Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Groenewoud 2.0/2.1

Gestart door Ronald69 dinsdag 25 september 2012, 19:24:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Groenewoud 2.0/2.1
Doordat mijn dochter meer ruimte wil hebben ben ik genoodzaakt mijn huidige baan af te breken en een verdieping te zakken. De ruimte die ik daar heb is 3.10 mtr x 2.10 mtr. Betekend dus een nieuw baanplan maken wat in deze ruimte in te passen is.
Ik heb een 2tal ideetjes via AnyRail gemaakt en wil die hier laten zien, op/aanmerkingen zijn zeer gewenst want dan kan ik de eventuele aanpassingen in de plannen verwerken. Hieronder een aantal criteria:

Land: Nederland.
Tijdperk: III/IV
Railsmateriaal: 2Rail Piko, digitaal( moet er toch aan geloven)
Materieel: E loc, 1000/1100/1200/1300/1700, Stoom, 3400/4300(TP IIIa), Plan D/E/K/W/DD AR, Mat'24/'46/'54/ICR.

Plan 1:


Plan 2:

Helaas nog zonder schaduwstation, kan hier wel wat hulp gebruiken.

Grt, Ronald.


Re: Groenewoud 2.0/2.1
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Baanplan ziet er leuk uit met de kopstations. Wordt het een Nederlandse baan?
Re: Groenewoud 2.0/2.1
DB-Gast
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
baanplan 1 zie er geslaagd uit!

Neem je nog omloopsporen voor op het station? Zijn de lengte voor de stationssporen voldoende?
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Hallo naamgenoot,

Wellicht kun je plan 1 uitvoeren met de wisselstraat van plan 2, waardoor de stationssporen zo'n 50% langer worden.
Daarmee hou je wel de paradebaan intact.

In het schaduwstation heb je het jezelf moeilijk gemaakt met meerdere keerlussen (daar hebben 3railers geen last van). Bovendien blijft uiteindelijk weinig opstelruimte over.

Groet,
Ronald
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Naamgenoot,

Dank voor de opmerkingen, mocht je ideeën hebben voor een schaduwstation dan hoor/zie ik dat graag.

Maarten,

Onderste sporenplan heeft perronsporen van +/- 1,50 cm, voldoende voor een trein met 4 rijtuigen.

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Voor wat betreft een schaduwstation ben ik zelf nog niet zo ver. Op dit forum zijn vaak vernuftige ontwerpen te zien waarbij veel sporen met voldoende lengte worden gecombineerd met een keerlus.

Het hangt er ook van af of je enkele sporen uit je schaduwstation zichtbaar wilt maken (als een paradespoor). Dat maakt een ontwerp ingewikkelder.

Breek je overigens heel de bestaande baan op (zonde!) of kun je delen hergebruiken?

Groet,
Ronald
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
De oude baan wordt geheel afgebroken, alleen het railmateriaal, bovenleiding en gebouwen blijven behouden.
Ja, inderdaad zonde maar met dit nieuwe begin kan ik makkelijker overstappen naar digitaal rijden en fouten in het oude baanplan kan ik gelijk verbeteren.

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Plan 2, maar die omgedraaide S-boog lijkt me helemaal niets.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Wijbe,

Het lijkt op een S-boog maar in werkelijkheid is hier een gleiswendel/spiraal/helix gepland, vandaar die rare slinger.

@ Allen,

Ben nog steeds op zoek naar ideeën voor een schaduwstation.
Deze zou moeten bestaan uit minimaal 2 á 3 wachtsporen waar een loc met max. 4 rijtuigen kan worden weggezet.

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1


De boel nog eens nagemeten en kan tot max. 1,10mtr gaan. Tevens zit er linksboven een koof waar ik rekening mee moet houden.
Alleen mis ik nog de nodige lengte aan opstel/wachtsporen, misschien dat iemand hier raad mee weet.
De eventueel aangedragen suggesties mogen met Wintrack hier neergezet worden, ik kan ze wel omzetten naar AnyRail.

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Spoorman
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Hoi Ronald,

Over je schaduwstation: waarom niet onderstaand principe, een wisselstraat naar wat langere parallelle sporen.

