Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

locdecoder kapot????

Gestart door Hans ho maandag 31 december 2012, 12:12:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
locdecoder kapot????
Hans ho
gast

locdecoder kapot????
ik heb uit een startespaket 29229 een obb lok type 2016
nu doet sich het volgende voor: als ik de lok op de baan zet dan heb ik geen mogelijkheid om ook maar wat te gaan doen, want hij begint direct te rijden.
er zit een decoder in met het nummer 610761
Wie kan mij vertellen wat ik moet gaan doen.
B.V.D Hans
PS een prettige jaarwisseling en een gezond2013
Re: locdecoder kapot????
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: locdecoder kapot????
Hallo Hans,

Het kan zijn dat je lok voordat hij verpakt werd nog heeft gereden. Als de lok dan niet stop gezet wordt onthoud ie dat hij nog rijdt. Zodra hij dan weer op een andere baan staat gaat ie weer rijden met de vorige opdracht. Door het juiste nummer van de lok in te voeren stopt de lok en kan je hem vervolgens gaan gebruiken. Ik denk dat het nummer van de lok af fabriek staat ingesteld op 16. Maar daar kom je alleen achter door alle 80 adressen af te gaan. Dit doe je door de lok op een rollenbank te zetten en hem te laten lopen. Kom je dan jou adres tegen, dan stopt de lok en dan weet je gelijk het nummer van je lok. Wat ook helpt is een reset uitvoeren, dan komt de lok in zijn fabrieksinstellingen te staan en dan kan je hem zelf een nummer geven. Ok kijk maar even of het lukt.

Een fijn oud en nieuw en tot horens,

Jasper
Re: locdecoder kapot????
hoi Hans,

verplaats dit bericht naar reparaties ed dan bereik je meer forum leden

gr Koos
Re: locdecoder kapot????
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: locdecoder kapot????
Hallo Hans, zet de lok eens in de baan en voer een reset met je centrale uit.
Ik heb een Intellibox als ik net als bij de 6021 de rode en groene toets (stop - go) gelijktijdig bedien dan reset mijn centrale en ook de aanwezige decoders(heb ik me laten vertellen).
Of jouw centrale(ik weet niet welke je hebt) dit ook kan moet je even in de handleiding lezen.

grt Piet.
Re: locdecoder kapot????
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Re: locdecoder kapot????
Staat-ie niet op analoog?