Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Märklin CS2 seminar jullie mening graag.

Gestart door M.user vrijdag 28 september 2012, 20:35:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin CS2 seminar jullie mening graag.
Citaat van: i_m_johny op donderdag 11 oktober 2012, 15:55:52

Niet iedereen woont in de beurt van Werkendam..  :-(


Kosten seminar -/- Kruidvat treinkaartje = Geld over en een leuke dag.

Gr, Ben.
Re: Märklin CS2 seminar jullie mening graag.
Beste mensen,
In de Duitse MM 05 staat een zeer uitgebreide beschrijving van CS 2 om de nieuwe decoders
te programmeren. In de Nederlandse uitgave staat maar een beperkte beschrijving.

Groet,
Hans
Re: Märklin CS2 seminar jullie mening graag.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

online
Re: Märklin CS2 seminar jullie mening graag.
Citaat van: Mieke op vrijdag 12 oktober 2012, 23:17:06
In de Duitse MM 05 staat een zeer uitgebreide beschrijving van CS 2 om de nieuwe decoders
te programmeren. In de Nederlandse uitgave staat maar een beperkte beschrijving.

Valt daar nou niks aan te doen?
Initiatief bijv. om eens gezamelijk Marklin tot zijn verantwoording naar zijn (buitenlandse) klanten op te roepen?

Want dat verschil is toch eigenlijk bagger (verontschuldigt u mij voor mijn taalgebruik:thumbdown:

Laten ze dan voor de 'nederlandse lezers' bijvoorbeeld extra artikelen op het Internet toegankelijk maken.

@hans, heb jij dan een duitse uitgave?
Re: Märklin CS2 seminar jullie mening graag.
I M Johnny,
Ik heb ook de Duitse uitgave, omdat daar meer in staat en ik vind
de meeste Duitse advertenties best wel interessant. Die staan niet
in de NL uitgave, dus dat zal wel de reden zijn dat die veel dunner is.
Groet,
Hans
Re: Märklin CS2 seminar jullie mening graag.
Het neerzetten van een bedrag voor een seminar is iets van alle tijden. Het is de vraag in hoeverre leveranciers altijd gratis trainingen leveren aan verkopende winkels. Als je het mij vraagt, dan wordt er door andere winkeliers ook een trainer/persoon betaald om les te geven.Het is vervolgens aan de winkelier of hoe hij met deze kosten om gaat:

rekent hij 39,50 aan iedereen en zit het vol, dan heeft hij zijn kosten die hij moet maken terug en daarmee is de kous af. Rekent hij dit bedrag niet, dan moet hij de kosten betalen uit zijn winst. Daar tussenin zit het spanningsveld van relatie met de klant en niet failliet gaan.

Sommige winkels (zoals mijn leverancier) kiest er voor een bedrag te vragen wat je teruggegeven wordt als tegoedbon. Bij de eerste seminar die op beginners gericht was kon je die bon alleen gebruiken voor de aanschaf van een CS2. Hoe dat nu zit weet ik niet.

Gezien de huidige tijdgeest moet je als winkelier ook meer van de KLM methode met alles inclusief over stappen naar je betaalt wat je afneemt. Als marges op artikelen minder worden, en klanten minder trouw zijn, dan moet je een omslag maken om mee te blijven doen. Ik snap dus wel dat de winkelier geld vraagt en dit pas retour geeft als blijkt dat hij de klandizie/aankoop er ook van krijgt: Het is bijna elke keer als ik daar ben raak dat er hobbyisten langs komen die proberen hun garatie door hem af te laten wikkelen, terwijl een model op een beurs, op internet of in het buitenland is gekocht. Voor dit type klant is zelfs het tonen van een aankoopbewijs nog teveel gevraagd. Handel je keurig de garantieaanvraag af, dan nog zie je deze klanten meestal toch niet terug voor een aankoop in jouw winkel.

Hetzelfde geldt voor een nieuwe aankoop: men laat een model in de winkel tot in detail demonstreren, vraagt honderd uit erover en rent vervolgens de winkel uit naar de eerste beste computer om hem voor een paar tientjes minder elders te kopen. Voor de garantie, uitleg en training gaan we wel gratis naar die halve gare met die winkel hier op de hoek. Schering en inslag tegenwoordig. Alles moet gekocht worden door de winkelier van de "gratis" plastic tasjes tot aan boekjes, folders etc. Die krijgt iedere klant gratis mee als service. Dus wees daar nu eens blij mee.

Mijn winkelier wil wel wat voor mij doen en zijn nek uitsteken, puur omdat ik de modellen ook bij hem koop. Ook lastige zaken lost hij netjes op. Ik zou het jammervinden als hij zijn tijd en moeite steekt in klanten die niets kopen, waardoor hij de deur straks moet sluiten. Als met mij vele andere mede hobbyisten iets meer fatsoen zouden hebben, dan kon hij gewoon de seminars weer gratis aanbieden.
Re: Märklin CS2 seminar jullie mening graag.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

online
Re: Märklin CS2 seminar jullie mening graag.
Citaat van: ucsdcom op zondag 14 oktober 2012, 17:32:35
..... Mijn winkelier wil wel wat voor mij doen en zijn nek uitsteken, puur omdat ik de modellen ook bij hem koop. Ook lastige zaken lost hij netjes op. Ik zou het jammervinden als hij zijn tijd en moeite steekt in klanten die niets kopen, waardoor hij de deur straks moet sluiten. Als met mij vele andere mede hobbyisten iets meer fatsoen zouden hebben, dan kon hij gewoon de seminars weer gratis aanbieden .....

Volledig, helemaal en totaal mee eens (ook het eerste deel van dit uitgediepte verhaal).

En ja, je zult inderdaad de hoofdprijs betalen. Maar uiteindelijk levert dit een soepele hobby beleving op op de momenten waar het 'lastig' en zelfs 'te lastig' wordt (en hierbij absoluut de (zeer grote) bijdrage van dit Forum (met een hoofdletter) niet willen bagataliseren).

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin CS2 seminar jullie mening graag.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Märklin CS2 seminar jullie mening graag.
Komen een paar zeer interessante uitspraken voorbij waar zeker een kern van waarheid in zit. Neemt nog steeds niet weg dat er een te groot verschil tussen Duitse winkeliers en Nederlandse winkeliers zit.

Verklaar dat maar eems.

Blijkbaar nemen de Duitse winkeliers met minder marge genoegen en genereren ze zo een hogere omloopsnelheid waardoor ze hoogstwaarschijnlijk een betere inkoopkorting kunnen bedingen.

De CS2 in in een paar jaar ook zo maar ? 100 duurder geworden in Nederland. Vraag ik me af of dit nu echt wel nodig is.

Zoals ik al eerder heb aangegeven zullen eerst de prijzen gelijkgetrokken moeten worden, zodat we allemaal niet meer in het buitenland gaam shoppen. Door de verzendkosten is dtmdan niet meer interessant. Vervolgens is de acceptatiegrens voor een betaalde seminar ook veel groter.

Groet, Ronald
Re: Märklin CS2 seminar jullie mening graag.
Citaat van: M.user op zondag 14 oktober 2012, 19:28:04
Neemt nog steeds niet weg dat er een te groot verschil tussen Duitse winkeliers en Nederlandse winkeliers zit.

Zelfs tussen Conrad Nederland en Conrad Duitsland zitten grote verschillen in het zelfde produkt.
Verklaar dat maar eens  :? volgens mij worden we gewoon gen**id  :(

Mvg, Johan