(Vergeet het gele kopstation even).



Gr, Ben.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Nog maar eens een poging wagen:
Bovenste plan = schaduwstation.
Onderste plan = Station/hoofdbaan.



Commentaar, op/aanmerkingen of andere suggesties zijn welkom.

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Een klein beetje het plan aangepast:


Commentaar, op/aanmerkingen, tips of andere ideeën zijn welkom zodat ik de baan kan gaan bouwen zonder dat ik iedere keer de boel moet gaan aanpassen omdat het niet uitvoerbaar is of de treinenloop niet logisch is of op andere problemen stuit.

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Spoorman
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Je klimt in de binnenboog. :)

En waarom het kruiswissel in je schaduwstation? Ik neem aan dat je rechts blijft rijden?

Gr, Ben.

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Hallo Ben,

Zie jij een andere mogelijkheid?
Wel een kleine aanpassing gemaakt:


Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Spoorman
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ik bedoel eigenlijk dit (los van de draai van de klimspiraal):



Ik weet niet wat je met het kruiswissel wilt.

Gr, Ben.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Opnieuw het plan aangepast, komt al aardig in de buurt van het definitieve ontwerp:



In het plan zijn toegevoegd een buurtgoederenspoor en een bescheiden depot, stoomtrein zit in zijn nadagen.
Tevens het stationplan gespiegeld, is gelijk de slinger eruit.

Meningen en andere tips zijn nog steeds welkom.

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Hoi Ronald,

Vraag mij af of je bij het achterste goederenspoor kan komen? Ik weet dat je een "flinke jongeman"  :D  bent maar het houd een keer op
en is het einde van arm/hand er eerder als je denkt.
Eventueel aan de rechterzijde 1 of 2 rails er tussenuit , dan komt het achterste goederenspoor naar je toe. :P
Verder vindt ik( mijn mening) het flink verbeterd , ziet er leuk uit , volgens mij helemaal jouw ding.  :thumbup:

Gr, Jan
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Jan,

Dank voor het meedenken, meteen aangepast.

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
DB-Gast
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Is het mogelijk om vanuit je schaduwstation nog een paradespoor te maken?

Het ziet er goed uit en veelbelovend! Wanneer begin je met bouwen? :D
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Hoi Ronald,

Ik weet dat je ook aardig wat treinstellen hebt. Is het een idee om Ben zijn idee te stelen? En kopsporen te maken?
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Wijbe,

Ik heb maar 3 treinstellen, Mat'54-2, Mat'46 en een ICR. Er is wel een Mat'54-4 maar dat is een dummy en deze rijdt samen met het 2tje.
Ik ga nog wel even puzzelen.

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Lid sinds: 2010

offline
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Leuk baanplan, maar is het misschien handiger om een omloopspoor te maken bij de goederen :help: dus de 2 sporen met elkaar verbinden ;)
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Citaat van: Ronald69 op maandag 01 oktober 2012, 17:52:20
Ik heb maar 3 treinstellen, Mat'54-2, Mat'46 en een ICR. Er is wel een Mat'54-4 maar dat is een dummy en deze rijdt samen met het 2tje.
En je duw trek dan met de DDAR? :mrgreen:

In je schaduwstation, kun je met een dynamisch schaduwstation (Geen idee of je met koploper gaat werken) max 6 treinen stallen, en dan staat de hele boel vol. Door voor je treinstellen/duw trek een schaduwstation a la Ben te maken creeër je veel meer opstelruimte. Je hebt de ruimte er toch nog voor :)

Enig nadeel is dat er nog een stel overloopwissels moet komen, en je 1 schaduwstation spoor vrij moet houden om telkens door te rijden.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Wijbe,

Je hebt helemaal gelijk, DD AR is er ook.
Alleen rijden de treinstellen niet allemaal tegelijk want Mat'24 rijdt samen met stoom(TPIIc/IIIa), Mat'54 rijdt  met getrokken mat(TP IIIa/IIIc zonder logo), Mat'46 rijdt samen met getrokken mat(TP IVa met logo) en ICM rijdt samen met getrokken mat(TP IVb). DD AR zou kunnen gaan rijden met ICM in TP Va.

