Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

krokodil openen

Gestart door Meine donderdag 17 mei 2007, 23:30:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
krokodil openen
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
krokodil openen
Vermoedelijk een domme vraag maar ik zit er mee......

Ik ben in het bezit van een krokodil 3556.
Deze wil ik ombouwen naar hoogvermogen (60901)
het probleem is dat ik deze niet open krijg. Het midden is middels een schoef eraf te halen. Maar vervolgens krijg ik de beide motorkappen er niet af.
De gebruiksaanwijzing laat zien dat je aan de voorzijde moet drukken en dan de motorkappen op kan tillen.
Wie kan mij helpen?

Meine
Re: krokodil openen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: krokodil openen
Helaas maakt de exploded view absoluut niet duidelijk hoe de kappen van de neuzen eraf moeten - behalve dan dat ze niet met een schroef vastzitten (en dus waarschijnlijk geklikt). Verder kan ik je ook niet helpen.... ik heb er geen ;-)

Zijn er krokodillenbezitters in de zaal??
Re: krokodil openen
mhofman
gast

Re: krokodil openen
Hoi Meine,

ik heb even gekeken naar mijn krok. Ik heb een 3756, Ik vermoed dat dat de digitale variant van die van jou is. De Be 6/8 III - 13305.

Het middenhuis gaat er inderdaad eenvoudig af. De motorkap zit met een soort 'weerhaakjes' vast. Direct achter tussen het 'motoraandrijfwiel' en de middelste as loopt een rechtstukje omhoog. Daarboven zitten achter de kap de 'weerhaakjes'. Dat rechte stuk moet je een beetje indrukken. Onderlangs een voorzichtig een schroevendraaier er tussen drukken werkt ook.

Marco
Re: krokodil openen
mhofman
gast

Re: krokodil openen
Nog als toevoeging: de motorkapoen zitten dus zonder schoeven vast. Ze haken aan de voorkant en je drukt de kant in het midden naar beneden om de boel dicht te doen.

Openmaken gaat dus andersom.  :D
Re: krokodil openen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: krokodil openen
Citaat van: Freak op vrijdag 18 mei 2007, 08:57:09
Kijk eens naar schroef 44 van de tekening.

Marco geeft al aan dat-ie geklikt zit, maar voor de volledigheid: Schroef 44 is niet lang genoeg om het remwerk (43/45) én het loopstel (39) mee vast te zetten, en ook nog eens dóór het frame (13/48) heen te gaan om de motorkap (5) vast te houden.

Martijn
Re: krokodil openen
Kroko14253
gast

Re: krokodil openen
Hallo

Ik heb een recentere versie van de Krokodil (39560) en bij deze moet je het zo doen: Middendeel eraf door schroef los draaien,
               De neuzen neem je af door het deel aan de open kant (die op       
               het middendeel aansluit) omhoog te tillen en dan naar voren
               afnemen. Dit deel "klikt" als het ware op het onderstel.

Probeer het eens zou ik zeggen. 

Groetjes


Harry Stipkes   
Re: krokodil openen
mhofman
gast

Re: krokodil openen
Dat klinkt als dezelfde constructie. Het lastige is dat het klikkende stukje de eerste keer wat vast kan zitten. Daar had ik ook last van.
Re: krokodil openen
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: krokodil openen
 :D :D :D

Het is gelukt, Met heeeeel veel geduld en kracht  :(
Er zitten inderdaad 'weerhaken' Deze zitten, als je vanuit het middenkijkt na het tweede wiel.
Deze zit na het tweede wiel en voor het aandrijfwiel. Deze moet je stevig naar binnen drukken met met veel kracht de kappen eraf trekken. Ik heb zelfs met een schroevendaaier moeten wrikken om de weerhaken los te krijgen.
Vervolgens moet je naar voren en omhoog trekken. pffff.....

De kappen gaan er bij mij niet eerder weer op als dan ik helemaal klaar ben.

Allemaal Bedankt.

Meine

ps.
Oja ben jij de Marco van de marklinreis en de foto's van Merklingen???? (sept 2004)


Re: krokodil openen
mhofman
gast

Re: krokodil openen
Fijn dat het gelukt is. De eerste keer heb ik ook moeten tobben hoor.

En ik beken ... ik was in september 2004 bij de Marklinreis en in Merklingen  8)

En nu voor mij de hamvraag: wie ben jij?
Re: krokodil openen
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: krokodil openen
mail mij maar even

Meine