Vandaag de SPROGIIv3 gekocht. Perfect apparaatje. Voeding van ? 2,50 van de kringloop er op en ik heb een goede oplossing om CV waardes van DCC decoders te lezen en te schrijven. Dit geldt ook voor de Switchpilot Servo.
Standaard wordt het programma DecoderPro van JMRI meegeleverd maar ik gebruik Rocrail voor het programmeren. Rocrail slaat alle geprogrammeerde waardes op.
Rocrail kent een onderdeel RocPro voor het lezen en instellen van CV waardes. Er zijn definities gemaakt voor verschillende soorten decoders waaronder de Lokpilot basic of de LokPilot4.0. Voor CV 29 krijg je een pop-op menu om aan te vinken welke instellingen je aan- of uit wilt zetten. De bijbehorende waarde wordt berekend en in CV 29 geschreven.
Ook het instellen van een 'long adress' is een fluitje van een cent omdat Rocrail de berekening uitvoert.
Onderstaand eerst een foto van mijn testopstelling. Windows7 laptop met Rocrail, SPROGII, BR81 met Esu lokpilot basic en een Switchpilot Servo.
Daaronder het instellingenscherm voor CV 29 van de lokpilot en als laatste de instelmogelijkheden voor de Switchpilot Servo.
Ik heb als eerste de BR81 onder handen genomen.
Als er vragen zijn, dan hoor ik het wel.
(NB: RocPro is alleen beschikbaar voor Rocrail gebruikers die in het bezit zijn van een licentie. Daarvoor betaal je ? 10,- per jaar).
Albert.