@ Allen,

Bedankt voor de opmerkingen tot dus ver, onderstaand plan is verder doorontwikkeld:


Spoor 1, 2, 3 en 4 perronsporen.
Spoor 5 en 6 opstelspoor loc's
Spoor 6 = uithaalspoor, spoor 7 en 8 goederensporen.
Spoor 9, 10, 11 en 12 depotsporen(na TP IIIc dieselloods).
Spoor 41 en 42 aan/afvoer sporen depot.


Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Lekker compact sporenplan zo. Een nadeel is wellicht dat je niet van voren in de locloods kunt kijken naar de opgestelde locs, maar het lijkt me lastig dit te verbeteren.

Is de baan trouwens rondom bereikbaar? De rechterhoek is achter spoor 5 behoorlijk ver weg (z'n anderhalve meter).

Groet,
Ronald
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Naamgenoot,

De baan is rondom niet bereikbaar, de lange kant staat tegen een muur en de rechterkant bij een raam.
Was vergeten de mangaten aan te brengen, bij deze zijn ze zichtbaar en is spoor 5 ook bereikbaar.

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Helemaal duidelijk zo!

Groet,
Ronald
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Iemand anders nog op- of aanmerkingen, ideeën, tips e.d.?

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald ,

in je schaduwstation naar kopspoor wissels veranderen zie voorbeeld ,

Gr, Jan
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ik zou proberen meer opstelsporen te krijgen in het schaduwstation.... Of je moet steeds alle treinen omwisselen, wat mij persoonlijk niks lijkt. Liever een paar opstelsporen meer dan.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Wijbe,

Ik heb het geprobeerd maar krijg er geen sporen meer bij op 1 extra na:



De door Jan(44er) aangedragen oplossing meer naar rechts te schuiven word het derde opstelspoor langer, de slinger is eruit en de treinstelsporen zijn ook langer. De lengte van de sporen zijn:
Opstelspoor a: 3.60mtr., b: 3.10mtr., c: 2.00mtr., d en e: 140mtr.

Het zit er voor mij niets anders op dan af en toe de treinen eraf pakken en de volgende serie er weer op te zetten. Ik vind het niet erg want ik probeer de tijdperken zoveel mogelijk bij elkaar te houden.

Misschien dat iemand anders een betere oplossing weet/heeft, dan hoor ik dat graag.

Grt, Ronald.
                 
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ik zat te denken aan evt. nog een schaduwstation eronder. Je kunt er komen door vanaf de meest linkerbocht voorlangs naar beneden te gaan, alleen ben ik er nog niet uit hoe je dan weer omhoog zou kunnen. Misschien binnenin de linkerboog weer omhoog, aansluiten op de diagonaal. Dat betekent dan wel dat je weinig hoogte zult hebben in het laagste station en dat is weer een bereikbaarheidsprobleem. Ik denk er nog even over na.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1

Heb even zitten nadenken en heb de situatie rond spoor 5 aangepast door de engelse wissels te vervangen door gewone wissels:


Ben alleen nog aan het puzzelen wat ik met de ruimte ga doen waar het mangat is gepland in het stationsplan. Het gearceerde gedeelte verdwijnt onder de tafel en hou hier een kaal stuk over met wellicht een afneembaar deksel.
Als iemand ideeën heeft hoor ik die graag net zoals opmerkingen en andere voorstellen.

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Lid sinds: 2011

offline
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Kost wel rijmogelijkheden omdat treinen meer op elkaar gaan wachten.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Michiel, onderstaande had ik voor ogen:

Mijn bedoeling was om met max. 3 á 4 treinen te rijden per tijdperk.

