goederentrein die daar een paar wagens uitwisselt.

Zijlijntjes zijn qua exploitatie altijd interessant maar als je daar geen plek voor hebt kun je ongeveer hetzelfde bereiken met een kleine halte langs de lijn. Alleen voor goederen, of met een klein perronnetje erbij.

Aan het rangeerterrein valt ook vast nog wel wat te schaven om de modelijkheden uit te breiden. Die keerlus neemt veel ruimte in die je zou kunnen gebruiken voor langere opstelsporen of bijvoorbeeld een losweg om de treinen afkomstig van de zagerij te lossen ;-)

Treinen zul je niet vaak in hun geheel keren, dus waarom niet een lus onder de tafel ergens? Sterker nog: heb je die niet al? Locs kun je keren op je draaischijf, dus daar heb je die lus niet voor nodig.

Het zijn maar wat gedachten.... misschien heb je er wat aan!

Martijn
Re: Baanplan 455x390
Henkie
gast

Re: Baanplan 455x390
Hoe kom ik in kontakt met deze baneigenaar ??
Re: Baanplan 455x390
Henkie
gast

Re: Baanplan 455x390
Beste Rene,

Vergeet even mijn eerder gestelde vraag van 11.28 uur.
Het sporenplan dat jij op het forum hebt gezet spreekt mij op verschillende punten aan. Ik zou het eigenljk graag compleet willen hebben. Is het mogelijk om het plan te versturen ? Is het gemaakt met C-rails ?

Bij voorbaat mijn dank.

Henk
Re: Baanplan 455x390
MichelNL
gast

Re: Baanplan 455x390
Ziet er erg netjes uit.. :D

Michel
Re: Baanplan 455x390
edgar1976
gast

Re: Baanplan 455x390
Mooi ontwerp hoor! Ik ben benieuwd naar je vorderingen en naar je foto's  :)

Aardige ruimte ook, die je tot je beschikking hebt!

Groeten,

Edgar
Re: Baanplan 455x390
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baanplan 455x390
Mooie grote baan met lange trajecten!!

Succes!

m.vr.gr.

JohnnyB
Re: Baanplan 455x390
Als ik mezelf nou ga wassen in de vijver en de badkamer sloop, het 2 persoonsbed verruil voor een 1 persoonsbed (lekker knus) dan zou dit mooie plan ook bij mij moeten passen :mrgreen:


Bas
Re: Baanplan 455x390
Leuk baan plan, wacht op foto's van de bouw.

Groeten Piwie
Re: Baanplan 455x390
Varekamp
gast

Re: Baanplan 455x390
Hoi Rene,

Een prachtig ontwerp dat is zeker. Wat boven al geschreven is is zeker waar, zorg wel dat je overal bij kunt komen ook in je schaduwstation(s).
En als tip hou zeker genoeg ruimte tussen je onderbaan en bovenbaan. Hierdoor kan 110cm hoogte van de baan wel een even te hoog zijn. Zeker als je er nog gebouwen en al wilt zetten.
Ben zeer benieuwd naar je vorderingen, hou ons a.u.b. op de hoogte.
Succes Ronald
Re: Baanplan 455x390
Rene,

Is dit wintrack en zo ja kan je de baan dan "uploadable" maken ?


Groeten
Arjan