Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Twee maal 1200 in tractie, rij-eigenschappen aanpassen.

Gestart door Aar donderdag 04 oktober 2012, 19:16:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Twee maal 1200 in tractie, rij-eigenschappen aanpassen.
Ik heb twee 1200-locs op mijn baan rijden, de 1254 en ik geloof de 1251. Beiden hebben MFX, en nu zou ik graag beiden in tractie willen laten rijden. Echter ik merk dat de op- en afremvertraging van de 1251 anders is dan de 1254. Nu staan de waardes hiervan in het CS gelijk, maar het probleem blijft.

Moet ik nu balans zoeken om ze beiden de gelijke snelheid te geven? Of doe ik iets fout?

Bij het instellen pas ik de rijeigenschappen aan in de wijzigscherm voor de loc, waarna ik op het pijltje naar de loc druk. Hij geeft dan aan dat de instellingen worden opgeslagen.

Is dit de juiste manier, of doe ik iets fout?
Hoor graag jullie reactie.
Re: Twee maal 1200 in tractie, rij-eigenschappen aanpassen.
Scheelt het veel?

Positief denken he? Ik heb er 6, dat zou pas een lastige multitractie zijn ;-)
Re: Twee maal 1200 in tractie, rij-eigenschappen aanpassen.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Twee maal 1200 in tractie, rij-eigenschappen aanpassen.
Staat de snelheidscurve op het CS op lineair ?
Re: Twee maal 1200 in tractie, rij-eigenschappen aanpassen.
Citaat van: Jan_Willem op donderdag 04 oktober 2012, 19:20:22
Scheelt het veel?

Positief denken he? Ik heb er 6, dat zou pas een lastige multitractie zijn ;-)
De snelheid is gelijk, alleen de op en afrem vertraging lijkt anders te zijn. Maar ik moet het dus gewoon aanpassen, (waardes verlagen) en op de knop drukken met het pijltje+loc naar beneden???


Citaat van: Wim op donderdag 04 oktober 2012, 19:23:07
Staat de snelheidscurve op het CS op lineair ?
Kan je wat specifieker zijn? Dit zegt me niet veel? Waar kan ik dit instellen / bekijken?
Re: Twee maal 1200 in tractie, rij-eigenschappen aanpassen.
Afstellen op elkaar ;)

Niet vergeten de maximale snelheid op elkaar afstellen, en beide op linear zetten.
Re: Twee maal 1200 in tractie, rij-eigenschappen aanpassen.
Morgen ga ik er eens naar kijken. Dat linear zegt nu tot nu toe niks, waar je dat in kan stellen (optie) maar misschien kijk ik er over heen.
Re: Twee maal 1200 in tractie, rij-eigenschappen aanpassen.
Welke optrek- en afremvertraging heb je het over, de waardes op het eerste wijzig-scherm van het CS(2)?
dit zijn niet de echte vetragingswaardes, maar meer hoe de loc reageert op het draaien aan de snelheidsknop...
De echte optrek- en afremvertragingen staan onder resp. cv3 en cv4 ingesteld. Daarvoor moet je echt de cv's in..

De waardes die staan in het eerste scherm, na dat je op het sleuteltje hebt geklikt, moet je op 0 zetten..

Groet,

Guus
Re: Twee maal 1200 in tractie, rij-eigenschappen aanpassen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Twee maal 1200 in tractie, rij-eigenschappen aanpassen.
Je kunt met de CS of ECOS onder Lok instellen > uitgebreid > stuur symbool de juiste optrek/afrem curve instellen.
Van beide loks moet deze hetzelfde staan, zie screenshot hieronder.
Re: Twee maal 1200 in tractie, rij-eigenschappen aanpassen.
Aar,

Kijk ook eens in de handleiding van je besturingsapperaat.