In TP IIc heb ik de keuze uit de volgende stammen: 4 x bolkop + stalen D, 5 x coupérijtuigen, 2 x bolkop + 2 x houtenrijtuigen + D 7571, Mat'24 en diverse goederenwagons.
In TPIIIa/c heb ik de keuze uit de volgende stammen: 4 x Plan D(blauw), 4 x Plan D(turkoois), 5 x Plan E en Mat'54-2 +4) en diverse goederenwagons.
In TPIVa heb ik de keuze uit de volgende stammen: 4 x Plan D, 5 x Plan E, 2 x K + 2 x N + D en 2 x Plan W als spits/versterkings rijtuigen en Mat'46-2
In TP IVb/V kan ik kiezen uit 4 x ICR, ICM-3, DD AR en diverse goederenwagons.

Om bovenstaande in te passen rijdt er dus max. 4 treinen, 1 sneltrein - 1 stoptrein - 1 x spitstrein, en een goederentrein waarbij steeds de stopper als eerste binnenkomt gevolgd door de spitstrein en sneltrein. deze treinen vertrekken in omgekeerde volgorde.
Hierdoor ontstaat er ruimte om de loc's van en naar spoor 5 te rangeren en kan de goederentrein binnenkomen en afgerangeerd worden.

Op deze manier houd je het geheel overzichtelijk en wordt het niet te druk qua treinen en kun je op je gemak rangeren.

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Is er nog ruimte voor een precies hetzelfde schaduwstation eronder? Zo ja dan kan je per keer 2 tijdperken kwijt?

Dan moet je spiraal aangepast worden dat je daar een aantal wissels in moeten (kruising en 2 wissels) om nog een wenteling (of 2) omlaag te gaan.

Zal straks eens een voorbeeldje laten zien.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald,

Vervang je bij het tijdperkgebonden rijden ook alle modelauto's en preisertjes? Ik kan me voorstellen dat je bepaalde losse scenerypanelen per tijdperk elkaars plaats kunt laten innemen, dus een klinkerweg met met oude huisjes erlangs, een paard met wagen combinatie in tijdperk IIc en op dezelfde plaats een asfaltweg met een modern kantoorgebouw en een file van moderne auto's in tijdperk V.

Groet,
Andere Ronald
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Hoi Ronald,

Iets in deze richting, enig nadeel is dat je spiraal 'groter' wordt. Maar zo zou je er een schaduwstation onder kunnen bouwen, of nog een paar meer.  :D
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Hee Ronald,

Ik moet zeggen dat ik het een erg leuk plan vind.
Ik zou alleen spoor 5 aan de binnen kant van de bocht leggen, daardoor kun je gewoon 2 sporig je station in en uit. (zie plaatje)
Verder zou ik de treinstel sporen ietsje anders doen. Je hebt nu een gewone wissel neergelegd zodat je in en uit kan rijden. Ik zou er een engelse wissel voor neerleggen. Dan zijn je sporen ietjes langer.
Ook een extra schaduw station zoals Wijbe nu net voorstelt zou ook kunnen. Dat heb ik nu niet uitgewerkt , maar zou wel kunnen natuurlijk. Maar ik weet niet of je dit wilt en of het kan natuurlijk.
Ik blijf dit draadje zeker volgen.

Met vriendelijke groet.
Peter
Re: Groenewoud 2.0/2.1
veldkamp
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Mooi plan Roland, ik volg het graag je hebt niet iets meer ruimte gekregen als waar ik over mag beschikken. zie NSBaanplan in C Rails. U vorm .

groet erik
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
@ Wijbe,

Dank voor het meedenken maar de ruimte is beperkt en daardoor ben ik gebonden aan deze maten en ik wil zo min mogelijk wissels in de spiraal hebben i.v.m. storingen e.d.


@ Peter,

Je idee is niet slecht maar door er een engels wissel te plaatsen is de kans op storingen groter dan het gebruik van gewone wissels.

@ Erik,

Dank voor het compliment en jouw baanplan ga ik zeker bekijken.

Inmiddels is idee nr. 10 op papier verschenen, ook deze mag door kritische ogen bekeken en geoordeeld worden.



Door het plaatje te slepen in de adresbalk wordt deze vergroot.

Grt, Ronald.

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Hoi Ronald,

Nu heb je niets aan perronspoor 5 die kan alleen maar vanaf de draaischijf worden bereikt. Het heeft dus geen nu om hier een perron aan te leggen.
Vervolgens zeg je door een engelse wissel toe te voegen heb je meer kans op storingen, maar vervolgens voeg je er zelf 3 toe bij het station. Dat mag je natuurlijk zelf weten. Maar dit is wel een hele dure oplossing.
Toch nog even een opmerking over dat engelse wissel in het schaduwstation, als er een beetje op de snelheid gelet wordt is het volgens mij geen enkel probleem. Ik zelf ben nog geen enkele storing op een engelse wissel tegen gekomen.

Groetjes Peter.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Peter,

Je hebt gelijk, perronspoor 5 is niet te bereiken.
Had in eerste instantie deze wel bereikbaar gemaakt, is iets fout gegaan.
Over het Engelse wissel, bedoelde hiermee dat je "boven" er gemakkelijker bij kunt komen dan "beneden".

Ik ga weer even puzzelen.

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Na enig gepuzzel is deel 11 er:


Zoals te zien is zijn er in het plan 4 engelse wissels geplaatst, dit is gedaan om ruimte te winnen.
Zou ik hier gewone wissels gebruiken dan ben ik hier een veelvoud aan kwijt en krimpen de perronsporen.
In mijn vorige plan had ik deze ook liggen en waren storingsvrij.
Tevens is in het plan een goederenspoor gepland wat boven een mangat zit, deze wordt afneembaar gemaakt d.m.v. een deksel. Dit geldt ook voor de loods en omliggende gebouwen die hier gepland staan.
Het gearceerde spoor verdwijnt onder de tafel ter hoogte van de pijlen. Het gedeelte dat zichtbaar is wordt gebouwd als tunnelspoor zoals te zien is bij de Schipholtunnel als men op de A4 rijdt richting Schiphol. 

Tips, opmerkingen en andere commentaren zijn weer welkom.

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Niemand tips en/of opmerkingen?

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Plan Ziet er goed uit en ik neem aan dat in het schaduwstation op de kopsporen enkel treinstellen komen te staan?
Voor de rest is het me duidelijk en komt het op mij als een net baanplan over. :)

Groetjes,

Antal
Re: Groenewoud 2.0/2.1
veldkamp
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Roland ik vind het een mooi plan, je zou in het schaduw station de treinstel opstel sporen ook kunnen bedienen door middel van 1 engelsman ipv 2 wissels , ook dit levert lengte op.
Waarschjnljk hebben dan al je opstel sporen de zelfde minimumlengte van 160cm

Daarnaast zou ik proberen om vanaf spoor 1 een keerlus te leggen .
Des noods achter langs gebouwen en deze aansluiten op spoor 4 of 5.
Hierdoor krijg je constant beweging op het spoor en je houd toch alle tijd om kop te maken ed.


gr erik
Re: Groenewoud 2.0/2.1
Ronald69
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Antal,

Ja, de kopsporen in het schaduwstation zijn bedoeld voor de treinstellen.
Dank voor het compliment.

Erik,

Gaat helaas niet lukken omdat er te weinig ruimte is voor een keerlus.
Over de engelsman is nagedacht maar ik vind dat je beter een engelsman in het zicht kunt hebben en waar je makkelijk bij kunt mocht er storingen optreden dan dat deze in het schaduwstation ligt en moeilijk bereikbaar is.

Ben trouwens opnieuw aan het "tekenen" geslagen want ik vind de perronsporen wat aan de korte kant.
Ik heb min. 1.50mtr. nodig voor een stam met : loc - 4 x Plan D/E/K/N/W + "verse" loc. en het ontwerp heeft slechts 1.30mtr.
Tevens ben ik aan het kijken of de wisselstraat vereenvoudigd kan worden want hier is winst te behalen.
Wordt vervolgd .........

Grt, Ronald.
Re: Groenewoud 2.0/2.1
DB-Gast
gast

Re: Groenewoud 2.0/2.1
Je grootste winst zit in het maken van omloopsporen.
Ik heb dit met mijn baan getest en dit maakt het allemaal veel makkelijker, ook functioneel gezien.
Met hoeveel getrokken treinen rij je